מטבח חדר המורים בריאלי אחוזה נבדק על ידי צוותי כיבוי אש באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)
מטבח חדר המורים בריאלי אחוזה נבדק על ידי צוותי כיבוי אש באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)

תסיסה בריאלי אחוזה: מורים והורים מסרבים לחזור לסניף

על אף האישור של משרד הבריאות לחזור לשגרת לימודים מלאה בסניף היסוד אחוזה של בית הספר הריאלי, מורים והורים הודיעו שהם לא יחזרו ללמד וללמוד בו עד שיימצא הגורם לתחלואה. כתוצאה מכך נדחתה החזרה לשבוע הבא. אם לשני ילדים בסניף: "הטרלול של מיעוט היסטרי הלחיץ את הוועד"

פורסם בתאריך: 20.3.23 07:57

קבוצות הווטסאפ של הורי תלמידי כיתות היסוד בסניף אחוזה של בית הספר הריאלי עובדות מאז יום שבת במלא הכוח. למרות האישור של משרד הבריאות לחזור לשגרת לימודים מלאה בסניף, ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי מורים והורים החליטו שהבדיקות שנערכו במקום אינן מספקות ושהם לא יחזרו ללמד וללמוד בו עד שיימצא הגורם לתחלואה.

במכתב ששלחה אתמול (ראשון) איילה יהודה, מנהלת משותפת במתחם אחוזה, להורים נכתב: "לאור פניות של אנשי הצוות וההורים, החזרה לסניף תידחה. בימים שני, שלישי, רביעי וחמישי נתארח בסניף מטו"ס (מרכז הכרמל) בשעות הלימוד הרגילות. אם יהיה מזג אוויר טוב, ייתכן שנצא במרוכז למרכז הטניס באחד הימים, נודיעכם על כך בהמשך השבוע. בכל יום נשלח עדכון לגבי ההמשך. כדי להקל על זיהוי תלמידי אחוזה נבקש לשלוח את התלמידים בחולצה ירוקה (מי שאין לו חולצה עם סמל יכול חולצה חופשית). איסוף ופיזור התלמידים ייעשה מהכניסה לקניון דן פנורמה בשעות 7:50-7:15. המורים יחכו לתלמידים במקום וייקחו אותם דרך מנהרה המובילה לכניסה התחתונה של סניף מטו"ס. בסוף היום המורים יובילו את התלמידים לכניסה לחניון פנורמה ויחכו לאיסוף שלכם בשעה 14:00".

בקבוצות הווטסאפ השונות מתרעמים הורים רבים על ה"טרטור המיותר" כדבריהם. אם לשני ילדים שלומדים בסניף אחוזה, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני תוהה עד מתי ימשיכו לבדוק. אם אין גורם לתחלואה, אז ימשיכו לבדוק עד שיימצא הגורם? אבל אין גורם, וחוזר חלילה. אני צריכה להוריד את הילדים שלי ליד מלון דן פנורמה כדי לא להעמיס על סניף מטו"ס העמוס בפני עצמו, וכך גם בסיום יום הלימודים, שלא נפריע חלילה לאיסוף של הורי מטו"ס. הבן שלי בכיתה א' אמור לחכות בדן פנורמה עד שכל תלמידי הכיתה שלו יגיעו, ואז הם ילכו במנהרה לבית הספר. הם איבדו את זה לגמרי. אתמול עשו יום טיול לבית בירם, אבל מכיוון שהיום מתקיימות שם בחינות בגרות, הם לא יוכלו לארח אותנו. מילא אם זה היה קורה רק עוד יום אחד, אבל הטרלול של מיעוט היסטרי הלחיץ את הוועד, והילדים יתארחו במטו״ס עד יום חמישי. אני לא יודעת מי החליט את ההזיה הזו כי משרד הבריאות אישר להחזיר את הסניף לפעילות. זה פשוט מכעיס כי זו לא החלטה של בית הספר אלא של כמה היסטרים. העיקר הילדים שלנו יסומנו בחולצות ירוקות".

 

 

בעקבות התסיסה שלחה יו"ר משותף של ועד ההורים באחוזה ארנית זוננברג סיכום של ישיבה שנערכה אתמול עם סגנית רופאת המחוז במשרד הבריאות ד"ר רנא שיבלי ועם מנהלת מחלקת בריאות הסביבה במחוז ד"ר לילה יעקב. אל זוננברג הצטרפה ד"ר רעות רונן, אמא לילד שלומד בסניף ואשר משמשת רופאה מרחבית של קופת חולים מאוחדת חיפה וגליל מערבי.

"בישיבה העלינו את כל השאלות שהעלו נציגי הוועדים", כתבה זוננברג להורים, "כל השאלות וכל הצעות כיווני הבדיקה שמסרתם נמסרו בשיחה ונענו. בעיקר פורטו החששות הנוגעים לבריאות הצוות בין שני האירועים, העובדה כי ידוע לכאורה על מקרים נוספים, והחששות סביב אירועי תחלואה אקוטית אצל חברי צוות בית הספר. להלן עיקרי הדברים: הוקם צוות מומחים מכל תחומי המדע לטיפול בבעיה. כולם עשו סיעור מוחות. רופאת המחוז הוציאה מכתב מטעמה ביום שישי שהועבר להורים".

לדבריה, "נמסר לנו כי נראה כי האירוע הראשון החל בפתיחה של סתימה בבור ביוב שנמצא מתחת לחדר המורים ואשר בינו לבין חדר המורים מקשר צינור. בחקירת האירוע התברר כי בסמוך למועד התרחשותו נסתם צינור הביוב. נעשתה פתיחה, ראו שיש סתימה של עלים ושורשים. בפתיחה יצאו ג'וקים וחרקים, ובוצע ריסוס רגיל, כזה שיש בשימוש ביתי. לאחר פתיחת הביוב, שבוצעה באופן חלקי בעת הזו, חדר המורים רוסס בגין יציאה של מזיקים מהביוב. לכן באותו הזמן יוחס אירוע זה לריסוס. האירוע השני החל כפתיחת שוחת ביוב (אותה סתימה שהיתה גם קודם ולא נפתחה לחלוטין). בפגישה הציגו לי תמונות, שמהן משתקף כי בשוחה היו עלים ושורשים שנרקבו, וביחד עם הריסוס שבוצע קודם לכן יצאו גזים רעילים שגרמו לאירוע. בדיקות אובייקטיביות אכן לא העלו ממצאים, עם זאת הסברה היא שהגזים אשר השתחררו בעת האירוע כבר לא היו מדידים בביקורות שבוצעו לאחר מכן. כלומר נעשו מדידות לגזים, ובמיוחד לסוג הגז שמשתחרר, ולא נמצאו ממצאים בסביבת בית הספר".

זוננברג הוסיפה כי "עיקר הפגיעה היתה באנשי הצוות בשל הצינור המקשר בין שוחת הביוב לחדר המורים. זו הסברה שהועלתה ונבדקה. הצינורות ושוחות הביוב נבדקו לאחר מכן בקפידה, ולא נראה שהם באים במגע עם כיתות אחרות ועם הגנים אשר החלונות שלהן פונים לאזור אחר. יתרה מכך, נעשתה הדמיה של סתימה נוספת על מנת לאשר הסברה. שוחות הביוב טופלו ונוקו לחלוטין. נעשו בדיקות של גזים רעילים, נעשו בדיקות למזגנים, נעשו בדיקות למים, נעשו בדיקות לרעלנים, נעשו בדיקות למתקנים, וכל הבדיקות מרוכזות אצל רופאת המחוז. הממצאים היו תקינים. לא יכולנו לעיין בתוצאות הבדיקות עצמן אלא להסתמך על שתי המומחיות שאמרו שהן ריכזו הבדיקות ויוציאו בהמשך דוח אירוע. ביקשנו לקבלו לכשייצא. הסברה שהועלתה על ידי הורים כי מדובר בגזים שהשתחררו מרעידת האדמה נבדקה ואינה סבירה, מכיוון שאז היו נפגעים מבנים סמוכים. בכל מקרה, בבדיקה מדגמית ולא נמצאו גזים כאלו. בנוסף בוצעה חקירה אפידמיולוגית ונחקרו יותר מ- 20 אנשי צוות וילדים שהוריהם תושאלו לאחר שהתלוננו על תחושותיהם. רבים מהתסמינים כפי שדווחו לנו, ההורים או הוועדים, או מה שמכונה 'ד"ר שמועתי', דווחו בצורה אחרת בעת החקירה האפידמיולוגית לרשויות. כלומר, על פי משרד הבריאות, לא היו אנשים שחוו עילפון או איבוד הכרה אלא תסמינים לא ספציפיים, ברמה כזו או אחרת. לטענתם, קשה לקשור מבחינה רפואית לאבחנה אחת גורפת".

בהקשר זה ציינה זוננברג כי "העלינו את החשש שיש ילדים שהתלוננו על תחושות מסוימות ולא תושאלו, ולכן התבקשנו למסור להורים כי כל ילד שחש תסמינים כלשהם שאין להם הסבר, מתבקש לפנות לצוות המחלקה לאפידמיולוגיה של לשכת הבריאות".

עוד היא ציינה כי "ד"ר רונן דיברה בנוכחותי עם המכון למידע בהרעלות בקריה הרפואית רמב"ם, אשר הסבירו גם הם כי הממצאים שנוטרו בשתן הם אקראיים וייתכן כי הם positive false עקב חומרים אחרים או טעות מעבדתית".

בסיום מכתבה כתבה זוננברג כי "לנוכח הרצון להבטיח את בריאות ילדינו ובשל בקשתם של מרבית ההורים כפי שנמסרה לנו על ידי הוועדים בכיתות, ביקשנו מהנהלת בית הספר להמתין עם החזרה לסניף עד שיחזרו כל הבדיקות והתוצאות, וזאת על מנת להרגיע את כל ההורים החוששים. אנו תקווה כי כל הטיפול הנוסף הנדרש ייערך תוך ימים בודדים ויסתיים התחקיר האפידמיולוגי הנוסף עד ליום חמישי כדי לאפשר חזרה לשגרה לכל המאוחר בשבוע הבא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טלי

    איזו כתבה מגמתית,
    חשבתם לראיין גם את ההורים ה"היסטריים"?
    היו שני אירועים בהם פונו אנשי צוות לבתי חולים באמצע יום לימודים. תלמידים פונו לביתם כי לא הרגישו טוב, ולמרות כל הבדיקות לא נמצאה הסיבה לתחלואה, למרות שמשהו היה בוודאות!
    הסיבה לא נמצאה ולא טופלה,
    לא מוכנים להחזיר את הילדים ולחכות לאירוע הבא!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר