מתחם הגנים ברחוב עובדיה (צילום: שושן מנולה)
מתחם הגנים ברחוב עובדיה (צילום: שושן מנולה)

הורים ברמת התשבי: העירייה ויתרה על שני גנים לטובת רווחים מנדל"ן

במתחם הגנים ברחוב עובדיה שוכנים שני גנים - גלבוע והלוטם - שעיריית חיפה לא פתחה את הרישום אליהם לשנת הלימודים הבאה. צמוד אליהם מתבצע בימים אלה פרויקט נדל"ן שבעטיו הועברו הגנים לבית הספר טשרניחובסקי. אם לילד: "לאן אמורות עשרות המשפחות שיתווספו לשכונה לשלוח את ילדיהן?"

פורסם בתאריך: 8.5.23 09:53

הורים בשכונת רמת התשבי טוענים כי עיריית חיפה מוותרת על שני גני ילדים בשכונה לטובת גריפת רווחים מנדל"ן. במתחם הגנים ברחוב עובדיה שוכנים שני גנים – גלבוע והלוטם – שהעירייה לא פתחה הרשמה אליהם לשנת הלימודים הבאה, וצמוד להם מתבצע בימים אלה פרויקט נדל"ן.

בשל העבודות העבירה העירייה כבר בשנת 2021 את הילדים מהמתחם לבית הספר טשרניחובסקי, שם הותאמו להם כיתות מיוחדות, והבטיחה לפתוח שוב את הגנים ברחוב עובדיה לאחר תקופה קצרה. כעת טוענים ההורים כי העירייה כלל לא פתחה רישום לגנים במתחם וגם לא לגנים במקומם החלופי בטשרניחובסקי.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר אב לילד שלומד באחד מהגנים: "תמוה ומוזר בעיניי שגני ילדים בשכונה עם תנופת בנייה ועם פרויקטים של התחדשות מבנית נעלמים. איזה פתרון תציע העירייה למשפחות שעתידות לאכלס את כל המבנים החדשים? אנחנו משערים שהשטח שבו שוכנים הגנים נמכר ליזם נדל"ן. זה מה שנותר לעירייה לעשות כדי להרוויח עוד כסף – למכור מגרש שמיועד לחינוך לילדי השכונה לטובת נדל"ן".

 

 

אם לילד באחד מהגנים: "לפני מה שאנחנו יודעים, הגנים גלבוע והלוטם לא ייפתחו בשנת הלימודים הבאה. הכל התחיל באוקטובר 2021, אז נודע לוועד הורי הגנים על תחילת בנייה בשטח הצמוד לגנים. ההורים פעלו מול מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה אוה לוי וסיכמו על מעבר של ילדי שני הגנים למבנה חלופי בטשרניחובסקי. העירייה הבטיחה שהמעבר הוא לתקופה קצרה עד שהבנייה תסתיים והסכנה תחלוף, ואז שני הגנים יחזרו למבנה הקבוע. השנה ציפינו לרישום לגנים במתחם, אבל לא נפתחה הרשמה לגני עובדיה וגם לא לגנים החלופיים בטשרניחובסקי".

לדבריה "גני עובדיה ממוקמים על צלע ההר מעל נחל לוטם עם נוף עוצר נשימה לים ולוואדי. ילדי השכונה גדלו והתפתחו בוואדי לוטם שהיה אמצעי למידה נדיר. הם למדו על ערכי הסביבה, על קיימות ועל אקולוגיה סביבתית, והכל נעשה בשכונה שלנו ובטבע העירוני שלנו. עכשיו לקחו לנו את זה. האופציות היחידות בשכונה הן גני הילדים העמוסים והצפופים ברחוב התשבי 11 או גן ברחוב אדמונד פלג שהוא בכלל בכרמל הצרפתי. המצב גרוע עוד יותר למשפחות שגרות בחלק העליון של רחוב התשבי, ליד מרכז הכרמל, כי גם הילדים שלהן היו אמורים ללמוד בגני עובדיה, ובשבילם זו ממש מכה".

האם הוסיפה כי "באמת קשה להבין את העירייה. רמת התשבי רוויה בפרויקטים של פינוי-בינוי. לאן אמורות עשרות המשפחות שיתווספו לשכונה לשלוח את ילדיהן? המצב הקיים הוא קשה, והוא עוד יתעצם. אם מה שיש היום לא מספיק, אז מה יהיה בשנת הלימודים הבאה? הורים פנו לעירייה ולא קיבלו תשובה. אנחנו צריכים פתרון. אם לא יימצא לנו פתרון בשכונה נצטרך להסיע את הילדים לשכונות אחרות, וזה לא כל כך פשוט. יש משפחות שזו תהיה לוגיסטיקה מורכבת עבורן".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שמחה

    לגן גלבוע ניתנת אפשרות להירשם הגן עבר לאזור כרמל צרפתי בגלל שהמרחב בבית הספר אינו התאים לתנאי הילדים.
    גן גלבוע לא נסגר.

  2. תושב חיפה

    גם בנאות פרס בשנים האחרונות העירייה נכשלה בלספק פתרון הולם למחסור בגנים לילדי השכונה ומצאה פתרון בלהקים גן בתוך בית ספר במבנה בלי חצר ובלי תשתית של כיתת גן, נראה שהם מאמצים את הקונספט הגרוע הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר