מגילת העצמאות על חזית בית הספר טשרניחובסקי
מגילת העצמאות על חזית בית הספר טשרניחובסקי

בטשרניחובסקי תלו מגילת עצמאות בגודל עצום כמסר מאחד

על חזיתו של מבנה בית הספר טשרניחובסקי נתלתה מגילת עצמאות באורך של עשרה מטרים וברחוב של חמישה מטרים. מנהל טשרניחובסקי דורון וינברג: "הכוונה שלנו כצוות היא חינוכית - להנגיש את המגילה כמסמך מכונן לתלמידים, ובזיקה למתרחש במדינה להדגיש מסר מאחד"

פורסם בתאריך: 24.4.23 16:33

מגילת עצמאות באורך של עשרה מטרים וברחוב של חמישה מטרים נתלתה על חזית המבנה של בית הספר טשרניחובסקי בכרמל הצרפתי. היוזמה לצעד היתה של אחד ממנהלי בתי הספר היסודיים בעיר שעניין את עמיתיו בתליית המגילה כמסר מאחד לקראת יום העצמאות.

מנהל טשרניחובסקי דורון וינברג: "אחד מהמנהלים שאל מי מאיתנו רוצה לתלות את מגילת עצמאות לצד דגל המדינה, ואמר שיש לו אפשרות לעזור לנו. נעניתי בשמחה לקריאה. אין כאן אמירה של מחאה בעד או נגד. כמנהל בית הספר ראיתי הזדמנות אדירה להציב אצלנו מגילת עצמאות מוגדלת. הכוונה שלנו כצוות היא חינוכית – להנגיש את המגילה כמסמך מכונן לתלמידים, ובזיקה למתרחש במדינה להדגיש מסר מאחד. מגילת העצמאות שייכת לכל אזרחי המדינה, והיא הבסיס הערכי להקמתה. מבחינת הילדים זה עושה באז בלתי רגיל. אפילו שזהו בית ספר יסודי, התלמידים שואלים שאלות על המגילה וקוראים חלקים ממנה. זהו מסר מאחד – דגל ישראל ומגילת העצמאות – כדי להזכיר לכולנו שאנחנו מדינה אחת".

 

 

אתה לא רואה בכך רמיזה שלך ושל בית הספר לפילוג בעם?

"לא, להיפך – זו אמירה לאחדות וזה אדיר. המסר שלי הוא מסר מחבר – מגילת העצמאות היא אחת לכולנו והיא שם, אבל לא בהקשר של מחאה אלא כדי להנגיש לתלמידים את מגילת העצמאות גם בבית ספר יסודי. המגילה מנוקדת ומוגדלת, וגם ילד בכיתה א' יכול לנסות לקרוא אותה. זה מרשים מאוד".

 

מגילת העצמאות על חזית בית הספר טשרניחובסקי

מגילת העצמאות על חזית בית הספר טשרניחובסקי

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מסר "מאחד"

    מגילה תלויה בכניסה לכל כיתה בבתי הספר ככה שלא ברור למה צריך עוד "מסר מאחד" כזה בגובה שאיש לא יכול לקרוא אבל אולי זאת המטרה לעשות ממנה מאין נייר טואלט כמו שתלמידים תולים מהגגות בסיום שנת הלימודים.
    אגב לכל התוהים אין בה את המילה דמוקרטיה ולשוויון בה מצורפים תנאים מתלים בפיסקה אחרת.
    בהצלחה לכם עם ניכוס שלה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר