תלמידי ליאו באק חוזרים לבית הספר (צילום: בית ספר ליאו באק)
תלמידי ליאו באק חוזרים לבית הספר (צילום: בית ספר ליאו באק)

הורים עתרו נגד חזרת תלמידי ליאו באק למבנה התיכון

בעתירה שהגישו הורים לתשעה תיכוניסטים בליאו באק הם מבקשים מבית המשפט צו שימנע מבית הספר "לבצע כל פעולת אכלוס במבנה החטיבה העליונה בשל החשש החמור לבריאותם של בני אדם". לדבריהם, "בענייני בריאות אין ליטול סיכונים בלתי נחוצים, ובענייני בריאות ילדינו - על אחת כמה וכמה"

פורסם בתאריך: 14.11.22 09:06

הורים לתשעה ילדים הלומדים בחטיבה העליונה בליאו באק עתרו אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד החזרה ללימודים במבנה התיכון שממנו הוסרה תקרת אסבסט במהלך הקיץ האחרון. יצוין שעדיין לא נקבע תאריך סופי לחזרה למבנה.

העתירה, אשר משתרעת על פני 211 עמודים, הוגשה נגד מנהלת אגף אסבסט ורישום כימיקלים במשרד להגנת הסביבה רעות רבי, מפקח אסבסט פריך יורם ורגה ומפקח אסבסט ערן הרשקוביץ, עיריית חיפה ומרכז חינוך ליאו באק. במקביל לעתירה מבקשים ההורים מבית המשפט שייתן צו ארעי במעמד צד אחד, ובהמשך צו ביניים, שימנעו מליאו באק "לבצע כל פעולה שעניינה הוא אכלוס מבנה החטיבה העליונה בתלמידים ו/או בצוות ההוראה ו/או בצוות עובדי המרכז החינוכי ו/או באוכלוסיית המשתמשים, וזאת בשל החשש החמור לבריאותם של בני אדם הגלום באכלוס המבנה, בטרם בוצעו כל פעולות הניקיון, הדיגום והבדיקות שנקבעו במסמכי ההוראה וההמלצות מטעם המשיבים (מפקחי האסבסט; ש"מ)".

 

 

עוד נכתב בעתירה כי "בענייני בריאות אין ליטול סיכונים בלתי נחוצים, ובענייני בריאות ילדינו – על אחת כמה וכמה. זאת ביתר שאת במקום שבו ההשפעות של חשיפה לאסבסט עשויות לגרום למחלות סרטניות קשות במיוחד, ולנוכח הקושי הרב בגילוי ובאיתור מקורות ההשפעה על תחלואה מסוג זה, שעשויה להופיע לעתים רק כעבור עשרות שנים אצל אנשים שנחשפו בעברם לאסבסט פריך".

העותרים מבקשים לבטל את הודעת המשרד להגנת הסביבה מחודש אוגוסט 2022, אשר מאשרת את חזרתם של התלמידים והמורים למבנה החטיבה העליונה, "וזאת לנוכח היותה של הודעה זו נגועה בחריגה מסמכות, באי סבירות קיצונית ובהיעדר מידתיות, עד למתן אישור חדש מטעם המשרד להגנת הסביבה, שיינתן כדין". כמו כן מבקשים העותרים לחייב את כל המשיבים בהוצאות המשפט ובשכר טרחת עורך דין.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר