בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)
בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)

בית הספר הדו-לשוני היסודי עובר לקרית אליעזר ופותח לראשונה שתי כיתות א'

בית הספר הדו-לשוני היסודי בחיפה, שנפתח לפני כ-12 שנה עם כיתת פעוטון אחת, ממשיך לצמוח ולהתרחב ומונה כיום יותר מ-300 תלמידים. הורים לילדים וילדות העולים בשנת הלימודים הקרובה לכיתה א' מוזמנים ב-17-15 בינואר לימים פתוחים

פורסם בתאריך: 13.1.23 01:16

בית הספר הדו-לשוני היסודי בחיפה ממשיך לצמוח ולהתרחב, בהתאם לחזון העירוני להקמת מערכת חינוך דו-לשונית יהודית-ערבית מגילאי גן ועד י"ב. בשנת הלימודים הקרובה יעבור בית הספר היסודי למבנה עצמאי בקרית אליעזר (בניין בית הספר מזור לשעבר), ויפתח לראשונה שתי כיתות א'.

בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)

בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)

"המעבר למבנה משלנו עושה אותנו מאושרים", מספרת ג'יזל עבסאווי, מנהלת היסודי של הדו-לשוני. "זה יאפשר לנו מימוש מיטבי של הפדגוגיה הדו-לשונית, שהייחוד שלה אינו מתמצה רק בלימודי העברית והערבית אלא גם בלמידה חדשנית. השיעורים אצלנו מועברים בעזרת שתי מורות בכיתה ובאופן דיפרנציאלי, תוך מיקוד בלמידה מבוססת פרויקטים ומקום. הכנו תוכנית הסתגלות מיוחדת עבור תלמידים חדשים שיצטרפו אלינו בספטמבר הקרוב לכיתה א'. הם ומשפחותיהם יגלו שהדו-לשוני הוא קהילה שמזמינה את ההורים להיות שותפים לדרך, להגיע להעביר שיעור בכיתה, לארח ילדים אחרים בביתם במסגרת תוכנית 'בית חם' ולחגוג ביחד חגים ואירועים משותפים".

ביקור בדו-לשוני מפגיש אותנו עם מציאות שמרגישה חלומית וטבעית במקביל: ילדים הגדלים, לומדים ומשחקים ביחד בעברית ובערבית, בונים חברויות אמת ולומדים להכיר לעומק את הזהות האחד של השנייה. האווירה בבית הספר פתוחה ומאפשרת, וניכר כי הדיאלוג בין הילדים והצוות החינוכי נעשה ממקום אוהב, תומך ומכיל.

 

 

"התחלתי בפעוטון של-הדו לשוני בגיל שנה וחצי והיום אני כבר בכיתה ה'", מספרת התלמידה נטע קפלן. "יש לי חברות וחברים יהודים וערבים, אנחנו מדברים בשתי השפות ונפגשים בסופי שבוע עם המשפחות. אני אוהבת במיוחד את שיעורי הבחירה והפרויקטים שאנחנו עושים סביב מקומות בעיר ופעילות התנדבותית, אליה יוצאת כל הכיתה. השנה התחלנו גם לצאת לשיעורי שיט בים, וזה כיף גדול לכולנו".

בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)

בית הספר הדו לשוני בחיפה (צילום: studiozooz)

דנה, אימא של נטע, נמנית עם גרעין המייסדים של החינוך הדו-לשוני בעיר. "אם היו אומרים לנו לפני 12 שנה, כשפתחנו את כיתת הפעוטון הדו-לשונית הראשונה, שבתוך עשור תפעל בחיפה מערכת חינוך דו-לשונית עם יותר מ-300 תלמידים, לא היינו מאמינים. חווינו הרבה קשיים בדרך אבל בזכות החברות בינינו, ההורים, והאמונה בחשיבות הדרך המשכנו והצלחנו. החינוך הדו-לשוני והרב-תרבותי הוא הרבה יותר מבית ספר או גן, זו דרך חיים. הילדים שלנו רוכשים השכלה מעולה לצד כישורים חברתיים ושפתיים שיאפשרו להם להצליח בחברה המגוונת של ימינו. אני מאושרת ונרגשת שעוד משפחות יכולות כעת להצטרף אלינו".

הורים לילדים וילדות העולים בשנת הלימודים הקרובה לכיתה א' ומעוניינים להכיר את בית הספר הדו-לשוני לעומק, מוזמנים להגיע לימים פתוחים שיתקיימו בין התאריכים 17-15 בינואר.

לרישום באתר >>>

לפרטים נוספים התקשרו לרבקה סלם, המארגנת הקהילתית: 054-8321331

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר