בית הספר חוגים (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)
בית הספר חוגים (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)

הושגה פשרה על שמו של בית הספר חוגים

נציגי העותרים נגד שינוי שמו של בית הספר חוגים על שמה של רחל מתוקי ז"ל ונציגי עיריית חיפה הגיעו לפשרה: בית הספר ייקרא בית הספר העירוני חוגים, מבנה החטיבה העליונה ייקרא על שמם של המייסדים יאיר ואלן כץ ומבנה חטיבת הביניים ייקרא על שמה של מתוקי

פורסם בתאריך: 6.8.19 07:30

פשרה הושגה באשר לשמו של בית הספר חוגים בחיפה, והחל משנת הלימודים הקרובה הוא ייקרא בית הספר העירוני חוגים.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", בעקבות שינוי שמו של בית הספר חוגים לבית הספר חוגים ע"ש רחל מתוקי הגישו 26 עותרים עתירה לבג"ץ נגד עיריית חיפה, שר החינוך ובני משפחת מתוקי, ובה הם ביקשו לבטל את החלטתה של עיריית חיפה לקרוא לבית הספר על שמה של מתוקי ז"ל.

בהמשך העתירה הגישו העותרים בקשות נוספות לבג"ץ, כמו מתן צו ביניים שמורה לעירייה לא לפעול בהתאם להחלטתה, לא לקיים את הטקס המתוכנן לשינוי שם בית הספר ולא לכנותו בשם החדש עד להכרעה בעתירה. בין העותרים היו זוכה פרס נובל פרופ' אהרון צ'חנובר, סגן מנהל הקריה הרפואית רמב"ם לשעבר ד"ר צבי בן ישי ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר ד"ר ראובן מרחב.

 

 

בניסיון להגיע לפשרה נפגשו בשבוע שעבר נציגי העותרים והעירייה במשרדי המחלקה המשפטית בעיריית חיפה. את העירייה ייצגו היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, המשנה ליועצת המשפטית עו"ד תמי אלמוג ומחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, ואת העותרים ייצגו עוה"ד עינת שרקי ואליהו דהן ממשרד אגמון ושות'-רוזנברג הכהן ושות'.

ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי הצדדים הגיעו להבנות שלפיהן העירייה תיסוג בה מההחלטה לקרוא לבית הספר ע"ש מתוקי והוא ייקרא בית הספר העירוני חוגים. על מבנה החטיבה העליונה ייתלה שלט שבו ייכתב "האגף ע"ש יאיר ואלן כץ ז"ל" ועל מבנה חטיבת הביניים ייתלה שלט עם הכיתוב "האגף ע"ש רחל מתוקי ז"ל". כמו כן סוכם שטקס לציון ההנצחות יתקיים במשותף ושבמבואת בית הספר יוקם קיר זכוכית שינציח את מתוקי ולצדו קיר זכוכית נוסף שינציח את יאיר ואלן כץ.

בכפוף לאישור ההסדר תימחק העתירה ויינתן לו תוקף של פסק דין.

עו"ד דהן, בא כוחם של העותרים: "אין תגובה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עורכדיניה..

    בדיחה המדינה הזאת, במקום גישור והגיון הכל מלא בעורכי דין ועתירות.
    איכס, מגעיל לחיות כאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר