כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

בעקבות ועד העובדים: המורים מאיימים בשביתה

בעקבות השביתה בעיריית חיפה הודיעה הסתדרות המורים כי אם לא יימצא פתרון הונחו המורים להגיע לבתי הספר אך לא להכניס אליהם את התלמידים. הסיבה: המצב התברואתי בבתי הספר כתוצאה מהשביתה שבה לוקחים חלק גם עובדי הניקיון. בינתיים, בארגון המורים מזגזגים

פורסם בתאריך: 7.2.19 13:05

הסתדרות המורים מאיימת להשבית מחר (שישי) את הלימודים בכל מוסדות החינוך בחיפה בעקבות תנאי ההיגיינה הירודים בבתי הספר בעיר אשר מסכנים לטענתה את בריאות התלמידים. הבעיה התברואתית נוצרה בעקבות שביתת עובדי העירייה, ובהם עובדי הניקיון בבתי הספר.

הבוקר (חמישי) הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי אם השביתה בעיריית חיפה תימשך, המורים יגיעו מחר לבתי הספר אך לא ייכנסו לכיתות ולא ילמדו את התלמידים. במכתב ששלחה לראש העיר עינת קליש רותם ולמנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל כתבה בן דוד: "בשל השביתה נוצר מצב בלתי נסבל במוסדות החינוך, כאשר הפסולת נערמת והמצב התברואתי וההיגייני הידרדר לכדי סכנה לבריאותם של התלמידים. לאור זאת, השהות במוסדות החינוך לא רק מסכנת את התלמידים אלא אף אינה מאפשרת לעובדי ההוראה לנהל את שגרת יום הלימודים בצורה בטוחה ואחראית. ככל שהשביתה תמשיך גם מחר, עובדי ההוראה יגיעו למוסדות הלימודים אך לא יאפשרו את כניסתם של התלמידים. במוסדות החינוך המיוחד שמקבלים שירותי ניקיון יתקיימו הלימודים כרגיל".

יצוין כי בבתי ספר רבים בחיפה התבקשו ההורים להתנדב ולערוך משמרות לניקוי תאי השירותים.

 

 

יו"ר הסתדרות המורים בסניף חיפה עדנה דוד: "לנוכח המצב התברואתי וההיגייני המסוכן שנוצר בבתי הספר בעיר כתוצאה מכך שאין שירותי ניקיון, אין לנו ברירה אלא לנקוט צעד דרסטי של השבתה. המורים והמנהלים לא יכולים לפתוח את בתי הספר לתלמידים במצב כזה. הם לא יכולים לנהל את בית הספר באופן רגיל".

מהי ההנחיה שניתנה למורים?

"להגיע לבתי הספר אבל לא להכניס תלמידים לכיתות בכל מקום שבו אין שירותי ניקיון. אנחנו מוצפים בקריאות הצילו של צוותי ההוראה. השירותים בבתי הספר עלו על גדותיהם ויש מקומות שנוצרו בהם הצפות. ילדים הקיאו במסדרונות ואין מי שינקה. המצב שנוצר הוא בעייתי מאוד".

האם ההשבתה תתקיים גם עם עובדי הניקיון יחזרו לעבודה מחר?

"אם השביתה לא תסתיים מחר ושום דבר לא ישתנה אלו הן ההנחיות".

מארגון המורים נמסר: "אנחנו לא מצטרפים לשביתת המורים והמנהלים חברי הסתדרות המורים. מבחינתנו הכל נמשך כרגיל".

עדכון (15:13): לאחר פרסום תגובתו של ארגון המורים על כך שהוא לא מצטרף לשביתה, שלח הארגון הודעה למורים עובדי עיריית חיפה החברים בארגון, ובו נכתב: "בשל שביתת עובדי התברואה בעיריית חיפה עלול להיווצר מצב תברואתי בבתי הספר אשר לא מאפשר קיום לימודים. קיום הלימודים במצב תברואתי לא תקין עלול לגרום למחלות ואף להתפרצות מגיפה. פנינו למנכ"ל משרד הבריאות על מנת שישלח מפקח תברואה מטעמו אשר יחליט אם ניתן לקיים לימודים במצב זה המהווה סכנה בריאותית לתלמידים ולמורים. דרישתנו היא לטפל בנושא באופן דחוף ביותר. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה נודיע על הפסקת הלימודים בבתי הספר שאינם ראויים לקיום לימודים. איננו מעוניינים להשבית את מערכת החינוך שביתה מיותרת אם אין צורך בכך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. סופסוף חיפה בכותרות! ריח חזק של שינוי בעיר

    אז מה אם הריח הוא של זבל…
    עינת שופכת את התינוקות עם המים.

    תוך זמן קצר הצליחה להסתכסך עם כל הגורמים שאיתם היא צריכה לעבוד.

    מירי רגב – מאחורייך 🙂

  2. הייתה מצפה לקצת סולידריות מצד "מנהיגת עובדים"

    תתגייסו לתמוך בשובתים הצודקים ותפעלו לנקיון בתי הספר כדי לא להתדרדר לקטסטרופה. אפילו אפשר לגייס את התלמידים וכך לחנך לשמירה על הנקיון.

  3. רונן

    כל הכבוד וקנין, כולם איתך,

    אל תשכח, היא מורשעת בפלילים, יש לה מוח קרימינלי, אם יתנו לה אצבע זה לתת לה את כל היד.

    בהצלחה!

  4. דקלה ארד

    הסתדרות המורים יצאה בפזיזות בהנחיה גורפת לכלל העובדים שלה לא לקבל תלמידים מחר. בלא מעט בתי ספר ובכללם בדוד ילין ההורים התגייסו כדי לשמור על שגרת הילדים תוך הבטחת תנאי ניקיון הולמים. כל מנהל בית ספר צריך לקבל החלטה לאור המצב התברואתי במבנה שלו.

  5. קליש\אה

    לא לוותר לה ווקנין, היא צבועה ומתנשאת, אסור להתכופף מול אישה כזו, זה לא מכבד…

  6. חשוב לי שתדעו....

    זה סיפור אמיתי ומצמרר שלא מסופר על מנת לעורר רחמים ממש לא. הוא מסופר כדי שיבינו כל הכועסים למיניהם מה עובר על סייעת מלווה בחינוך המיוחד שלה בבית יש ילדה פגועת נפש, שבהתקף פסיכוזי עולה על גג הבית ומאיימת לקפוץ. ואני מלווה לילדים אוטיסטים חייבת להגיע ולהוציא אותם מהגן הוריהם אנשי קריירה גם במקצועות הרפואה בשירות הציבורי ואני מבינה מהר מאוד שאני חייבת לקחת אותם הביתה. את מה שעברתי אי אפשר לתאר במילים השארתי את הילדה שלי בידיים בטוחות ובעניים שומרות ויצאתי להחזיר את הילדים מהגן. באותו יום לרוע מזלי היה חג של הנוצרים ותהלוכה גדולה גרמה לפקקי ענק וחסימת כבישים. לקח לי שעה וחצי להגיע הביתה ולטפל בכאב הפרטי שלי וכן.. למי שתוהה הילדה עדיין היתה על הגג ומאוחר יותר נילקחה לאישפוז . אני יודעת שזה נשמע הזוי… ואיך בכלל הצלחתי לתפקד בלחץ כזה. אבל אני מבינה שהגעתי לעבודה הזו שכולה אחריות ומסירות עד אין קץ. כניראה שהלב והנשמה של מי שהגיע לעבוד עם הילדים המיוחדים האלה , חזק ומכיל, דואג ואוהב. ואני שואלת איך אפשר בכלל למדוד את המסירות הזאת בכסף?? בתנאים??? השכר שלנו הוא שכר מינימום אנחנו עובדות בחופשים , אין לנו מחליפות בשעת הצורך ונאלצות להגיע לעבודה חולות. היה לי חשוב לשתף כדי שמשהו שם למעלה ישמע ויעריך את העבודת קודש שאנחנו עושות. ויבין שהשביתה שיש עכשיו היא כדי להגן על אותו ציבור נאמן שבסך הכל רוצה לשמור על פרנסתו. מפאת צנעת הפרט לא חשפתי את שמי אבל יש לי מסמכים ועדויות למה שקרה באותו יום קשה מנשוא.

  7. העצלנים מצטרפים לשביתת העצלנים

    לעובדי עיריית חיפה יצא שם של עצלנים שכנראה הרוויחו אותו בכבוד..משכורות גבוהות,תנאים מעולים,שעות עבודה מועטות,חוסר אכפתיות,פנסיה שמנה ובעיקר עצלנות.
    עכשיו לשביתת שלהם מצטרפים המורים,אוכלי החינם במדינת ישראל,אלה שהלכו ללמוד הוראה כדי לא לעבוד ביוני יולי אוגוסט,ראש השנה,סוכות,חנוכה,פורים,פסח,שבועות ואם זה לא מספיק כל יום הם ב1 בצהריים בבית ,והתקשורת הם מוצגים כאנשי חינוך עלק..עם אנשי חינוך כאלה עצלנים מה הפלא שהתלמידים גם עצלנים.
    הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן.לפטר עובדים בהעסקה ישירה,להכניס עובדי קבלן עם מוטיבציה גבוהה ולמנוע מהבריונים האלה לשתק את העיר ואת המדינה.
    בריונים הביתה!

  8. כל הכבוד לראשת העיר התושבים איתך!!

    תורידי מיסי ארנונה.
    תשפרי את השירות לאזרח.
    תפטרי עובדים מיותרים(ויש כאלה המון בעירייה)
    תגייסי עובדי קבלן בחברות עם רזומה מוכח.
    אל תיכנעי לבריונים חסרי ההשכלה שלא סיימו יסודי.
    לא יעזרו להם השביתות,זה הנשק האחרון שלהם.
    החיפאים איתך!!

  9. עינת קאליש-טראמפ התושבים לא איתך! תתביישי!

    תמשכי מכאן את הטוקבקיסטים שלך שעולבים בעובדים ושבי לדבר איתם עד שיצא עשן לבן! מורים וסייעות עצלנים?! להפריט ולקחת עבדי קבלן?! בושה לנו ובושה לעירנו שירדתם כל כך נמוך!! את צריכה לרדת, אבל מהעץ!!

  10. לידיעת המגיב אנחנו לא טוקבקיסטים של ראשת העיר

    וגם בהרבה דברים שהיא עשתה אנחנו לא תומכים בה(לדוגמא במינוי סגן העיר של חד"ש)
    אנחנו תושבים שחושבים שהעסקה ישירה בעירייה היא מיותרת ובעיקר בטוחים שהארנונה מטורפת.בהרבה רשויות מעסיקים עובדי קבלן שזו לא מילת גנאי,אלו עובדים בחברות גדולות ומכובדות שמקבלים שכר בזמן ותנאי שכר לפי חוק(אל תשכחו שהחברות האלה עוברות הליך מכרזי והן תמיד תחת פיקוח)
    הוצאות השכר לעובדים יקטנו
    מיסי הארנונה יירדו
    השירות לתושב ישופר
    אז נכון בטווח הקצר עובדי העירייה יפגעו
    אבל אחר כך הם ימצאו עבודה והטובים שבהם יקלטו כנראה בחברות החדשות.
    כולם ירוויחו מהענין.
    במיוחד תושבי העיר וזה מה שחשוב

  11. הבהרה לגבי התגובה מ16:30 לא כל המורים ולא כל עובדי

    עיריית חיפה עצלנים.בכותרת נשמטה סימן השאלה ובהמשך שנכתב על כך שאנשי החינוך מגדלים דורות של עצלנים הכוונה היתה ליום הלימודים הקצר בישראל (שאולי)בעקבותיו התפרסמו תוצאות גרועות של מבחני פיזה
    לפי כתבה גלובוס ביום 6.12.16.חשוב לציין שלא כל העובדים עצלנים,לא כל תלמידי ישראל גרועים ולא כל אנשי החינוך גרועים.הדברים היו כוללנים מדי ומתנצלים אם עובדים/מורים/תלמידים נפגעו מהדברים.
    הדברים נכתבו בלהט הויכוח וחלקם היו מיותרים.

  12. "לא טוקבקיסטית" אבל מקיאה יופי את דף המסרים העדכני של הגורו שלך

    גרוש לא ירד מהארנונה. כל מה שיחסך מהעובדים ילך לכיס הפרטי של מקורבי קליש בעלי חברות של עבדי קבלן. ממש השירות מה זה ישתפר כאשר מי שיתן אותו יהיו עובדים זמניים בשכר רעב. מוזמנת להתחלף עם כל עובד עירייה לבחירתך ליום אחד! ונראה אותך מלרלרת עליהם!

  13. הבהרה חשובה לתגובה מ16:37 אתמול

    לא כל עובדי העירייה עצלנים,לא כל עובדי ההוראה עצלנים והלכו ללמוד בשביל החופשים ובטח לא כל התלמידים עצלנים.הדברים נכתבו בלהט הויכוח והכוונה היתה ליום הלימודים הקצר הנהוג בחלק מבתי הספר בישראל וכהשערה לתוצאות פיזה הגרועות של תלמידי ישראל כפי שהתפרסמו באתר גלובוס ב6/12/16. לכן אם כתוצאה מהדברים עובדים או תלמידים נפגעו יובהר כי הדברים לא היו ההכללה וכאמור נכתבו בלהט הויכוח ובכל מקרה התנצלות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר