הסוס גולדי במהלך רכיבה
הסוס גולדי במהלך רכיבה

תלמידים מימנו טיפול לסוס חולה

תלמידת כיתה ו' מבית הספר נופים שעוסקת ברכיבה תחרותית רתמה את ילדי בית הספר לסייע לסוס שזקוק לטיפול תרופתי יקר. התלמידים ערכו יריד מכירות ואספו 2,500 שקל למימון התרופה

פורסם בתאריך: 31.12.17 16:53

תלמידי בית הספר נופים בחיפה אספו 2,500 שקל למימון טיפול תרופתי יקר בסוס שחולה במחלת עור נדירה. מדובר ביוזמה טליה פלפלי, תלמידת כיתה ו', אשר מתחרה זה שנה וחצי ברכיבה תחרותית במרכז הרכיבה בקיבוץ יגור. הסוס גולדי הוא אחד מהסוסים שעליו רכבה פלפלי, ובינתיים הוא הועבר מהמרכז ביגור לחוות רכיבה ברמת גן.

פלפלי: "גולדי היה הסוס הראשון שרכבתי עליו. חצי שנה לאחר מכן העבירו אותו לחווה רכיבה אחרת ברמת גן. דרך קבוצת הווטסאפ של החווה נודע לי שהוא חולה".

מה קרה לו?

"הפרווה שלו התחילה לנשור והתאים בגוף שלו כבר לא מתחדשים. בקבוצה כתבו שהטיפולים שגולדי זקוק להם הם יקרים מאוד, וחשבנו שצריך לגייס ביחד תרומות כדי לעזור במימון הטיפול הרפואי בו. חשבתי על רעיון של יום מכירה בבית הספר לטובת גולדי. דיברתי עם תלמידי הכיתה שלי, הסברתי להם את המצב ואמרתי להם שמי שרוצה יכול לעזור ביום ההתרמה".

פלפלי מספרת שחבריה לכיתה התרגשו מאוד ונענו לאתגר. בית הספר הקצה את שתי ההפסקות ביום שישי האחרון לטובת העניין, ולילדים נותר לארגן את האירוע.

 

טליה פלפלי במדי רכיבה

טליה פלפלי במדי רכיבה

 

 

פלפלי: "נכנסתי לכל הכיתות, סיפרתי לתלמידים על גולדי והראיתי להם תמונות. הסברתי שמצבו של גולדי הוא לא טוב, ואמרתי להם שאשמח אם הם יביאו כסף ביום שישי כדי לקנות בדוכן לצורך תרומה".

ואיך התלמידים הגיבו?

"רובם שמחו. התמונות עזרו לי לשכנע אותם. ביום שישי הקמנו דוכן של אוכל, צעצועים, בובות וספרים. התלמידים הגיעו בשתי ההפסקות וקנו דברים, והיתה מכירה נוספת ביום ראשון. חלק מהתלמידים אפילו הביאו כסף כתרומה. אני מודה במיוחד לתלמידי הכיתה שלי שנרתמו לעזור".

מיה פלפלי, אמה של טליה: "הפעילות הזאת היא מבורכת מכיוון שהילדים התגייסו למען בעל חיים, וזה לא מובן מאליו. קל לנו יותר להזדהות עם כאבו של בן אדם מאשר עם כאבו של בעל חיים. מבחינתה של טליה, לדבר מול כל בית הספר ולגייס את הכיתה להירתם למבצע כזה זה מעשה בוגר. אותנו כהורים זה ריגש מאוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר