העסק לאחסון חומרי בנייה שפונה מגדת נחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
העסק לאחסון חומרי בנייה שפונה מגדת נחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

פונה עסק לאחסון חומרי בנייה ופסולת בניין מגדות נחל סעדיה

בית המשפט לעניינים מקומיים נעתר לבקשתה של עיריית חיפה והורה על פינויו של עסק לאחסון חומרי בניין ופסולת בניין. בקשת העירייה הוגשה בעקבות חקירה ממושכת, שבה התגלה שהעסק פעל ללא רישיון לאורך גדותיו של נחל סעדיה, שהוא בעל ערך אקולוגי גבוה ואחד מבתי הגידול הייחודיים בחיפה

פורסם בתאריך: 7.9.22 15:45

בית המשפט לעניינים מקומיים נענה לבקשתה של עיריית חיפה והורה אתמול (שלישי) על פינוי עסק שפעל ללא רישיון ועסק באחסון חומרי בנייה ופסולת בניין לאורך גדותיו של נחל סעדיה.

מהעירייה נמסר כי בקשתה הוגשה בעקבות עבודת חקירה ממושכת שבוצעה על ידי אגף האכיפה העירוני, וכללה בין השאר ביקורים ותצפיות במקום. בחקירה התברר כי העסק מתנהל ללא רישיון, בחלקו על קרקע פרטית ובחלקו על שטח ציבורי לאורך נחל סעדיה, שהוא בעל ערך אקולוגי גבוה ואחד מבתי הגידול הייחודיים בחיפה.

 

 

בפנייתה לבית המשפט הבהירה העירייה כי התנהלותו ופעילותו של בית העסק גורמות לפגיעה חמורה בערכי הטבע, לרבות זיהום ומפגעים חמורים לנחל ולסביבתו, וכן גורמות לאבק ולנזקים לצמחייה הטבעית ולבעלי החיים במקום. בעקבות ממצאי החקירה נרשם נגד מפעילי העסק דוח גילוי עבירה בגין ניהול עסק ללא רישיון, תוך גרימת מפגעים סביבתיים חמורים.

כאמור, בית המשפט נעתר לבקשתה של העירייה ופסק על מתן צו המורה על סגירת בית העסק ופינויו מהמקום, ועל הסרת המפגעים והשבת המצב לקדמותו.

"נילחם בכל עבריינות סביבתית, ומקרה זה הוא דוגמה למען יראו וייראו", אמרה ראש העיר עינת קליש רותם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר