חברי הקבוצה מבתי הספר ליאו באק ונזירות נצרת
חברי הקבוצה מבתי הספר ליאו באק ונזירות נצרת

תלמידי ליאו באק ונזירות נצרת ישתתפו ביחד בתוכנית בארצות הברית

התלמידים יתגוררו יחד במשך שבועיים בדירה בארצות הברית במסגרת תוכנית שמחברת בין בני נוער, בדרך כלל מאזורי סכסוך, במטרה להצמיח מנהיגות מקומית של בני נוער מרקע שונה. לראשונה נבחרו לתוכנית שני בתי ספר מאותה העיר

פורסם בתאריך: 16.4.19 09:34

תלמידים מבתי הספר ליאו באק ונזירות נצרת יתגוררו ביחד במשך שבועיים בדירה שכורה בארצות הברית במסגרת תוכנית בין לאומית להבנה ולהידברות. התלמידים ינהלו אורח חיים משותף בסיועם של שני מורים – יהודי וערבי – שיתלוו אליהם, ובמהלך שהותם במקום הם ישתתפו בסדנאות משותפות בנושאי מנהיגות מתוך כוונה ליצור פריצות דרך בחברה הישראלית. נוסף על כך ישתתפו התלמידים במפגשים בנושאי רב תרבותיות וילמדו על האסלאם, על היהדות ועל הנצרות.

במהלך הפעילויות יתקיימו מפגשים בלתי אמצעיים עם בני נוער, עם מבוגרים ועם ארגונים בארצות הברית, יטיילו ביחד, ישתתפו בפעילויות של ספורט אתגרי ויתנדבו בקהילה המקומית. עם חזרתם לארץ מחויבים התלמידים היהודים והערבים לקיים לפחות שמונה מפגשים ולבנות ביחד תוכניות קהילתיות המבוססות על דו קיום בין העמים.

 

 

בימים אלה עוברים חברי הקבוצה השתלמויות והכנה לקראת הנסיעה במרכז לחברה משותפת בגבעת חביבה. יוזם התוכנית הוא הארגון הבין לאומי חברים לעולם שהחל את דרכו בארצות הברית לפני 25 שנה. הארגון עובד עם קהילות רבות ברחבי העולם כדי להצמיח מנהיגות מקומית של בני נוער מרקעים שונים, שתדע להתמודד עם נושאים מקומיים וגלובליים.

יונתן בר-און, מנהל התוכנית בליאו באק: "הפעילות של הארגון התחברה מאוד למה שליאו באק כבר עושה בפועל. הרעיון הוא להפגיש בני נוער, בדרך כלל מאזורי סכסוך, לקרב ביניהם באמצעות פעילות בקהילה ולהפוך אותם למנהיגים ולחברים. הקבוצה המשותפת תגור באזור שיקגו ותפעל עם הקהילה המקומית שם. קשה להתקבל לפרויקט הזה כבית ספר. בארץ יש ביקוש גדול מהרבה מאוד בתי ספר, ולכן תהליך הקבלה הוא ארוך ומורכב. במקרה שלנו יצרנו תקדים שבו שני בתי ספר שנבחרו נמצאים באותה העיר. מבחינתנו זה מועיל להמשך הקשר. ביחד נוכל להוציא אל הפועל את הרעיונות של חברי הקבוצה לדו קיום בתוך העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר