חינוך ביתי (צילום: Syda_Productions/depositphotos.com)
חינוך ביתי (צילום: Syda_Productions/depositphotos.com)

רוצים חינוך ביתי לילדכם? פנו עכשיו למשרד החינוך

על אף חוק חינוך חובה, משרד החינוך הודיע כי הורים שמעוניינים לקבל פטור מחינוך חובה של ילדיהם לשם חינוך ביתי מוזמנים להגיש בקשה בנושא עד לחודש אפריל: "יאושרו בקשות במקרים שבהם הורים יציגו השקפת עולם מגובשת השוללת חינוך במסגרת מוסד חינוך"

פורסם בתאריך: 11.3.24 15:42

משרד החינוך הודיע כי הורים אשר מעוניינים לקבל פטור מחינוך חובה של ילדיהם לשם חינוך ביתי מוזמנים להגיש בקשה בנושא למשרד עד לחודש אפריל.

במסמך שפרסם המשרד נכתב: "עמדת מערכת החינוך בישראל היא שמקומם של ילדים ונערים בגיל לימוד חובה הוא במסגרת מוסדות החינוך הפועלים בהתאם לאמור בחוק לימוד חובה. עם זאת יאושרו בקשות לפטור מחוק לימוד חובה לשם חינוך ביתי במקרים שבהם הורים יציגו השקפת עולם מגובשת השוללת חינוך במסגרת מוסד חינוך, כשקיימות נסיבות יוצאות דופן, מיוחדות וחריגות שבעטיין ישתכנעו הממונים במשרד החינוך להיענות לבקשת הורים שילדם לא ילמד במוסד חינוך מוכר, בתנאי שנמצא שהילד מקבל חינוך שיטתי המקנה לו מענה לסך צרכיו, מיומנויות למידה וידע, מיומנויות וכישורים חברתיים ואישיים בהתאם לתוכנית שאושרה".

במשרד מציינים כי יש להגיש בקשה נפרדת עבור כל ילד, גם אם במשפחה אחת יש כמה ילדים שעבורם מבקשים פטור מחוק לימוד חובה לשם חינוך ביתי: "הבקשה לפטור תוגש הן עבור ילד שלמד בשנה קודמת במוסד חינוך מוכר והן עבור ילד שקיבל פטור והוריו מעוניינים לבקש פטור לשנה נוספת לקראת מועד פקיעתו. הפטור ניתן עבור חינוך של ילד בודד או של ילדי משפחה אחת, ובשום מקרה לא עבור התכנסות לצורך לימודים של ילדי כמה משפחות ביחד".

 

 

עוד מציינים במשרד כי על ההורים מוטלת האחריות לתכנון, ליישום ולהערכה של הלימודים של ילדם ולהתקדמותו: "עליהם להראות יכולת לתכנן ולספק את כל צורכי החינוך והלימוד של הילד ואת התקדמותו, ולהוכיח שסביבות הלימוד שיצרו מאפשרות למידה והתפתחות חברתית ואישית. כמו כן יוכיחו ההורים כיצד יספקו לילדם את כל צורכי העשרתו וצרכיו הייחודיים. תוכנית החינוך הביתי תאפשר את השתלבות הילד כתלמיד במוסד חינוך ברמת הלימוד התואמת את גילו או את רמת תפקודו אם הילד יחזור ללמוד במוסד חינוך".

הבקשות יידונו בוועדה מיוחדת של המשרד. לפני הדיון בוועדה יבקר הרפרנט המחוזי לחינוך ביתי או מפקח כולל בביתו של הילד וישוחח איתו ועם הוריו במטרה להכיר אותם וללמוד על הסביבה החינוכית ועל התנאים שמעמידים המבקשים לצורך קיום התוכנית. עם פקיעת תקופת הפטור או עם ביטולו על ידי מנהל המחוז, על ההורים לרשום באופן מיידי את הילד למוסד חינוך מוכר ולהקפיד על ביקורו הסדיר בו בהתאם לחוק לימוד חובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר