פסולת אלקטרונית (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
פסולת אלקטרונית (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה מזכיר: פינוי פסולת אלקטרונית בחינם

לקראת פסח מזכיר המשרד להגנת הסביבה שבעת קבלת מוצר חשמלי חדש ניתן למסור את המוצר הישן ללא עלות, ושהחוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי חל גם על מכשירים קטנים ועל סוללות שיועברו לתאגידי המיחזור

פורסם בתאריך: 1.4.19 13:20

לקראת חג הפסח פרסם היום (שני) המשרד להגנת הסביבה הודעת תזכורת לצרכנים על כך שבעת קבלת מוצר חשמלי חדש, למשל מקרר או מכונת כביסה, ניתן למסור את המכשיר החשמלי הישן ללא עלות ולשמור על הסביבה.

בהודעתו לצרכנים כתב המשרד: "המשרד מזכיר לכם כי אתם זכאים לפינוי בחינם של המכשיר הישן בעת קבלת המכשיר החדש על ידי המובילים. החוק קובע כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להיענות לבקשתכם לפנות מביתכם ללא תשלום את המכשיר הישן, בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם. החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות אף מטיל את האחריות על בית העסק ליידע את הצרכנים על האפשרות לפנות מבתיהם את המכשירים הישנים ללא תשלום. נוסף על כך הוא קובע את המקרים הנחשבים לפינוי חריג, שבהם באישור מראש רשאי בעל העסק לדרוש תשלום שיוסכם".

 

 

עוד נמסר מהמשרד כי החוק אף מסדיר העברת מכשירים חשמליים ואלקטרוניים קטנים וסוללות על מנת שיזכו לטיפול ולמיחזור ניאותים באופן השומר על הסביבה.

"בעת רכישת מכשיר חשמלי חדש ניתן למסור למשווק את המכשיר הקטן הישן", כתב המשרד בהודעתו, "באשר לסוללות, ניתן למסור אותן לטיפול סביבתי בכל חנות המוכרת סוללות, גם אם הסוללות לא נרכשו באותה החנות. הפסולת החשמלית והסוללות יועברו לתאגידי מיחזור מורשים שקיבלו רישיון לפעילותם מהמשרד להגנת הסביבה, והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר