חטיבת הביניים בריאלי הדר (צילום: אריאל מזרחי)
חטיבת הביניים בריאלי הדר (צילום: אריאל מזרחי)

הריאלי יאמץ מודל של מורה נוסף בחלק מהשיעורים

כדי לאפשר את המעבר למתכונת של חמישה ימי לימודים בשבוע תאמץ הנהלת בית הספר הריאלי מודל שמחזק את שעות הלימוד בשאר הימים על ידי תוספת של שעת רוחב, שבה נוסף מורה לשיעור והכיתה מתחלקת לשניים כדי לאפשר תשומת לב רבה יותר לכל תלמיד

פורסם בתאריך: 29.12.19 14:18

הנהלת בית הספר הריאלי תאמץ במתחם הדר מודל חונכות פדגוגית אשר מיושם למשל בסינגפור ובפינלנד. המודל החדש יאומץ במסגרת ההיערכות של הריאלי למעבר כיתות היסוד וחטיבת הביניים בסניף למתכונת של חמישה ימים בשבוע החל משנת הלימודים הבאה.

לפי המודל שנקרא Teach less – learn more יוותרו בריאלי על שעות הלימוד ביום שישי ובמקומן יחוזקו הלימוד בימים ראשון-חמישי באמצעות שעת רוחב, שמשמעותה היא שני מורים באותו השיעור ב-30 אחוז מהשיעורים. בשעת רוחב מחולקת הכיתה לשניים לפי התקדמות התלמידים, וכך ניתן לתת תשומת לב אישית יותר לכל תלמיד.

בריאלי  מציינים שבית הספר מעניק שעות לימוד רבות יותר מאשר בחינוך הציבורי, כך שלמעשה אין כאן הפסד של שעות אלא ניצול יעיל יותר של השעות.

במכתב להורי התלמידים שלומדים בסניף הדר ושעליו חתומים הסמנכ"ל לפדגוגיה בריאלי זוהר גינוסר ומנהל מתחם הדר אורן בן ג'ויה נכתב כי "המודל ממיר חלק מהשיעורים בהעלאת מספר המורים בכיתה ומאפשר את שיפור איכות הלמידה". השניים הוסיפו כי שעות הלימוד במתחם יישארו כפי שהן היום – מ-8:00 עד 14:15, ובחלק משעות הרוחב יהיו נוכחים שני מורים בכיתה או שלושה מורים בשתי כיתות.

 

 

באשר למשמעויות הפדגוגיות של יישום המודל כתבו גינוסר ובן ג'ויה: "אנו מניחים שאחת מהשאלות המרכזיות שעולה היא מה ישתנה בכיתה, ואולי גם כיצד מספר רב יותר של מורים בכיתה משפר את איכות הלמידה ואת יעילותה. הדבר יאפשר יצירת מצבי למידה חדשים שבהם יהיו תשומת הלב והחניכה הפדגוגית צמודות יותר לתלמידים. מצבים אלה כוללים טיפוח אוריינות, למידה התנסותית בין תחומית, שיעורים דו לשוניים ואוריינות במרחב אישי ובמישור החברתי".

השניים ציינו כי מודל זה מחזק את התלמידים "בעיקר בתחומים כגון אוריינות ולמידה משולבת פרויקטים, שם יקבלו התלמידים תשומת לב וחניכה פדגוגית רבה יותר – דבר שיאפשר להם גם לתרגל יותר את יכולות הביטוי בכל תחום ולקבל חניכה צמודה יותר ממוריהם. המודל ייבנה כך שהוא ימשיך לקדם ולטפח פדגוגיות קיימות כגון למידה גמישה משולבת פרויקטים, וצוות הסניף גם מחויב לשמר ואף לשפר את רמת התלמידים הקיימת עם יישום המודל".

בריאלי מדגישים שהכנסת המודל להדר נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם ההורים, שעודכנו במהלך ותרמו את השגותיהם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר