בית הספר אליאנס (צילום: בית הספר אליאנס)
בית הספר אליאנס (צילום: בית הספר אליאנס)

בזכות משרד החינוך: הוסר איום השביתה באליאנס

צוותים של משרד החינוך ועיריית חיפה הגיעו לבית הספר אליאנס לפגישות עם המורים שלא קיבלו את מלוא שכרם. מזכירת סניף ארגון המורים בחיפה: "מי שלקח את היוזמה לידיו הוא מנהל המחוז במשרד החינוך. נכון שאליאנס הוא בבעלות העירייה, אבל לנוכח המצב החמור הוא הנחה את אנשי משרדו להתערב למציאת פתרון"

פורסם בתאריך: 8.1.23 14:32

איום השביתה בבית הספר העירוני אליאנס עזר לפתור את בעיית שכר המורים בבית הספר. כפי שפורסם ב"כלבו חיפה והקריות" ביום חמישי, ארגון המורים איים להשבית את אליאנס מכיוון שעיריית חיפה לא שילמה למורים שכר מלא מאז חודש ספטמבר. כזכור, בסוף שנת הלימודים שעברה הועברה הבעלות על בית הספר מעמותת אליאנס לעירייה בהסכם שעליו חתמו הצדדים, ובשבוע שעבר טענו המורים כי העירייה אינה עומדת בתנאי ההסכם וכי הם אינם מקבלים משכורת מלאה אלא "משכורת רעב" כהגדרתם.

המורים התלוננו נגד העירייה בסניף ארגון המורים בחיפה, ומזכירת הסניף ענת שורץ שלחה מכתב לראש העיר עינת קליש רותם ולראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק שבו נכתב: "ארגון המורים וצוות המורים שבבעלות עיריית חיפה מלינים זה תקופה ארוכה על תלושי שכר לא תקינים ועל אי תשלום רכיבי שכר בהתאם להסכמים הקיבוציים. למרות פניות חוזרות ונשנות ולמרות ההבטחות לטפל ולהסדיר את הנושא, הדבר טרם מבוצע. לאור זאת, ביום ראשון (היום; ש"מ) תתקיים אסיפת הסברה בחדר המורים בנוכחות של כל צוות ההוראה".

עד לפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות", כל הפניות של ארגון המורים לעירייה לא נענו, אך לאחר הפרסום נלחצו בעירייה והודיעו כי "על מנת לתת מענה הולם לשכר המורים הוחלט כי צוותים של העירייה, בגיבוי של צוותים ממשרד החינוך המומחים לשכר, יגיעו ביום ראשון לבית הספר ויטפלו באופן אישי בפערים הקיימים בשכר של כל מורה".

 

 

ואכן, הבוקר הגיעו לאליאנס צוותים של העירייה ומשרד החינוך לפגישות עם המורים שלא קיבלו את מלוא שכרם. שורץ: "מי שלקח את היוזמה לידיו הוא מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל. נכון שאליאנס הוא בבעלות העירייה ולא של המשרד, אבל לנוכח המצב החמור הנחה הראל את אנשי משרדו להתערב למציאת פתרון לבעיה. מתברר שנוצר בלגן עצום בכל נושא המשכורות. דרשתי מהעירייה שהמורים יקבלו את מלוא השכר במיידי ולא בחודש הבא. אני נמצאת בבית הספר כדי לעקוב מקרוב שההסכם בינינו לעירייה ייושם ככתבו וכלשונו. צר לי שהגענו למצב הזה ושהמורים לא קיבלו מלכתחילה את מלוא שכרם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "״מנהל המחוז אכן נרתם לסיוע על מנת שהליך הבירור עם הצוותים המוסמכים בעירייה יהיה מהיר, מקצועי וממוקד, ללא צורך בטרטור המורים בין משרד החינוך לרשות המקומית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר