אנשי המרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה ועמותת SpaceIL (צילום: משה מדינה)
אנשי המרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה ועמותת SpaceIL (צילום: משה מדינה)

המרכז הטכנולוגי ליזמות משתלב בפרויקט "בראשית2"

במסגרת שיתוף פעולה בין המרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה לעמותת SpaceIL, שהחל לפני כחצי שנה, ישולבו חלקים המיוצרים במרכז בנחתת "בראשית2" שצפויה לנחות על הירח בשנת 2025. מנכ"ל עמותת SpaceIL שמעון שריד: "הזדמנות היסטורית לפריצת דרך טכנולוגית, מדעית וחינוכית, בדגש על הדור הצעיר"

פורסם בתאריך: 17.1.23 10:30

במסגרת שיתוף פעולה בין המרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה לעמותת SpaceIL ישולבו חלקים המיוצרים במרכז בנחתת "בראשית2" שצפויה לנחות על הירח בשנת 2025.

שיתוף הפעולה בין המרכז לעמותה, שנועד לשפר את המיומנויות הטכנולוגיות והמדעיות של התלמידים בתחום החלל, החל לפני כחצי שנה בביקור של חברי העמותה במרכז הטכנולוגי. בביקור השתתפו מנכ"ל עמותת SpaceIL תא"ל (במיל') שמעון שריד, מנהל תוכנית "בראשית2" אל"מ (במיל') משה מדינה, ראש תחום הנדסה מכנית בפרויקט יואב היכל, ראש תחום בקרה ניווט והנחיה איציק גזית ומהנדסת המערכת ספיר ברקמן, ואנשי הצוות הטכני של המרכז הטכנולוגי – מנהל המרכז ברוך בקלו, היזם הלל רייכמן ומנהל סדנת הייצור יוסף בן משה. הדיונים בין הצדדים עסקו באתגר הטכנולוגי שבשיגור חללית ובהפעלתה.

החללית הראשונה "בראשית1" שוגרה בפברואר 2019 ועברה בהצלחה את כל הדרך לירח, אך התרסקה בתהליך הנחיתה. בשנת 2025 מתוכנן השיגור של החללית "בראשית2", שתהיה מורכבת ממערך של שלושה מכלולים עיקריים – חללית מקפת (אורביטר) שתקיף את הירח במשך כמה שנים ותבצע ניסויים מדעיים ועשייה חינוכית מול בני נוער בישראל וברחבי העולם, ושתי נחתות שיתנתקו מחללית המקפת ויבצעו נחיתות בשני אתרים שונים על הירח.

 

 

במסגרת שיתוף הפעולה בין המרכז הטכנולוגי ליזמות לעמותת SpaceIL משתמשת העמותה ביכולות הייצור המתקדמות של הסדנאות במרכז, תוך עבודה משותפת של צוות העמותה ותלמידים שלומדים לעומק את האתגרים המדעיים הייחודיים לחלל ומשתלבים בתכנון ובייצור של מתקני ניסוי וחלקים לבדיקה, שבחלקם ייעשה שימוש בנחתות הטסות לירח.

שריד: "פרויקט 'בראשית2' מהווה הזדמנות היסטורית לפריצת דרך טכנולוגית, מדעית וחינוכית, בדגש על הדור הצעיר. זהו מסע בעל משמעות לאומית – הובלה ישראלית של משימה בחלל. הפרויקט מושתת על שיתופי פעולה עם סוכנות החלל הישראלית, עם התעשייה האווירית ועם מדינות נוספות באופן שיאפשר להן נגישות מדעית וחינוכית לחלל העמוק באמצעות חזון בראשית".

ממינהל החינוך בעיריית חיפה נמסר: "חינוך למצוינות בתחומים הטכנולוגיים והמדעיים, כפי שנעשה במרכז הטכנולוגי ליזמות, מוביל את תלמידי חיפה להתמודדות עם אתגרי העתיד, לנכונות למחקרים ולפיתוח חשיבה מעמיקה המאפשרת איתור פתרונות לבעיות מורכבות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר