אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)
אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)

העירייה עתרה לבג"ץ: לבטל את התוכנית למקשר ימי לאמוניה

עיריית חיפה עתרה לבג"ץ בבקשה לבטל את קידום התוכנית להקמת מקשר ימי במפרץ חיפה לשם אספקת אמוניה. בעתירה טוענת העירייה כי ההחלטה על קידום התוכנית התקבלה בלי שנבדקה כל חלופה נוספת

פורסם בתאריך: 10.6.18 15:22

עיריית חיפה עתרה היום (ראשון) לבג"ץ בבקשה לבטל את קידום התוכנית להקמת מקשר ימי במפרץ חיפה לשם אספקת אמוניה. בעתירתה מסבירה העירייה כי בעקבות סגירת מיכל האמוניה – על פי פסיקת בית המשפט העליון שניתנה לבקשתה – בחנה הממשלה חלופות לאספקת אמוניה למשק הישראלי לטווח הקצר (שבהן לא עוסקת העתירה) ולטווח הארוך, החליטה כי בטווח הארוך תתבצע אספקת האמוניה באמצעות מקשר ימי שיוקם במפרץ חיפה, והטילה על הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) לקדם תוכנית למקשר.

בעתירה שהוגשה נגד הוות"ל, ממשלת ישראל וחברת חיפה כימיקלים טוענת העירייה כי ההחלטה על קידום תוכנית להקמת מקשר ימי לקליטת אמוניה במפרץ חיפה התקבלה בלי שנבדקה כל חלופה נוספת להקמת מקשר או פתרון אחר מחוץ למימי מפרץ חיפה.

 

 

לטענת העירייה, החלטת הוות"ל בדבר הכנת התוכנית התקבלה בחיפזון ולא נבדקו חלופות למרות שמדובר בפתרון "ארצי", ובהתאם לכך גם בחינת הפתרון להקמת החלופה צריכה להשתרע על פני כל חופי המדינה כאתר פוטנציאלי להקמת המקשר, או לכלול חלופה אחרת.

העתירה הוגשה באמצעות היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, המשנה ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד קרן גולדשמידט ועו"ד ישי שנידור.

ראש העיר חיפה יונה יהב: "נמשיך במאבק העיקש והבלתי מתפשר לשמירה על ביטחונם ועל בטיחותם של תושבי חיפה והמטרופולין כולו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר