הזנחה וליקויים בבית הספר מגינים בקרית חיים
הזנחה וליקויים בבית הספר מגינים בקרית חיים

"אין מענה ל-675 תלמידי בית הספר מגינים לפתיחת שנת הלימודים"

בהודעה ששלח מנהל אגף בנייה ציבורית בעיריית חיפה אריאל בלנק לעירייה נכתב שבית הספר מגינים בקרית חיים אינו כשיר לקליטת תלמידים. במינהל החינוך בראשותה של אילנה טרוק זועמים וטוענים כי כבר הושלמה תוכנית סדורה לפתיחת שנת הלימודים בבית הספר

פורסם בתאריך: 16.8.22 09:56

מנהל אגף בנייה ציבורית בעיריית חיפה אריאל בלנק הודיע ביום ראשון לעירייה שבית הספר מגינים בקרית חיים אינו כשיר לקליטת תלמידים, ובמינהל החינוך, שלטענתו כבר הושלמה תוכנית סדורה לפתיחת שנת הלימודים בבית הספר, זועמים.

כפי שנחשף אתמול (שני) ב"כלבו – חיפה והקריות", במהלך חודש יוני נפלו גושי בטון וטיח מהתקרה במבנה המזרחי של בית הספר, וקונסטרוקטור שהגיע למקום קבע שהמבנה מסוכן לשימוש. בהנהגת ההורים של מגינים טוענים כי זה לא היה המקרה הראשון, והודיעו כי אם הליקויים הללו לא יתוקנו עד 1 בספטמבר – מועד תחילת שנת הלימודים – התלמידים לא יגיעו לבית הספר.

כעת מתברר ממכתבו של בלנק כי לא רק המבנה הזה מסוכן אלא גם שאר מבני בית הספר. הודעתו של מנהל אגף בנייה ציבורית בעירייה היכתה את מינהל החינוך בהלם. במכתב זועם ששלחה ראש מינהל חינוך וצעירים בעירייה אילנה טרוק לראש העיר עינת קליש רותם נכתב: "פסילת כל מבנה בית הספר ללא הודעה מוקדמת על כך כלאחר יד, בחוסר מקצועיות והבנת המרחב והזמן שבו אנו פועלים, משאירה אותנו ללא מענה ל-675 תלמידי בית הספר לפתיחת שנת הלימודים".

עוד כתבה טרוק: "ביום חמישי האחרון סגרנו תוכנית סדורה לפתיחת שנת הלימודים במבנים בבית הספר מגינים ביחד עם מנהל המחוז (במשרד החינוך; ש"מ) שהיה איתנו באופן פיזי במקום (כולל הערכות לחלופה של פסילת שבע כיתות נוספות שלגביהן לא קיבלנו כל מסמך רשמי אך היא הגיעה אלינו בעל פה). כאמור, בשלושת השבועות האחרונים נערכנו לפתיחת שנת הלימודים במבנה בית הספר מגינים ובמרכז הקהילתי בית נגלר שלצדו בצורה המיטבית והאחראית ביותר".

 

 

יצוין שלהודעתו של בלנק צורף דוח ראשוני של בדיקת מעבדה שנעשתה בבית הספר וחוות דעת ראשונית של קונסטרוקטור. "לפי חוות הדעת הנ"ל, מרבית בית הספר כרגע אינו כשיר לאכלוס", כתב בלנק, "כבר כרגע ניתן להעריך כי אין סיכוי שהמקום יהיה כשיר לתחילת הלימודים". בלנק הוסיף כי העבודות במבנים שסומנו בדוח בצבע אדום "יהיו מורשים לביצוע במקרה האופטימלי בשבוע האחרון של אוגוסט, ולא יסיימו את העבודה עם האישורים השבוע. יש להיערך למציאת חלופות לתלמידים במקום בית הספר". בסיום הודעתו התריע בלנק שתקציב בסך של 300,000 שקל שמיועד לשיקום מבנים שנצבעו בדוח בצבע כחול טרם אושר במועצת העיר.

בתגובתם מסרו העירייה ומשרד החינוך כי מערכת החינוך נערכה לאיתור פתרונות למבנים חלופיים.

 

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר