בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

חמישה מקרים של חצבת התגלו בבית הספר הפתוח

בית הספר הפתוח דיווח למשרד הבריאות על חמישה מקרים של חצבת בקרב תלמידיו. בעקבות הדיווח הורה משרד הבריאות להנהלת בית הספר לבקש מכל ההורים לשלוח מחר עם ילדיהם את פנקסי החיסונים שלהם לבדיקה של אחות בית הספר

פורסם בתאריך: 5.3.19 19:04

הנהלת בית הספר הפתוח בחיפה דיווחה היום (שלישי) למשרד הבריאות על חמישה מקרים של חצבת בקרב תלמידיו – ארבעה מקרים בבית הספר היסודי ומקרה אחד בחטיבת הביניים. בעקבות הדיווח הורה משרד הבריאות להנהלת הפתוח לבקש מכל ההורים של התלמידים לשלוח מחר עם ילדיהם את פנקסי החיסונים שלהם לבדיקה של אחות בית הספר.

ביום חמישי תגיע לבית הספר אחות של חברת נטלי לצורך חיסון התלמידים שהוריהם יהיו מעוניינים בכך. הורים שמסרבים לחסן את ילדיהם יחויבו לחתום על טופס מיוחד ולציין את סירובם.

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק שלחה להורים הודעה ולפיה "ד"ר סוניה חביב, הממונה על התחום במשרד הבריאות, אישרה כי ניתן לקיים שגרת לימודים בבית הספר. אנו קוראים להורים שטרם חיסנו את ילדיהם לחסנם למען בריאותם ובריאות כלל התלמידים במערכת החינוך. אחיות בתי הספר מחברת נטלי יגיעו בימים הקרובים להשלים חיסונים לתלמידים שאינם מחוסנים".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אכן הובא לידיעתנו מידע על ילדים מבית הספר הפתוח שנדבקו בחצבת. הנושא הועבר לטיפול לשכת הבריאות המחוזית ואנחנו פועלים בתיאום איתם".

 

 

רופא המחוז פרופ' שמואל רשפון: "הנושא מטופל בלשכת הבריאות המחוזית. במקרים של חצבת בבית ספר מבצעת לשכת הבריאות המחוזית בדיקה אפידמיולוגית כדי לברר עם החולים מי היה במגע איתם, ממי הם נדבקו ומי עלול להידבק מהם. המידע הזה חשוב לצורך קבלת החלטה מי צריך לקבל טיפול מונע נגד חצבת. בחלק מהמקרים יש טיפול מונע שניתן לתת תוך שישה ימים מאז החשיפה למחלה, אבל יש מצבים שהטיפול יכול להינתן רק תוך שלושה ימים אחרי החשיפה. יש חיסון פעיל ויש חיסון סביל, הכל תלוי במצב".

מהן ההנחיות לבית הספר לאחר שהתגלה כי ילדים נדבקו בחצבת?

"ראשית, האחות האפידמיולוגית בלשכת הבריאות עוקבת אחרי הילדים שקיבלו טיפול לאחר החשיפה לחצבת ומחליטה אם הילד יכול להמשיך להגיע לבית הספר. ההנחיה לבית הספר היא להורות להורים להביא את פנקסי החיסונים של ילדיהם כדי לבדוק מי מחוסן".

מה קורה אם בית הספר ידווח לכם על הורים שלא מעוניינים לחסן את ילדם?

"בחינוך הממלכתי אי אפשר לחייב הורים לחסן את ילדיהם, אבל כשיש התפרצות של חצבת אני רשאי בתוקף סמכותי כרופא המחוז לשקול הוצאת צו לא להכניס ילדים שלא חוסנו לבית הספר, וזאת בהתאם לסעיף 19 לפקודת בריאות העם. אני לא מחייב אותם להתחסן אבל אני יכול לא להתיר את כניסתם לבית הספר ולאכוף את ההחלטה בכל דרך שאמצא לנכון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר