מתחם בז"ן (צילום: ירון קמינסקי)
מתחם בז"ן (צילום: ירון קמינסקי)

בז"ן מבטיחה להפחית את כמות המזהמים בבנזין מתוצרתה

קבוצת בז"ן הודיעה שבקרוב היא תעבור לדרך חדשה לייצור בנזין, שמתכונתה כוללת הפחתה ניכרת של רכיב הבנזן, ולשיפור משמעותי בזיהום מתחבורה. זאת, לטענת הקבוצה, מבלי להגביר את הפליטות ממפעליה

פורסם בתאריך: 28.8.18 12:50

קבוצת בז"ן הודיעה היום (שלישי) כי בקרוב היא תעבור לדרך חדשה של ייצור בנזין במפעליה במתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה, ובכך תתחיל לייצר את הבנזין שלטענתה הוא הנקי ביותר, ותתרום להפחתת זיהום האוויר שנגרם מהתחבורה.

מתכונת הייצור החדשה כוללת הפחתה ניכרת של הרכיב בנזן שנמצא בתוך הבנזין התקני שמייצרת הקבוצה. מקבוצת בז"ן נמסר כי המהלך יוביל להפחתת אלפי טונות של בנזן מדי שנה אשר נפלטים מהתחבורה, וכתוצאה מכך לשיפור משמעותי באיכות האוויר במפרץ חיפה: "השיפור הניכר יבוא לידי ביטוי בעיקר באזור חיפה והצפון, כאשר המהלך של בז"ן יצמצם את כמות הבנזן במחצית ויביא להטבה משמעותית באיכות האוויר באזור זה. שיפור זה יבוצע ללא הגדלת הפליטות של קבוצת בז"ן, ומבלי שהציבור ישלם יותר על הדלק עבור בנזין מיוחד זה".

 

 

התקן הישראלי קובע כי הבנזין המיוצר לתחבורה יכלול עד אחוז אחד של בנזן. קבוצת בז"ן מייצרת מדי שנה כשני מיליארד ליטר בנזין, ובכוונתה להפחית את אחוזי הבנזן לחצי אחוז במקור כבר במהלכי הייצור בתקופה הקרובה. את שארית הבנזן שבז"ן תוציא מתוך הבנזין היא תייצא לחו"ל, שם היא תשמש כחומר גלם בתעשיות ההמשך הפטרוכימיות.

עוד צוין בהודעה של קבוצת בז"ן: "היכולת הטכנולוגית להפחתה כה משמעותית של אחוזי הבנזן מתאפשרת אך ורק בשל הסינרגיה והשילוב התפעולי ההדוק בין בית הזיקוק לחברת גדיב מקבוצת בז"ן. גדיב, שממוקמת בתוך מתחם הקבוצה, אחראית על ניקוי הבנזין מרכיב הבנזן. יכולותיה הטכנולוגיות הייחודיות מאפשרות לגדיב להפריד את הבנזן, ובז"ן תייצא אותו לחו"ל באופן מופרד ובטוח".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר