משרד החינוך בירושלים (צילום: ד״ר אבישי טייכר, ויקישיתוף, CC-BY-2.5)
משרד החינוך בירושלים (צילום: ד״ר אבישי טייכר, ויקישיתוף, CC-BY-2.5)

משרד החינוך מחייב את המנהלים לאתר תלמידים מחוננים

על מנת לאפשר לתלמידים הזדמנות שווה להשתתף בתוכניות הטיפוח של האגף למחוננים ומצטיינים מחייב משרד החינוך את כל מנהלי בתי הספר היסודיים לקיים מבחני איתור. מוסד חינוכי רשמי אשר מבקש לא לקיים את הליכי האיתור נדרש לקבל את אישורו של מנהל המחוז

פורסם בתאריך: 1.10.23 14:59

לידיעת ההורים: משרד החינוך מחייב את כל מנהלי בתי הספר היסודיים לקיים מבחני איתור למציאת תלמידים מחוננים ומצטיינים בבית הספר "כדי לאפשר לתלמידים הזדמנות שווה להשתתף בתוכניות הטיפוח הייחודיות המופעלות על ידי האגף למחוננים ומצטיינים ומטעמו".

הבחינות מתקיימות מדי שנה במערכת הממלכתית והממלכתית-דתית בכל המגזרים. את מבחני האיתור עורך ספק חיצוני – מכון קרני – שזכה במכרז, והם מתבצעים בשני שלבים: מבחן שלב א' שבו נבחנים כל התלמידים בכיתות ב' במגזר דוברי העברית וכל תלמידי כיתות ג' במגזר דוברי הערבית. שלב זה הוא באחריותו של מנהל המוסד החינוכי, והוא מועבר ונבדק על ידי סגל ההוראה בבית הספר על פי הנחיות הגוף הבוחן. המבחן בודק בעיקר את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בחשבון ובשפה. שלב ב' – מבחן האיתור – מתקיים במרכזי בחינה אזוריים, והוא באחריותו של הגוף הבוחן מטעם האגף למחוננים ולמצטיינים.

 

 

במשרד החינוך מדגישים כי מנהל בית הספר חייב לעדכן את כל הורי התלמידים בתהליך האיתור ובמבחני הקבלה לפי המידע והמועדים המפורסמים בחוזר המנכ"ל, במכתבים ובמידעון, כדי לאפשר להורים אשר מעוניינים כי ילדם ייבחן במבחן בבית הספר ובמבחן האיתור לממש את זכות ילדיהם להיבחן. הורים לתלמידים שלא יופנו על ידי בית הספר למבחן שלב ב' רשאים לערער על החלטת הצוות החינוכי בבית ספרם בהתאם להנחיות משרד החינוך.

באשר למוסדות החינוך שמבקשים לא להשתתף בתהליך האיתור אומרים במשרד כי "מוסד חינוך רשמי המבקש לא לקיים את הליכי האיתור נדרש לקבל את אישור מנהל המחוז ולהציג אישור זה בפני הרפרנט המחוזי לתוכניות מחוננים ומצטיינים שבועיים לפני מועד מבחן שלב א'". במקביל מאפשר המשרד להורים להתנגד להשתתפות ילדיהם בבחינה: "הורים שאינם מעוניינים כי ילדם ייבחן במבחן בשלב א' או בהעברת מידע בין הגופים יודיעו על כך מראש ובכתב להנהלת בית הספר, וילדם לא ייבחן במבחן. אין הליך זה מונע מההורים לשלוח את ילדיהם למבחן האיתור (מבחן שלב ב') בשנה הבאה, בכפוף להוראות ולהנחיות העוסקות במבחנים חוזרים ובערעורים. תלמידים שאינם בשלים לביצוע מבחן שלב ב' מכל סיבה שהיא יוכלו להיבחן גם בשנת הלימודים הבאה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר