תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)
תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)

הצעת העירייה לוועד ההורים: לפזר את תלמידי תיכון ליאו באק במוסדות חינוך ברחבי העיר

האזבסט בליאו באק: במכתב ששלח עוזר ראש העירייה משה וינוקור לוועד ההורים מפורטת רשימת מוסדות החינוך, שבהם, על פי הצעת העירייה, אמורים להיקלט התלמידים החל מ-1 בספטמבר. ועד ההורים יקיים הערב ישיבה פתוחה לכל ההורים, שבה יוחלט אם לקבל את הצעת העירייה או לדחותה על הסף

פורסם בתאריך: 18.8.22 13:25

עיריית חיפה מציעה לוועד ההורים בליאו באק לפזר את תלמידי התיכון החל מ-1 בספטמבר במספר מבנים ברחבי העיר. זאת "עד להסדרת תהליך הבדיקות של בית הספר עד לאפס סיבים וניקיון מלא". כך עולה ממכתב ששלח עוזר ראש העירייה משה וינוקור לוועד.

על פי הודעתו של וינוקור, "הקבלן סיים את פינוי האזבסט (במבנה התיכון; ש"מ), ניקיון הכיתות והמסדרון, ונכון ל-11 באוגוסט כל הבדיקות עומדות בתנאי הסף לקבלת אישור אכלוס מבחינת המשרד להגנת הסביבה. בדיוק על פי לוח הזמנים המתוכנן".

על פי ההצעה, אלה מוסדות החינוך שאמורים לקלוט את התלמידים: בית הספר ברמת הנשיא – 12 כיתות; בית הספר מזור בקרית אליעזר – 16 כיתות; מרכז פיתוח סגלי הוראה בקרית שפרינצק – 7 כיתות, והמרכז הקהילתי פאני קפלן בשער העלייה – 4 כיתות. בנוסף, נבדקת האפשרות לקלוט תלמידים גם בבית הספר גבריאלי בשכונת נווה פז ובבתי הספר דרור, יבנאלי ושלווה בקרית אליעזר. כותב וינוקור: "תוכנית הבדיקות הנוספות ותוכנית העבודה של הקבלן מתבצעות לפי הסף שקבענו שהוא אפס סיבים או 'מתחת לסף רגישות השיטה' – כפי שהגדיר המפקח וגם רעות רבי ממשרד איכות הסביבה. מאחר שבמספר דגימות נמצא סיב אחד, הוחלט על תוספת ניקיון בקומות ב' ג' ד', שמתבצע בימים אלו, והשלמה בבדיקות שיבוצעו ביום רביעי הקרוב (אתמול; ש"מ) בשאיפה לאפס סיבים בתוצאה. בקומה א' התקבלה ברביעי האחרון תוצאה של אפס סיבים בכל הדגימות בקומה, לכן כרגע לא מבוצע ניקיון נוסף".

 

 

וינוקור מדגיש במכתבו: "מבחינת כללי הפרויקט המחמירים של שקמונה (החברה הבת העירונית שביצעה את פרויקט הסרת האזבסט; ש"מ), אם כל הבדיקות בסוף השבוע הקרוב יעמדו על אפס סיבים – אנחנו נקבל אישור אכלוס מכל הגורמים, ותאורטית ניתן יהיה לקדם את עבודות התשתית ולסיימן תוך חודש וחצי, כלומר באמצע אוקטובר. בהנחה שלאחריהן כל הבדיקות יתקבלו על אפס סיבים, בית הספר יוכל לקבל אישור אכלוס לתלמידים בסוף אוקטובר, על פי התכנון.

יצוין, כי היום יקיים ועד ההורים בליאו באק ישיבה הפתוחה לכל ההורים, כדי להחליט אם להיענות להצעת העירייה או לדחותה על הסף.

ממרכז החינוך ליאו באק נמסר בתגובה: "ההצעה שהוצעה לוועד ההורים נמצאת בדיון זה יותר משנתיים בין עיריית חיפה להנהלת בית הספר. בית הספר מזור כבר נמצא בשימוש ליאו באק מחודש מאי, וכך גם בית הספר ברמת הנשיא והם ימשיכו להיות בשימושנו עד סיום פרויקט האזבסט. שאר המתחמים המוצעים נבדקו בשנתיים האחרונות מספר פעמים, ובכל מתחם יש מספר כזה או אחר של כיתות פנויות. סך כל הכיתות בכל המתחמים הללו אינו מספיק אפילו לשכבת גיל אחת של בית הספר התיכון. מרכז החינוך ליאו באק מודה לעיריית חיפה על המאמצים הרבים ועל הנכונות לסייע ולצלוח את התקופה הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אמא מודאגת

    מבנה ליאובק תיכון לא נקי מאסבסט. הוא גם לא יהיה בשנים הבאות. ניקוי אסבסט הוא דבר מסובך. תמיד נשארים חלקיקים מפוזרים בחצר, במערכות המיזוג, בחפצים שלא הוצאו מהכיתה (וילונות,) . זיהום אסבסט בעיקר נובע כשעבודת הסרת האסבסט נעשו בצורה רשלנית.
    מדאיג ביותר

  2. חיים

    ליאו באק הבית ספר המתנשא מוצא עצמו יורד העירה לכל בתי הספר שהתנשא עליהם. צדק פואטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר