ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)
ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)

הריאלי להורים שביקשו לחזור למודל שכר הלימוד הקודם: יש בתי ספר עירוניים

בתגובה לבקשה של הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר הריאלי לחזור למודל שבו שכר הלימוד מפוקח על ידי משרד החינוך, מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ויו"ר הוועד המנהל שי פינקלשטיין כתבו להם: "המעוניינים בחלופה מסוג זה יכולים כמובן למצוא אותה בקרב בתי הספר הציבוריים בחיפה ובסביבותיה"

פורסם בתאריך: 16.1.23 07:21

הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר הריאלי ביקשו מההנהלה לחזור למודל שבו שכר הלימוד מפוקח על ידי משרד החינוך, וזו בתגובה שלחה אותם להירשם לבתי הספר העירונים – כך עולה ממכתב ששלחו מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ויו"ר הוועד המנהל שי פינקלשטיין להורים.

"המעוניינים בחלופה מסוג זה יכולים כמובן למצוא אותה בקרב בתי הספר הציבוריים בחיפה ובסביבותיה", כתבו השניים, "ייחודו של בית הספר בכל שנותיו היה בעובדת היותו עצמאי, פורץ דרך ומוביל, וכך גם יישאר בעתיד. הפיכתו לבית ספר ציבורי נוסף אינה על הפרק, נוגדת את חזון המייסדים ואת עצם קיומו".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", משנת הלימודים הבאה (תשפ"ד) שכר הלימוד בכיתות א'-ח' בריאלי לא יפוקח עוד על ידי משרד החינוך ויעמוד – לפני העלאה המתוכננת – על 26,500 שקל בכיתות ז' ו-ח' ועל 21,000 שקל בכיתות א'. תלמידים חדשים שיצטרפו בשנת הלימודים הבאה לריאלי גם ישלמו דמי תשתית שנעים בין מאות לאלפי שקלים. בעקבות התמרמרות של הורים רבים על תוספת שכר הלימוד, הקפיאה ההנהלה את ההעלאה המתוכננת וממשיכה לדון עם ועדי ההורים על פתרון למצב.

 

 

"ישנם הורים המבקשים לבחון חזרה למודל הישן של השתתפות משרד החינוך בתקציב בית הספר בשכבות א'-ח', וראינו לנכון להבהיר את משמעות ההצעה והשלכותיה", כתבו בן דב ופינקלשטיין במכתבם, "מעמדו הייחודי של הריאלי בשכבות א'-ח' במערכת החינוך, כמוכר שאינו רשמי ובלתי מתוקצב, מאפשר לו כיום גמישות רבה בבחירת המנהלים והמורים של בית הספר, במתן עדיפות בקליטת בני משפחה בעת ההרשמה ובבחירת התאמת התלמידים, ואולי חשוב מכל – בבחירות הפדגוגית שלו – החשובה שבעתיים בעת הזו. חשוב לנו להבהיר שהמודל שהיה קיים עד לשנת 2013, ולפיו בית הספר 'נהנה משני העולמות' – השתתפות משרד החינוך בתקציב, תוך שמירה על חמשת האוטונומיות של הריאלי (מנהלים, מורים, תלמידים, תוכנית הלימודים ותשתיות) – חלף לצערנו לבלי שוב, זאת בעקבות דוח מבקר המדינה ומהלכי שינוי נוספים שחלו במערכת החינוך. כיום האפשרויות היחידות העומדות בפני בית הספר הן מעבר לחינוך הציבורי, תוך ויתור על האוטונומיות האלה, או הישארות כמוכר שאינו רשמי ובלתי מתוקצב הנשען על תשלומי הורים".

עוד כתבו השניים כי "ההחלטה להיפרד ממשרד החינוך לא נלקחה כלאחר יד. בית הספר ניהל משא ומתן לאורך שנים עם המשרד, תוך קיום פגישות רבות עם שרי החינוך עצמם, שכולן הובילו למסקנה שאין דרך אחרת – אם רוצים לשמור על ייחודו ועצמאותו של בית הספר. לפני ההחלטה הסופית נבחן הצד הכלכלי לעומק, כולל עבודה עם חברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג (בשנת 2017; ש"מ) – אחד הגופים המובילים בארץ בניתוח והכנת תוכניות כלכליות. הרעיון ולפיו בית הספר יחזור להיות ציבורי משמעו שלא נוכל לבחור את המורים ואת המנהלים שלנו, לא תינתן כל העדפה למשפחות שיש להן ילדים נוספים בבית הספר, בית הספר יהיה כפוף לתכתיבים פדגוגיים ותוכניים שונים ממשרד החינוך (ויאבד את החופש לפתח יוזמות עצמאיות), ועוד. למיטב הבנתנו – משמעותו של מצב זה מהווה שינוי מהיסוד של אופי בית הספר והאקלים החינוכי בו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. כבר לא ריאלי

    פראיירים לא מתים, הם משלמים עוד 260 ש"ח על ילד.
    מעניין איזה הפתעות מכינים להורי הריאלי לשנה הבאה:
    נורה שרופה – תוספת 2 ש"ח לתלמיד לחודש, ארוחה צהריים למנכ"ל המנותק – תוספת 3 ש"ח לתלמיד לחודש, השקיית עציצים – תוספת 5 ש"ח לחודש וכו'….

    הכינו את חשבון הבנק, זה רק התחיל.

  2. לכל אלו שמחפשים דם

    הכישרון של התקשורת להציג את הדברים כדי לסכסך מדהים כל פעם מחדש.
    אהבתי מאוד את הדברים שרשם המנכל, בלי שום נימה של זלזול כלפי בתי ספר ציבוריים…. והוא צודק. מה הטעם להפוך את הריאלי לציבורי??
    לצערנו מי שרוצה חינוך אחר, במדינה שלנו, צריך לשלם יותר.

  3. הזויים

    זה ממש מצחיק איך הורים מהראלי כל כך חוששים מבתי ספר ציבוריים (ואגב, יש כיתות מעולות בציבורי) שיעשו הכל, רק כדי להישאר ולנשום קצת "יוקרה". ומנהל הראלי, שיודע שהם קהל שבוי, עונה על שטלתם להנחה בשער, על ידי הפניית אצבע (משולשת) לעבר הדלת…:-)
    בדיחה ראלית

  4. רבקה

    אני בוגרת הריאלי ופרופ'באוניברסיטה העברית. אני גאה מאוד בביה"ס הריאלי ובחינוך וההשכלה שהעניק לי מעל ומעבר למקובל בכל בי"ס בארץ ולמיטב ידיעתי אף מעל הסטנדרט אפילו בבתי ספר יוקרתיים בארצות המערב. אני תומכת מאוד בדברי המנכ"ל. אסור שביה"ס הריאלי יהפוך לבי"ס ציבורי ועל אחת כמה וכמה במצבנו היום.

  5. נטע

    בית הספר הריאלי הוא בית הספר הטוב ביותר!!!
    מי שילדיו לומדים שם מבין את זה וזה אחר מעבר מבית ספר ציבורי. קללות, אלימות יום יומית ובעיקר מלחמות כל בוקר הילדים לא אוהבים להגיע לבית הספר וחוסר מוטיבציה. להבדיל מורים מדהימים ושמחים שאוהבים את העבודה שלהם, הילדים מקבלים מענה לכל עניין ותכנים שלא ראיתי אי פעם! העשרה לילדים גיוון בלמידה והילדים שחוזרים הביתה מאושרים. מה מבקש הורה לילד יותר מזה. בכל מקום בעולם משלמים ביקר על חינוך טוב בסופו של דבר זה משתלם כי כל המכלול שבית הספר מעניק לילדים שווה כל שקל!

  6. תמיר

    מי שישמע מה הם עושים שם שמצדיק סכומים כאלה, מלמדים כמה ילדים עם נזלת באף איך להשתמש במחשבון.
    חאלאס תפתחו את העיניים מבית ספר יוצאים עם תעודת בגרות והיא זהה בכל בתי הספר.
    זה שהילד שלך יעשה פרוייקט בשיתוף עם נאס"א בכיתה ז' לא יעניין אף אחד בחיים חוץ מאת בית הספר שאותו אתה מסבסד.
    שלחו לבתי ספר עירוניים רובם אותו דבר והכי חשוב לזכור הוא ששום בית ספר לא יחליף את התפקיד של ההורה בחינוך ועזרה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר