גילה אלמגור (צילום: אילן אסייג)
גילה אלמגור (צילום: אילן אסייג)

האוניברסיטה תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לגילה אלמגור

השחקנית גילה אלמגור תקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-47 של האוניברסיטה. התואר יוענק לאלמגור בהוקרה על תרומתה יוצאת הדופן לעיצוב התרבות הישראלית. גם השופטת בדימוס דליה דורנר תקבל תואר דוקטור לשם כבוד

פורסם בתאריך: 14.5.19 12:04

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשחקנית גילה אלמגור. התואר יוענק במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-47 של האוניברסיטה שייפתחו ב-27 במאי ויימשכו שלושה ימים. מהאוניברסיטה נמסר כי התואר יוענק לאלמגור בהוקרה על תרומתה יוצאת הדופן לעיצוב התרבות הישראלית בזכות כישרון משחק יוצא דופן ויצירתיות בלתי פוסקת.

אלמגור נולדה בפתח תקוה בשנת 1939. את דרכה האמנותית היא החלה לפני כ-60 שנה כשהופיעה לראשונה על במת תיאטרון הבימה. במשך 60 שנה השתתפה אלמגור בעשרות סרטים והצגות במגוון תפקידים שבהם היא שיקפה את פניה הרבות של האשה הישראלית. נוסף על היצירה האמנותית רחבת ההיקף שלה עוסקת אלמגור בפעילות ציבורית והתנדבותית ענפה, בין השאר בארגון אמני ישראלי, כיו"ר סניף תל אביב של האגודה למלחמה בסרטן ובקרן המשאלות שהיא הקימה ושמטרתה היא לדאוג לרווחתם של ילדים חולים וילדים במצוקה ולהגשים את חלומותיהם. במרוצת השנים זכתה אלמגור בפרסים רבים בארץ ובעולם, ובהם פרס ישראל על תרומה לקולנוע הישראלי, פרס כינור דוד כשחקנית השנה בתיאטרון (עשר פעמים), פרס ראשון בפסטיבל שיקגו ובפסטיבל אטלנטה על הסרט "מצור", פרס מרגלית כשחקנית השנה בתיאטרון, פרס מפעל חיים בקולנוע בפסטיבל הסרטים הישראלי בניו יורק ופרס על מפעל חיים של האקדמיה הישראלית.

 

 

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "לאורך הקריירה המפוארת שלה שנמשכה יותר מ-60 שנה תורמת אלמגור לתרבות בישראל תרומה יוצאת דופן בזכות כישרון משחק נדיר ומיוחד במקביל ליצירתיות בלתי מוגבלת".

גם השופטת בדימוס דליה דורנר תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה במהלך מושב חבר הנאמנים. דורנר היא ילידת איסטנבול שעלתה לארץ כשהיתה בת 10. בתפקידה השיפוטי האחרון היא כיהנה בבית המשפט העליון, ולאחר פרישתה לגמלאות היא נבחרה לנשיאת מועצת העיתונות הישראלית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוניברסיטה שמאלנית

    מאתר בצלם: רבקה מיכאלי, גילה אלמגור וחוה אלברשטיין חברות מועצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר