פרופ' לורנס בקאו (צילום: אוניברסיטת הרווארד)
פרופ' לורנס בקאו (צילום: אוניברסיטת הרווארד)

האוניברסיטה תעניק תואר לשם כבוד לנשיא אוניברסיטת הרווארד

תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד יוענק לנשיא אוניברסיטת הרווארד פרופ' לורנס בקאו כהוקרה על מנהיגות בזירת ההשכלה הגבוהה ועל מסורת של נאמנות לחקר האמת. התואר יוענק לפרופ' בקאו ב-15 במרץ במתכונת מקוונת במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-49 של אוניברסיטת חיפה

פורסם בתאריך: 7.3.21 11:13

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לנשיא אוניברסיטת הרווארד פרופ' לורנס (לארי) בקאו כהוקרה על מנהיגות יוצאת דופן בזירת ההשכלה הגבוהה, על מסורת של נאמנות לחקר האמת ועל רתימת כישוריו יוצאי הדופן להתמודדות אמיצה עם אתגרי האנושות בת זמננו ולהארת נתיביה.

התואר יוענק לפרופ' בקאו ב-15 במרץ במתכונת מקוונת במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-49 של האוניברסיטה, שבמסגרתם הוא יעביר הרצאה בנושא חשיבות ההשכלה הגבוהה לנוכח משבר הקורונה.

פרופ' בקאו, נשיאה ה-29 של אוניברסיטת הרווארד, הוא אחד מהבולטים שבמנהיגי האקדמיה בעשורים האחרונים. הוא מומחה בכמה תחומים מדעיים, ובהם משפט ציבורי, כלכלה סביבתית, עיצוב מדיניות וגיאופוליטיקה. בשלושת העשורים האחרונים, כנשיא אוניברסיטת טאפטס ובהמשך כבכיר בשדרה הניהולית של הרווארד ומשנת 2018 נשיא הרווארד, הוא פעל רבות לחיזוק תפקידה של ההשכלה הגבוהה כמנוע של מוביליות חברתית, בדגש על החשיבות של המגוון האנושי, על החופש האקדמי ועל תפקידן החברתי של האוניברסיטאות כמוסדות ששואפות לחפש אחר האמת.

 

 

בקאו נולד בדטרויט להורים יהודים. אמו, היחידה מבני משפחתה שניצלה ממחנה ההשמדה אושוויץ, היגרה לארצות הברית מיד לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. אביו נולד במינסק, היגר כילד עם משפחתו לארצות הברית בתחילת המאה ה-20, ועבד כעורך דין. בקאו סיים תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת MIT ולאחר מכן סיים תואר JD במשפטים באוניברסיטת הרווארד. בשנת 1976 הוא סיים תואר שלישי במינהל ציבורי בהרווארד וכיהן כפרופסור בחמש מחלקות שונות באוניברסיטת MIT. בשנת 2001 הוא נבחר לנשיא אוניברסיטת טאפטס – תפקיד שבו הוא כיהן במשך עשר שנים – ולאחריהן שימש במשך שלוש שנים נשיא תוכניות הלימודים הגבוהים בבית הספר לחינוך של הרווארד.

בפברואר 2018 נבחר פרופ' בקאו לנשיא אוניברסיטת הרווארד, וביולי של אותה השנה הוא נכנס לתפקידו. במהלך השנים זכה פרופ' בקאו בפרסים ובאותות הוקרה וכיהן כפרופסור אורח במספר אוניברסיטאות בעולם. הוא נבחר לחבר באקדמיה האמריקאית לאמנויות ומדעים, ובתקופת כהונתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוא שימש חבר במועצת היועצים של הבית הלבן ליוזמת Historically Black Colleges and Universities.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "גאווה גדולה היא להעניק את התואר המכובד של אוניברסיטת חיפה לאחד מהמנהיגים החשובים בתחום ההשכלה הגבוהה של ימינו. פרופ' בקאו פעל במשך כל חייו לחזק את האקדמיה כמנוע של מוביליות חברתית, הגברת השוויון בחברה וחיפוש מתמיד אחר האמת. כולנו באוניברסיטה גאים לצעוד בנתיב שפרופ' באקו מאיר עבור כולנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוקסימורון: תואר כבוד מאוניברסיטת חיפה

    אוניברסיטה מהגרועות בישראל ה"מככבת" במקום נמוך כלל עולמי.
    זה מה שצריך נשיא אוניברסיטת הרווארד?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר