התקרה בתיכון ליאו באק לאחר הסרת האסבסט (צילום: ג'וואד חורני, המשרד להגנת הסביבה)
התקרה בתיכון ליאו באק לאחר הסרת האסבסט (צילום: ג'וואד חורני, המשרד להגנת הסביבה)

הורי ליאו באק גייסו 50,000 שקל לעתירה נגד המשרד להגנת הסביבה

הורים לתלמידים במרכז החינוך ליאו באק הצליחו לאסוף תוך ימים ספורים כ-50,000 שקל לצורך הגשת עתירה מינהלית נגד המשרד להגנת הסביבה, וזאת בעקבות הודעתו של המשרד על כך שמותר להחזיר את התלמידים למבנה התיכון של ליאו באק שממנו הוסר אסבסט פריך בקיץ

פורסם בתאריך: 11.9.22 10:53

תוך ימים ספורים הצליחו הורים לתלמידים במרכז החינוך ליאו באק לאסוף כ-50,000 שקל לצורך הגשת עתירה מינהלית נגד המשרד להגנת הסביבה. העתירה מתגבשת בעקבות הודעת המשרד, ולפיה מותר להחזיר את התלמידים למבנה התיכון של ליאו באק שממנו הוסר אסבסט פריך בקיץ.

ההודעה של המשרד, אומרים ההורים, מתעלמת מכך שאישור החזרה לבית הספר (אישור אכלוס) שניתן על סמך חוות דעת של מפקח האסבסט באתר, ניתן רק לקבלנים ולפועלים שמשפצים ומשקמים את המבנה ולא להחזרת תלמידים ואנשי צוות אליו. יצוין כי להחלטה לאסוף כספים קדמה התייחסותם של ההורים לתגובת המשרד, כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות".

בהודעה להורי בית הספר כתבו מארגני העתירה: "אנחנו מתקדמים ליעד. אספנו כבר 49,600 שקל. תודה לכולם על ההתגייסות והתרומה. המשרד להגנת הסביבה הודיע שאין צורך בבדיקות נוספות שעליהן המליץ המפקח יורם ורגה, ומבחינתם המבנה כשיר לאכלוס. צפי החזרה למבנה בית הספר הוא אחרי החגים, וזה יתאפשר רק אם ידלגו על המלצות המפקח בזמן השיפוץ ועל ארבעה סבבי בדיקות כפי שהוצג והובטח להורים. המלצות המפקח ניתנו כי ברור שבשיפוץ ייתכן אירוע זיהום אסבסט נוסף, וכרגע אין פיקוח מספק על השיפוץ. הדרך היחידה להבטיח את יישום כל המלצות המפקח היא עתירה מינהלית. כעת חסרים לנו 16,000 שקל. כל מי שלא מסתפק בהצהרות כלליות ולא מחייבות מתגייס למען עתירה זו".

 

 

עוד נכתב בהודעה כי "תגובת המשרד להגנת הסביבה אחרי המכתב שנשלח אליהם על ידי משרד עו"ד קרניאל ושות' היא שהמלצות המפקח אינן נדרשות. התגובה פורסמה ב'כלבו' ולא נשלחה לעורך הדין. כמו שזה מתנהל כרגע, אנחנו צפויים להגיע לעתירה מינהלית תוך שבוע. מי שרוצה לחזור למבנה נקי כמו שורגה תכנן (כלומר, ארבעה סבבים של ניקיונות ובדיקות אפס סיבי אסבסט), זאת הדרך היחידה לוודא שזה יקרה".

אב לתלמיד בליאו באק: "אנחנו לא מתכוונים לשחק עם בריאות ילדינו. הם לא יחזרו למבנה התיכון אחרי החגים אם עד אז לא יבוצעו המלצות המפקח שיוכיחו לנו שאין יותר סיבי אסבסט באוויר. כנראה שאין ברירה – את המערכת צריך לכופף דרך בית משפט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת

    אם היו רוצים באמת לדאוג לאסבסט בכסף הזה היו כבר עושים מלא בדיקות ולא סתם נלחמים נגד כל העולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר