תרגיל ההתמודדות עם דליפת חומרים מסוכנים
תרגיל ההתמודדות עם דליפת חומרים מסוכנים

מוסדות חינוך תרגלו התמודדות עם דליפת חומרים מסוכנים

לפי התרחיש שתורגל דלפו חומרים מסוכנים ממפעלים במפרץ וממיכלית שנסעה בקרבת מוסדות החינוך. התלמידים אטמו את הכיתות והניחו סמרטוטים רטובים בתחתית הדלתות. במקביל תורגל התיאום מול גורמי עיריית חיפה

פורסם בתאריך: 1.1.19 10:22

בתי הספר וגני הילדים בחיפה תרגלו התמודדות עם אירוע חירום. בתרחיש שתורגל דלפו חומרים מסוכנים (חומ"ס) ממפעלים במפרץ חיפה וממיכלית שנסעה בקרבת מוסדות החינוך, וענן של החומרים המסוכנים החל לנוע עם כיוון הרוח לשכונת נוה שאנן. לבתי הספר נאמר שמגע עם אותם החומרים יגרום להרעלה, לפיצוצים, להדף, לדליקות ולכוויות, ושניתן להם פרק זמן קצוב להתגונן.

מנהלת בית הספר יזרעאליה איריס כהן: "מיד כשהתקבלה ההתראה על אירוע החומ"ס עברנו למתכונת חירום ופעלנו לפי התרגולים מהעבר. צוות החירום שלנו, שמו0רכב מתלמידים וממורים, עבר בכיתות והודיע לתלמידים להתחיל בפעולות ההתגוננות וכמובן לא לצאת מהכיתות. התלמידים התחלקו במשימות – סגרו את חלונות הכיתה ואטמו אותם, כיבו את המזגנים והניחו סמרטוטים רטובים בתחתית הדלתות. במקביל החל דיווח ותיאום מול גורמי העירייה והביטחון למקרה שהאירוע יחמיר, והתבצעה הערכת סיכונים. התלמידים וצוות המורים עבדו בצורה מעולה. אף אחד לא נכנס לבהלה ולשמחתי הרבה אנחנו מוכנים".

 

 

בתרגיל נבדקה מוכנותם של מוסדות החינוך מבחינת הצטיידות למקרה של שהייה ארוכה במקום סגור, סימון של שבילי פינוי וקיומם של ציוד עזרה ראשונה, אזורי מיגון ומתחמי פינוי.

הממונה על הבטיחות ושעת חירום במשרד החינוך במחוז יעקב סטחי: "העבודה שנעשית בחיפה מהווה מודל לחיקוי לשאר הרשויות במחוז. אין לי ספק שכל תרגיל כזה מעלה את המודעות ואת מוכנותם של צוותי החינוך והביטחון במוסדות החינוך וברשות המקומית, ומקטין את הסיכוי להיפגעות של תלמידים באירועים מסוג זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר