שחקני בית הספר ליאו באק עם המדליות (צילום: בית הספר ליאו באק)
שחקני בית הספר ליאו באק עם המדליות (צילום: בית הספר ליאו באק)

כדורסלני ליאו באק על הרצף האוטיסטי זכו בזהב במשחקי מכבי

שחקני קבוצת הכדורסל של תיכון ליאו באק על הרצף האוטיסטי זכו במדליית זהב במשחקי מכבי העולמי לנוער שנערכו בבודפשט. ראש המשלחת קובי סידיס: "הם עשו את זה בענק"

פורסם בתאריך: 11.8.19 16:13

שחקני קבוצת הכדורסל של תיכון ליאו באק על הרצף האוטיסטי זכו במדליית זהב במשחקי מכבי העולמי לנוער שהתקיימו בבודפשט, הונגריה. בניגוד לתחרויות ספיישל אולימפיקס המיועדות לבעלי לקויות, משחקי מכבי העולמי לנוער היו פתוחים לנוער רגיל, וזו הפעם הראשונה בתולדות המשחקים שבה קבוצה של נערים עם צרכים מיוחדים מוזמנת להשתתף בהם. יצוין שהקבוצה מליאו באק היא אלופת ישראל בכדורסל לנוער עם צרכים מיוחדים.

הקשר בין מכבי העולמי לליאו באק נעשה באמצעות העמותה למשחקים מיוחדים, שבמסגרתה משחקת נבחרת ליאו באק בכדורסל במהלך השנה.

קובי סידיס מחנך במערך התקשורתי בליאו באק, ששימש ראש המשלחת: "למשחקים יצאו עשרה שחקנים מדהימים. לא קל להם ביום יום, ובכל זאת הם הצליחו מעל ומעבר. לא היתה איתם אפילו בעיה קטנה אחת לאורך כל הדרך. היה מדהים לראות איך הם התגייסו למשימה הזו. הם נסעו לחו"ל לארבעה ימים בלי הורים ועם שלושה מלווים. אמנם עטפנו אותם 24 שעות ביממה, אבל אנחנו לא תחליף לאמא ואבא".

 

 

לדבריו של סידיס, ההתחלה היתה לא פשוטה: "הסיטואציה הלחיצה אותם מאוד. הם לא ידעו מה יהיה, איך יהיה ואם הם יעמדו בסטנדרטים, והם עשו את זה בענק. הקבוצה הגיעה ממוקדת כדורסל, וזה עבד".

איך היה הקשר בין קבוצות בני הנוער הרגילות לקבוצה מליאו באק?

"מדהים. קיבלו אותנו שם באהבה גדולה וברצון רב לחבר ולהפגיש אותנו עם כולם. הנערים התחברו ביניהם, דיברו ושיחקו. גם הקהל המקומי וגם ישראלים שמתגוררים בבודפשט הגיעו למשחקים ועודדו אותנו. היציעים היו מלאים. משחקי מכבי העולמי הם הרבה מעבר לתחרויות ספורט, והשילוב שלנו באירוע רק ממחיש זאת. אחד מהערכים החשובים של המשחקים הוא מפגש בין יהודים, וזה ערך חשוב יותר מהתחרויות עצמן. לקראת המשחק מול הונגריה אמר לנו מאמן נברת הנערים ההונגרית בכדורסל שזה חלום חייו לשחק נגד קבוצת נערים עם צרכים מיוחדים מישראל. ניצחנו אותם בהפרש של שלוש נקודות ולאחר הניצחון החבר'ה שלנו היו בעננים, אבל מבחינתנו הניצחון לא משנה אלא האירוע החברתי והמפגשים. בטקס חלוקת המדליות העניק נשיא מכבי אירופה מוטי טישאוור את המדליות לכל אחד מהשחקנים, והם יצאו משם מאושרים עד הגג. עכשיו צריך למנף את ההישג הזה ולצרף עוד נערים לנבחרת".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "זהו הישג גדול מכל בחינה. ההשתתפות במפעל כזה וההתגייסות של הנערים למטרה הזו ראויות להערכה. אנחנו תומכים בהם כל הזמן ונמשיך ללוות אותם גם בשנה הבאה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יצחק

    חברה מדהימים! התחנכתי בבית הספר בנעורי והדבר ממלא אותי גאווה עצומה. כל הכבוד!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר