הדיון בוועדת החינוך של הכנסת (צילום מתוך אתר הכנסת)
הדיון בוועדת החינוך של הכנסת (צילום מתוך אתר הכנסת)

פותחים שנה: אין עלייה בתשלומי החובה והרשות של ההורים

בדיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת נקבע כי לא תחול עלייה בתשלומי החובה והרשות של ההורים למערכת החינוך בשנת הלימודים שתיפתח בעוד כשבועיים. במקביל יוזמת הוועדה שינוי של מודל גביית תשלומי הורים, והוא יתבסס בעתיד על גבייה בהתאם להכנסותיהם של ההורים

פורסם בתאריך: 15.8.23 15:47

ועדת החינוך של הכנסת קבעה כי לא תחול עלייה בתשלומי החובה והרשות של ההורים למערכת החינוך בשנת הלימודים תשפ"ד שתיפתח בעוד כשבועיים.

אתמול (שני) קיימה ועדת החינוך דיון בנושא, ומהנתונים שהעביר משרד החינוך לוועדה נקבע כי לא תהיה עלייה בגובה התשלומים ביחס לשנת הלימודים שעברה. במקביל יוזמת הוועדה שינוי של מודל גביית תשלומי הורים, והוא יתבסס בעתיד על גבייה בהתאם להכנסותיהם של ההורים.

בדיון הביעה מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן צער על כך שהשנה, בניגוד לעבר, לא הגיעו חברי כנסת לדיון כדי לזעוק את זעקתם ההורים, ואמרה כי היא זו שלקחה על עצמה את התפקיד. לדבריה, תשלומי הורים הם מס חינוך רגרסיבי שגורם לאי שוויון ולהגדלת פערים בין תלמיד לתלמיד ובין בית ספר לבית ספר – "הכל לפי היכולת הכלכלית של משפחת התלמיד".

בנייר עמדה שהגישה וינדמן לוועדה נכתב: "מכיוון שהגבייה בפועל מוטלת על בתי הספר, הדבר מביא לחיכוכים בין צוותי החינוך לבין ההורים, המתנהלים פעמים רבות על גבם של התלמידים. בנוסף, ממסמך הרקע של הייעוץ המשפטי עולה כי בדיוני ועדת חינוך לאורך השנים עלו טענות שבתי הספר גובים יותר כסף מהמותר להם, שכספים נגבים ומשמשים לא למטרות שלשמן הם נגבו, ושמנגנוני הפיקוח והאכיפה על המערכת לא מספיקים".

וינדמן קראה לחברי הוועדה שלא לאשר את תשלומי ההורים (הצעה שלא התקבלה; ש"מ) ואמרה: "יש לבטל את נטל תשלומי ההורים במוסדות החינוך, תוך חיוב המדינה לשאת במימון הפעילויות והשירותים השונים המתקיימים במוסדות החינוך, לרבות ביטוח תאונות אישיות, ספרי לימוד, סל תרבות, מסיבות כיתתיות, טיולים, תוכניות לימודים נוספות (תל"ן) והשירותים הנרכשים במסגרת 'רכישת שירותים מרצון'".

 

 

תשלומי ההורים מחולקים לשניים – תשלום חובה שההורים חייבים לשלם ותשלומי רשות שההורים אינם חייבים לשלם.

תשלום חובה:

ביטוח תאונות אישיות: 69 שקל לשנה בכלל שכבות הגיל מקדם יסודי ועד לכיתה י"ב.

תשלומי רשות:

סל תרבות: קדם יסודי – 67 שקל, יסודי – 87 שקל, כיתות ז' ו-ח' – 137 שקל, כיתות ט' – 153 שקל וכיתות י'-י"ב – 164 שקל (הפחתה של 12 שקל לתלמיד בהשוואה לשנת הלימודים הקודמת שיועברו ממשרד החינוך לבתי הספר).
מסיבות סיום: קדם יסודי – 54 שקל, כיתות ו' – 75 שקל, כיתות ח' (בבתי ספר א'-ח') – 125 שקל, כיתות ט' (חטיבת ביניים) – 125 שקל וכיתות י"ב – 200 שקל.
מסיבות כיתתיות: אין גבייה, משרד החינוך יעביר לבתי הספר שמונה שקלים עבור כל תלמיד.
השאלת ספרי לימוד (לשנת הלימודים תשפ"ה): כיתות א'-ט' – 280 שקל וכיתות י'-י"ב – 320 שקל.
תשלום לוועד ההורים הארצי: 1.50 שקל לתלמיד בכל שכבות הגיל.
תשלום לוועד ההורים היישובי: 1.50 שקל לתלמיד בכל שכבות הגיל.
טיולים על פי תוכנית: קדם יסודי (שתי הקפצות) – 60 שקל, כיתות א' ו-ב' (יום אחד) – 101 שקל, כיתות ג' ו-ד' (יום אחד) – 126 שקל, כיתות ה' (שני טיולים של יום אחד) – 252 שקל, כיתות ו'-ט' (יומיים) – 387 שקל, כיתות י' ו-י"א (יומיים+יום) – 513 שקל וכיתות י"ב (שלושה ימים) – 616 שקל.
של"ח: כיתות ז'-י"א – 150 שקל.

תוכנית לימודים נוספת (תל"ן):

הסכום המירבי שניתן לגבות מתלמיד בשנה בכל מוסדות החינוך: קדם יסודי – 597 שקלים, יסודי – 885 שקל, חטיבת ביניים – 1,060 שקל וחטיבה עליונה – 1,150 שקל.

גבייה מירבית נוספת מתלמיד בשנה בבתי ספר תורניים וייחודיים על תל"ן (נוסף על הגבייה המירבית בכל מוסדות החינוך): קדם יסודי – אין, יסודי – 1,770 שקל (ובסך הכל 2,655 שקל), חטיבת ביניים – 2,120 שקל (ובסך הכל 3,180 שקל) וחטיבה עליונה – 2,300 שקל (ובסך הכל 3,450 שקל).

רכישת שירותים מרצון:

ביסודי התשלום הוא על פעילות חברתית-הפגתית, ובעל יסודי התשלום הוא עבור תוספת מגמות. קדם יסודי – 125 שקל, יסודי – 250 שקל ועל יסודי – 450 שקל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר