מטבח חדר המורים בריאלי אחוזה נבדק על ידי צוותי כיבוי אש באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)
מטבח חדר המורים בריאלי אחוזה נבדק על ידי צוותי כיבוי אש באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)

משרד הבריאות: ניתן לחזור לפעילות מלאה בריאלי אחוזה

במכתב להורים ולאנשי הצוות של סניף יסוד אחוזה של בית הספר הריאלי כתבה רופאת המחוז של משרד הבריאות ד"ר סוניה חביב כי לאחר סדרת בדיקות מקיפה "לא נשקפת סכנה לבריאות התלמידים ואנשי הצוות, שיוכלו לחזור לפעילות מלאה החל מיום ראשון". עם זאת, הלימודים בסניף יתחדשו רק ביום שני

פורסם בתאריך: 18.3.23 18:08

"לא נשקפת סכנה לבריאות התלמידים ואנשי הצוות. תלמידי בית הספר הריאלי באחוזה ואנשי הצוות יוכלו לחזור לפעילות מלאה החל מיום ראשון" – כך הודיעה אתמול (שישי) רופאת המחוז של משרד הבריאות ד"ר סוניה חביב.

במכתב ששלחה להורים ולאנשי הצוות של סניף יסוד אחוזה כתבה ד"ר חביב: "במהלך שלושת השבועות האחרונים חווה צוות בית הספר שני אירועי תחלואה – הראשון ב-24 בפברואר והשני ב-14 במרץ, ובשל כך אנו שולחים מכתב זה לכל המשפחות שילדיהם לומדים בבית הספר ולעובדי בית הספר. התלונות שאנשי הצוות דיווחו עליהן לא היו ספציפיות והשתנו מאחד לאחד ומהאירוע בפברואר לאירוע מהשבוע. תסמינים שדווחו הם כאב ראש, סחרחורת, בחילה, תחושת נימול, טשטוש וכו'. ראוי לציין כי במרבית המקרים התסמינים חלפו לאחר מספר שעות בודדות ולא נדרשה התערבות רפואית מיוחדת".

ד"ר חביב ציינה כי בעקבות האירוע מפברואר, שבגללו פונה הסניף לאחר שחמישה מורים ואנשי סגל ותלמיד אחד פונו לבית החולים אחרי שחשו ברע, "בוצעה חקירה אפידמיולוגית וסביבתית מקיפה בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה, עם שירותי הכבאות וההצלה, עם איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה ועם תאגיד המים והביוב מי כרמל, ובליווי המכון הארצי למידע בהרעלות בקריה הרפואית רמב"ם. מקרי התחלואה יוחסו בסבירות גבוהה לחשיפה לחומר הדברה תברואי רשום המיועד לקהל הרחב ואשר נעשה בו שימוש בחדר המורים. בדיקות נוספות שנלקחו – בדיקת האוויר בחדר ובדיקות מים מיקרוביאליות – היו תקינות. יצוין כי הנהלת בית הספר
ביצעה באופן פרטי בדיקה נוספת לאיכות האוויר בחלל החדר, ובסיכום הדוח נכתב כי 'החומרים שנמצאו בניטור נמצאים בתחום ריכוז נמוך מאוד וידועים כריכוז רקע, כך שניתן לשהות בחדרים אלו ללא חשש'. החדר נוקה ועבר חיטוי, ומתקן המים הוחלף. לאחר הסרת הסכנה, בית הספר חזר לפעילות באישור משרדנו".

 

 

באשר לאירוע שהתרחש השבוע האחרון, ובו שוב פונו אנשי צוות שחשו ברע בחדר המורים, נכתב: "התקבל דיווח מהנהלת בית הספר על מקרי תחלואה נוספים. בית הספר פעל לפינויו ולסגירתו עד לסיום חקירת האירוע. אנשי הצוות פונו לבתי חולים בחיפה להמשך בירור, ופרט לעובדת אחת, כל החולים שוחררו לביתם, ותוצאות הבדיקות שהתקבלו עד לרגע זה הן ללא חריגה מיוחדת. צוות המחלקה לאפידמיולוגיה בלשכת הבריאות בחיפה ביצע חקירה אפידמיולוגית פרטנית לכל אחד מהחולים שדווחו ונמצא בקשר עם הצוותים הרפואיים בבתי החולים. בהתאם לממצאי החקירה, עלתה השערה שהאירוע הנוכחי הוא על רקע שאיפה של גזים רעילים כגון H2S שנפלטו בעקבות סתימה במערכת הביוב. ביום האירוע בבוקר, אנשי התחזוקה בבית הספר פעלו לפתיחת שוחת ביוב סמוכה לחדר המורים בחשד לסתימה במערכת וריח לא נעים".

ד"ר חביב אף פירטה במכתבה את הפעולות שננקטו בבדיקות לאירוע שהתרחש השבוע: בדיקת איכות האוויר סמוך לשוחת הביוב בוצעה על ידי נציג של מי כרמל בביום שלישי ו"לא נמצא שום מפגע בשוחות ביוב ומחוץ לשוחות ביוב עם גלאי הגזים. נוסף על כך נעשה סיור בוואדי ומסביב לבית הספר כדי לשלול כל אפשרות של בעיה נוספת במערכת הביוב ולא נמצא כל פגם"; בדיקות שבוצעו על ידי צוות של הרשות הארצית לכבאות והצלה ביום שלישי, שבהן "הצוות בדק עם מכשירים לגילוי H2S, ארבל וקדט, והתוצאות היו 0 בחדר המורים, במשרד הסמוך ובשוחות הביוב מחוץ למבנה"; בדיקות שבוצעו על ידי איגוד ערים ביום רביעי עם מצלמה טרמית ועם מכשיר פי.איי.די, "והתוצאות היו אפסיות בקרבת שוחות הביוב. נוסף על כך, בימים רביעי וחמישי נבדקו נוכחות של חומרים אורגניים נדיפים – H2S ו- SO2 – והתוצאה היתה אפס"; דגימות מי שתייה לבחינה של חומרים אורגניים נדיפים וחצי נדיפים (דלקים וחומרי הדברה) שבוצעו על ידי צוות המחלקה לבריאות הסביבה במחוז בימים רביעי ושישי, שתוצאותיהן "יצאו תקינות לגמרי, ומי השתייה במבנה ראויים לשתייה".

את מכתבה להורים ולאנשי הצוות סיימה ד"ר חביב בכך ש"המסר המרכזי של המכתב הוא כי על סמך החקירה ותוצאות הבדיקות המקיפות שבוצעו, לא נשקפת סכנה לבריאות התלמידים והצוות. תלמידי בית הספר הריאלי באחוזה ואנשי הצוות יוכלו לחזור לפעילות מלאה החל מיום ראשון, 19 במרץ. משרד הבריאות ממשיך להיות בקשר עם הנהלת בית הספר ועם הגורמים המעורבים באירוע, ויעדכן ככל שיידרש. המלצה זו התקבלה לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע השונים במשרד הבריאות ומחוצה לו, ובהם המשרד להגנת הסביבה, המכון הארצי למידע בהרעלות, מומחים בטוקסיקולוגיה ואיגוד ערים להגנת הסביבה".

מהריאלי נמסר: "בימים האחרונים ביצעו גורמי המקצוע בתחומי הבריאות, איכות הסביבה והכבאות, לצד מעבדה פרטית מוסמכת, שורה ארוכה של בדיקות ודיגום בתחומי האוויר, המים והקרקע על רקע האירוע בסניף אחוזה. בריאותם של התלמידים ואנשי הצוות היא בראש מעיינינו, ולכן קיימנו בירור מקיף ומעמיק בליווי של נציגים ממשרד הבריאות ומהמשרד להגנת הסביבה. בכל הבדיקות שנעשו ללא יוצא מן הכלל לא נמצאו חריגות. לאור זאת הודיעה רופאת המחוז כי ניתן לחזור בבטחה לשגרת לימודים מלאה בסניף אחוזה. מחר התלמידים ילמדו במתחם בית בירם, וביום שני ישובו ללמידה בכיתותיהם בסניף אחוזה.

 

כוחות הביטחון מחוץ לסניף ריאלי אחוזה באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)

כוחות הביטחון מחוץ לסניף ריאלי אחוזה באירוע הראשון (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה, מחוז חוף)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר