טקס יום השואה הארמנית (צילום: מרכז חינוך ליאו באק)
טקס יום השואה הארמנית (צילום: מרכז חינוך ליאו באק)

תלמידי ליאו באק ציינו את יום השואה הארמנית

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר ויתר על הובלת תפילת השבת בבית הכנסת של ליאו באק כדי להיות נוכח בטקס. הוא ציין את העובדה שישראל עדיין לא הכירה בשואת הארמנים, אך אמר כי בחיפה אנו מחויבים לתת מקום לזיכרון זה

פורסם בתאריך: 25.4.18 14:30

תלמידי מרכז החינוך ליאו באק ציינו ביום שישי את יום השואה הארמנית בטקס שהתקיים במרכז הקהילתי של הכנסייה הארמנית. מנכ"ל המרכז הרב אופק מאיר היה אמור להוביל את תפילת השבת בבית הכנסת של קהילת ליאו באק אך ויתר על כך כדי להשתתף בטקס ולשאת בו דברים. יצוין שבחטיבת הביניים ובתיכון בליאו באק לומדים גם תלמידים ממוצא ארמני.

בדבריו בכנסייה אמר הרב מאיר: "זכות גדולה היא לעמוד כאן כיהודי, כרב וכמנהל מרכז החינוך ליאו באק ולשאת דברים לכבוד העדה הארמנית ולזיכרון השואה של העם הארמני. כיהודי אין לי אלא להרהר בכך שאם היו זוכרים ומכירים בשואת העם הארמני, אולי ההיסטוריה גם בגרמניה ובשאר אירופה היתה שונה".

מאיר הוסיף: "איני יכול לקחת אחריות על מדיניותה של מדינת ישראל שעד היום לא הכירה רשמית בשואת העם הארמני, אך בחלקת האלוהים הקטנה שלנו, כאן בחיפה, אנחנו מחויבים לתת מקום לזיכרון חשוב וקדוש זה".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר הרב מאיר: "אנחנו בליאו באק רואים חשיבות רבה בציון הטרגדיה שעבר העם הארמני. בכל שנה התלמידים הארמנים שלנו מספרים את סיפור השואה הארמנית באמצעות מצגת. השנה הזמינה אותנו הקהילה הארמנית בחיפה להשתתף בטקס שהיא מקיימת, וכמובן שהסכמתי מיד".

לא היתה לך בעיה כיהודי דתי להגיע לכנסייה ועוד בערב שבת?

"ברור שלא. הפעילות היתה במתחם הכנסייה במרכז הקהילתי, והתלמידים שלנו היו שם. רק לראות את הפנים שלהם קורנות מאושר כשהם ראו את המנהל שלהם, שהוא אדם דתי, מכבד אותם באירוע חשוב כזה היה שווה את הכל. כשדיברתי בפני הקהל אמרתי שלמחרת היום, בשבת, יקראו בבתי הכנסת בעולם היהודי את פרשת קדושים. בין המילים הנצחיות בפרשה הזו מצווה עלינו לא להתכחש ולא לשקר איש לעמיתו וגם המצווה של ואהבת לרעך כמוך. לא להכחיש ולא לשקר זה היסוד לחברה צודקת ולאהבה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר