תאופיק טובי (צילום: אל-איתיחאד)
תאופיק טובי (צילום: אל-איתיחאד)

חד"ש תחלק מלגות ע"ש תאופיק טובי בסך 500,000 שקל

המלגות, שאת חלוקתן יזם סגן ראש העיר לשעבר ד"ר סוהיל אסעד, נקראות ע"ש חבר הכנסת החיפאי ואיש המפלגה הקומוניסטית תאופיק טובי, והן מיועדות לסטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים מסטטוס סוציו אקונומי נמוך ובעלי הישגים לימודיים בולטים

פורסם בתאריך: 4.2.19 08:23

סיעת חד"ש תעניק באמצעות קרן תאופיק טובי ובשיתוף עם קרן חיפה מלגות לסטודנטים יהודים וערבים בסך של 500,000 שקל. המלגות מיועדות לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים במוסד אקדמי מוכר בארץ, והקריטריונים לקבלת המלגה הם מצב סוציו אקונומי נמוך והישגים לימודיים בולטים. בשבוע הבא אמורה חד"ש להכריז על פתיחת ההרשמה לקבלת המלגות.

טובי, תושב חיפה שהלך לעולמו בשנת 2011, היה חבר כנסת מטעם מק"י, רק"ח וחד"ש בשנים 1990-1949 ושימש מזכ"ל חד"ש בשנים 1989–1993.

אבי היוזמה, שהחלה לפעול לפני כארבע שנים, הוא ד"ר סוהיל אסעד שכיהן כסגן ראש העיר בקדנציה החולפת מטעם חד"ש, ומטרתה היא "להנציח את פועלו המיוחד של המנהיג הקומוניסטי המנוח בפתיחת שערי ההשכלה הגבוהה בפני אלפי צעירים וצעירות ממדינות ברית המועצות לשעבר וממדינות הגוש הקומוניסטי במאה הקודמת". לדבריו של אסעד, בימים אלה מתבצע הליך רישום של קרן תאופיק טובי כעמותה שהוא נשיאה כדי שהיא תוכל לנהל את חלוקת המלגות בצורה עצמאית. יצוין שעד היום חולקו במסגרת זו מלגות בגובה של 800,000 שקל.

 

 

חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה מחד"ש: "השנה בשונה מבעבר נבקש מהסטודנטים גם לתרום שעות התנדבות לקהילה כדי שהם לא רק יקבלו אלא גם ייתנו. זו יכולה להיות עבודה עם גמלאים, עזרה למשפחות נזקקות וכדומה. שינוי נוסף שננהיג השנה הוא הכללתם של סטודנטים לתארים מתקדמים, שבתמורה יתחייבו להגיש עבודה אקדמית או סרטון שקשור לחיפה ולטובי. על גובה המלגה שניתן לאותם הסטודנטים ועל מהות העבודה שהם יצטרכו להגיש נודיע כבר בשבוע הבא. בכל מקרה, מדובר במלגות בסך של אלפי שקלים".

לדבריו של זעאתרה, התרומות בנויות על מצ'ינג (השוואה) של קרן חיפה מול הקהילה. ככל שהקהילה תתרום יותר, כך גם יגדל גובה הסכום שהעירייה תעביר באמצעות קרן חיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אשרף

    אלוף ההיעדרויות !
    תנחשו איפה היה סגן ראש העיר המכובד בחמשת השנים האחרונות ???
    נעדר מרוב ישיבות מועצת העיר …
    בושה …
    לא חבל על המשכורת השמנה שהוא קיבל
    זה בדיוק מה שהם יודעים לעשות
    כלוםםםםם !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר