גן שלדג
גן שלדג

הצהרון לא ייפתח, לאם ולבתה בת ה-3 אין פתרון

בשבוע שעבר, תשעה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, קיבלה אם מקרית חיים הודעה על כך שהצהרון בגן שלדג אשר אליו היא רשמה את בתה בת ה-3 לא ייפתח. כשביקשה האם מעיריית חיפה לרשום את הילדה לגן אחר עם צהרון בסביבת מגוריה, הציעו לה צהרון בגן מרוחק שגם אינו מסובסד

פורסם בתאריך: 28.8.23 07:51

עיריית חיפה לא מוכנה לעזור לאם, שבאמצע השבוע שעבר, תשעה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, קיבלה הודעה על כך שהצהרון בקרית חיים אשר אליו היא רשמה את בתה בת ה-3 לא ייפתח. ההודעה על כך שהצהרון לא ייפתח הגיעה ממתנ"ס נוה יוסף האחראי על הצהרונים בגנים בחיפה, אבל כשביקשה האם פתרון מהעירייה ברישום לגן אחר עם צהרון בסביבת מגוריה, היא נענתה בסירוב.

האם, שלה שלושה ילדים, רשמה את בתה עם פתיחת ההרשמה בחודש ינואר לגן שלדג בקרית חיים ולצהרון שפועל בו. האם, שאינה ניידת, מספרת כי היא ביקשה מהעירייה לאפשר לבתה להירשם לאחד משני הגנים בסביבת מגוריה – לילך או הרדוף – שבהם פועל צהרון, אך כאמור היא סורבה. יתרה מכך, בעירייה הציעו לה צהרון בגן מרוחק מאוד מביתה, שהוא גם יקר יותר מהצהרונים בגנים לילך והרדוף.

"אני כבר מיואשת מהמצב", אמרה האם ל"כלבו – חיפה והקריות", "למה אני צריכה להיענש על כך שרשמתי את בתי בזמן לגן שלדג ולצהרון? כשהגיעו השיבוצים הכל היה בסדר וקיבלתי את מה שרציתי – את הגן ואת הצהרון. פתאום בסוף השבוע שעבר שלחו לי הודעה שלא ייפתח צהרון בגן שלדג כי לא מספיק ילדים נרשמו. אפילו לא דיברו איתי ולא הסבירו. פניתי לעירייה וביקשתי לשנות שיבוץ ולרשום את הבת לגנים אחרים בסביבת מגורי, אבל נאמר לי שהם מלאים".

 

 

המשמעות היא שבתך צריכה לעבור גן כדי להיות בצהרון?

"כן, כי העירייה לא מקצה הסעות מגן אחד לשני. אני אצטרך למצוא עכשיו מישהו שיעביר אותה מגן אחד לצהרון בגן אחר, ואין לי מישהו כזה. נשארנו בלי צהרון, וזה לא הגיוני. אני שעובדת עד השעה 17:00 ולא יכולה לצאת באמצע העבודה כדי להעביר את הילדה מגן לגן. אני צריכה שהיא תהיה בשתי המסגרות במקום אחד עד שאני חוזרת מהעבודה".

לדבריה, בעיה נוספת היא שהצהרון שבו היא מעוניינת – בגנים הרדוף ולילך – הוא במחיר מסובסד, ואילו הצהרון המרוחק שהוצע לה אינו מסובסד: "התשלום יהיה יקר יותר ויכביד מאוד על ההוצאות. גם כאן העירייה לא הציעה עזרה, ואני צריכה להתחנן להתחשבות. יש פה היבט אישי שהעירייה מתעלמת ממנו בגלל הביורוקרטיה. מעבר למקום חדש עלול להיות אירוע טראומתי לילדה, שתהיה בלי אף חבר כי היא לא מכירה שם אף אחד. אני לא מבינה למה לא מוכנים לעזור לי לבעיה שנוצרה שלא באשמתי".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר