סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)

כוננות שיא בריאלי לקראת יום השמיניסט

כבכל שנה יציינו תלמידי כיתות י"ב בריאלי את יום הסטודנט, ובבית הספר נערכים לאירוע בכוננות שיא לנוכח תקריות אלימות ומשמעתיות. במכתב ששלחו מרכזות שכבת י"ב נעמה ינאי-לויפר ורונה מיכלוביץ׳ להורי התלמידים נכתב: "מול כל שימוש באלכוהול לפני או בזמן האירוע, הנוגעים בדבר יטופלו במלוא החריפות"

פורסם בתאריך: 10.9.23 14:24

כוננות שיא בבית הספר הריאלי לקראת יום השמיניסט שיצוין מחר (שני) על ידי התלמידים בסניף בית בירם. האירוע אמור להתקיים בשעות 17:00-14:15, ובמהלכו תיערך מסיבה לשכבת כיתות י"ב בבית הספר.

יצוין שבעבר, כחלק מאירועי יום השמיניסט, היו מקרים שבהם נזרקו ביצים על תלמידים משכבות צעירות יותר ומקרים שבהם תלמידים השתכרו משתיית אלכוהול בכמות גדולה. בשנת 1998 נפצעו ארבעה תלמידים משכבת י"ב בריאלי במהלך נהיגה בשיירת מכוניות – אירוע שנודע בשם רונדו והיה נפוץ בקרב תלמידים ברחבי העיר.

במכתב ששלחו מרכזות שכבת י"ב נעמה ינאי-לויפר ורונה מיכלוביץ׳ להורי התלמידים נכתב: "כחלק ממסורת ארוכת שנים מציינת שכבת י"ב מדי שנה, בחודש הראשון לשנת הלימודים, את יום השמיניסט בבית הספר. תכליתו של היום היא לחגוג את תחילת שנת הלימודים האחרונה. היו מקרים בעבר שבהם נחשפנו לתפישה ולפרשנות מעוותות של היום, כמו למשל מיצוב ערך הבוגרים דרך השפלה של צעירים מהם. בית הספר פועל בנחישות מול תפישת יסוד בלתי מוסרית זו ומגיב בחומרה רבה כלפי אלו שניסו לממשה. אנו מאמינים ברקמת יחסי אמון ארוכה עם תלמידנו, גם אם לעתים פולשים למערכת האמון הזו יסודות זרים לה".

 

 

השתיים ציינו כי "לטובת הצלחתו של האירוע אנחנו מבקשות לשתפכם בכמה נקודות חשובות. יום השמיניסט יתקיים במתכונתנו כפי שתוכננה, בתנאי שלא יהיו הפרות משמעת או מידע מוקדם על תכנון לבצען, אשר יאלצו אותנו לשקול את קיומו או את המשכו. הנחינו את תלמידי ותלמידות השכבה לשמור על הסדר התקין, כך שלא יוסבו נזקים לרכוש בית הספר ולא תהיה פגיעה מילולית בכתב או בעל פה, שלא לדבר על פגיעה פיזית בתלמידים משכבות אחרות. כמו כן, על השכבה מוטלת האחריות לסדר".

בהמשך הוסיפו כי "לא נקבל הפרה כלשהי של כללי ההתנהגות המקובלים בבית הספר. מול כל הפרה נפעל בתקיפות ובמידה שאינה קשורה בהכרח לאופיה או לתוצאתה אלא מול הכוונה לפגוע בטובת הכלל. נזכיר שמול כל חשיפה של שימוש באלכוהול לפני או בזמן האירוע, הנוגעים בדבר יטופלו במלוא החריפות, ובכלל זה הוצאה לאלתר מכל פעילות חוץ בית ספרית בהמשך השנה. אנו מקוות כי יום השמיניסט, שהופק לרווחת תלמידי השכבה מתוך רצון לתת מקום לרצונם לחגוג את פתיחתה של שנתם האחרונה בבית בירם, ייחגג בהנאה ויוכתר בסיומו כהצלחה. אנו מבקשות את עזרתכם בשיחות עם תלמידי השכבה – ילדיכם – בבית, ובעיקר על היכולת לשמוח ללא שימוש באלכוהול ובאופן שלא יפגע באחרים או ברכוש".

יצוין כי אחרי האירוע בבית הספר תתקיים מסיבת המשך בחוף הים, והרכזות הדגישו שמדובר ביוזמת התלמידים ועל אחריותם: "לבית הספר אין חלק בארגון מסיבה זו והוא איננו אחראי לה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר