קייטנות הקיץ של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
קייטנות הקיץ של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה

העירייה לא הגישה בקשה, קייטנות משרד המדע לא ייפתחו בחיפה

הזלזול של עיריית חיפה בהורים נמשך: משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה אפשר לרשויות המקומיות לקיים קייטנות מדע במחיר מסובסד וסמלי של 100 שקל למשתתף, אך עיריית חיפה בחרה לא להירשם לתוכנית. כתוצאה מכך, ילדים רבים לא ישתתפו בפעילויות קיץ לנוכח המחירים הגבוהים של הקייטנות בעיר

פורסם בתאריך: 6.7.23 14:00

קייטנות הקיץ של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לא יתקיימו השנה בעיר. הסיבה: עיריית חיפה לא הגישה למשרד בקשה לקיים את הקייטנות.

המשרד אפשר לרשויות המקומיות ברחבי הארץ לקיים קייטנות מדע במחיר מסובסד וסמלי של 100 שקל למשתתף, אך העירייה בחרה לא להירשם לתוכנית. כתוצאה מכך, הורים רבים לא ישלחו את ילדיהם לפעילויות קיץ לנוכח המחירים הגבוהים של השתתפות בקייטנות בעיר ובמחנות הקיץ של תנועות הנוער, שעשויים להגיע לאלפי שקלים למשפחה.

במסגרת קול קורא שפרסם המשרד כבר בחודש מאי נכתב: "אגף מדע וקהילה במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מעוניין לסייע לרשויות המקומיות להנגיש לציבור הרחב את נושאי המדע והטכנולוגיה באמצעות הפעלת קייטנות קיץ בתחומי המדעים והטכנולוגיה ברשויות המקומיות. המטרה היא להעשיר את הידע, לפתח חשיבה מדעית וטכנולוגית, להעלות את המוטיבציה של ילדים לעסוק בתחומים אלו ולהצטיין בהם, להגביר את המודעות ואת החשיפה בקרב הציבור הרחב בכלל ובקרב ילדים ובני נוער בפרט לנושאי הפעילות, ולעודד מצוינות בנושאי הפעילות. המשרד יתמוך ברשויות באמצעות מבחנים לחלוקת כספי תמיכות בקייטנות קיץ".

היום האחרון להגשת הבקשות לקיומן של קייטנות המדע ברשויות המקומיות היה 17 ביוני. לאחר מכן פרסמה חברת הארה, שנבחרה על ידי המשרד להפעיל את הקייטנות, הודעה לרשויות המקומיות שבחרו לקיים את הקייטנה, ובה נכתב: "אגף הקהילה במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יזם את קייטנות המדע והטכנולוגיה ברשויות המקומיות בהשתתפות סמלית של עד 100 שקל בלבד לתלמיד, כאשר יתרת התקציב ברובה מכוסה על ידי המשרד בהעברה ישירה לרשויות, וזאת במטרה להנגיש לתלמידים עוד מהגיל הצעיר את הנושאים שבהם ישראל נחשבת למעצמה".

 

 

אם לארבעה ילדים מחיפה, שביקשה לרשום את ילדיה לקייטנת מדע מסובסדת ונדהמה לגלות שאין כאלה בחיפה, העלתה פוסט זועם לפייסבוק וכתבה: "למה בחיפה אין קייטנות מסובסדות של משרד המדע? אין לי אפשרות לשלוח את הילדים שלי לקייטנות באלפי שקלים. יש כאן יוזמה של קייטנות ב-100 שקל שממש יכולות להעשיר את הילדים, אבל בחיפה אין. למה? אני משלמת ארנונה של כמעט 2,000 שקל לחודשיים. זה לא הגיוני".

ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה נמסר: "המשרד פרסם קול קורא לכל הרשויות המקומיות לקיום קייטנות מדע בתחומן. הקייטנות הן בתמיכת המשרד אבל בתפעול של הרשות המקומית. רשות מקומית שלא הגישה בקשה, לא מתקיימת קייטנת מדע בתחומה. עיריית חיפה לא הגישה בקשה, ולכן התוכנית אינה פועלת בעיר".

מעיריית חיפה לא נמסר תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר