מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

בז"ן זומנה לשימוע לפני סגירת מתקן

המשרד להגנת הסביבה זימן את חברת בז"ן לשימוע, בין השאר על פי סעיף 46 לחוק אוויר נקי, שמשמעותו היא סגירת מתקן של מפעל בז"ן במפרץ חיפה. רוית שטוסל מהקואליציה לבריאות הציבור: "אם המשרד רוצה לחזור ולרכוש את אמון הציבור, הגיע הזמן למעשים"

פורסם בתאריך: 18.12.19 14:10

המשרד להגנת הסביבה זימן את חברת בז"ן לשימוע, בין השאר על פי סעיף 46 לחוק אוויר נקי – צו מינהלי להפסקת שימוש, שמשמעותו היא סגירת מתקן במפעל בז"ן במפרץ חיפה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "מפעל בז"ן ומנהליו זומנו לשימוע שיתקיים בשבוע הבא בפני מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה בגין חריגות בריכוזי חומרים אורגניים נדיפים מאחד מהמתקנים בבתי הזיקוק, ובגין תחזוקה לקויה של צנרת חומרים מסוכנים. המשרד ישמע את הנהלת בז"ן וישקול את המשך צעדיו".

יצוין כי לפני ימים אחדים שלחו ד"ר רויטל גולדשמיד ממרכז מחקר סביבתי חיפה, מנהל ארגון סביבתית – דיווח מפגעי סביבה תומר חזן, ורוית שטוסל מהקואליציה לבריאות הציבור ומארגון מנקים את מפרץ חיפה מכתב למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, סמנכ"לית תעשיות ורישוי עסקים במשרד שולי נזר ומנהל מחוז חיפה במשרד שלמה כץ, ובו הם דרשו להוציא לבז"ן צו על פי סעיף 46 לחוק אוויר נקי שמשמעותו היא סגירת מתקנים מזהמים. את מכתב הדרישה הוציאו השלושה בעקבות חריגות חוזרות ונשנות של בנזן – חומר שידוע כמסרטן – ובהמשך לשני צווים שהוצאו לקבוצת בז"ן על פי סעיף 45 לחוק אוויר נקי, שנועד למנוע או לצמצם זיהום האוויר.

 

 

ד"ר גולדשמיד: "בשנתיים האחרונות עומדים נגד מפעל בז"ן שני צווים מינהליים על פליטות עודפות של בנזן השייך למשפחת החומרים האורגנים הנדיפים המסרטנים. למרות נסיונות של המפעל למגר את הפליטות העודפות, עדיין נרשמות חריגות של בנזן במורד הרוח מבז"ן ובדיגומים סביב המפעל. למרות הצווים המינהליים, המפעל ממשיך לחרוג ולפגוע באיכות האוויר במפרץ חיפה באופן שעלול, לכאורה, להשפיע על בריאות התושבים. אנו מחזקים את ידיו של מנהל מחוז חיפה בהחלטה אמיצה להעמיד את המתקנים הדולפים תחת צו סגירה (צו 46), וקוראים לממשלת ישראל להשלים את מהלך הבראת מפרץ חיפה ואת אישור תוכנית 'מפרץ החדשנות' כהחלטת ממשלה".

חזן: "בשבועות האחרונים, בזמן שבאחד ממפעלי קבוצת בז"ן בוצע שיפוץ, נמדדו חריגות בנזן בתחנות הסמוכות לבז"ן. חריגות אלה מצטרפות לחריגות בדיגומים על גדר המפעל ולעשרות חריגות נוספות בשלוש השנים האחרונות, חרף שני צווים מינהליים בנושא. אנחנו דורשים סגירת מתקנים למען בריאות התושבים. לא נשתוק עוד".

שטוסל: "הגיע הזמן לסגור את המתקנים המזהמים. לאחר שני צווים מינהליים שהוצאו לבז"ן על פי סעיף 45 לחוק אוויר נקי בעקבות זיהום אוויר חזק ובלתי סביר וחריגות חוזרות ונשנות של פליטות בנזן בשלוש השנים האחרונות, החריגות בפליטות הבנזן ממשיכות להימדד בתחנות הניטור הסביבתיות הסמוכות למתחם בז"ן ובדיגומים על גדר המתחם. השבוע הוצאנו מכתב דרישה להוצאת צו 46 לסגירת מתקנים. אם המשרד רוצה לחזור ולרכוש את אמון הציבור, הגיע הזמן למעשים".

תגובתה של בז"ן תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ירוקה

    חיפשתי בעוד אתרים, ואני רואה שכלבו הראשונים והבלעדיים בינתיים. כל הכבוד

  2. זליג

    תפירת קונספיראציה מאד לא הוגנת נגד מפעלי בתי הזיקוק .בסן חייבים להרכיב צוות ממיטב המומחי מהארץ ומחול ולטפל במבול מצגי השווא שהפך למסלול קרירה מתגמל למשמיצים בגנות בזן .כגודל השקר כך גודל התגמול .ומי המממנים אלה הם המזהמים האמיתים ואלה שגוזרים קופונים פוליטים מהטית הציבור.

  3. עובד עירייה

    מופרעי הקומנדו מייחסים את זה לעבריינית המורשעת. בדיחה. היא בכלל לא ידעה על זה. שתמשיך לברוח מדלתות צדדיות מאימת ישיבות מועצה. בושה לעיר

  4. תושב קריות ותיק

    הסגירה מגיעה באיחור של עשרות שנים.

    מאות אלפי אנשים שילמו בחייהם ובבריאותם.

    זיהמו לנו את הקרקעות, את מקורות המים ואת האוויר.

    לזגור את בז"ן, לא למעננו, אלא למען הדורות הבאים שראויים לאויר נקי.

  5. בזן סרטן חבל על הזמן

    עמק החדשנות עלאק
    פחנוי המזהמים עלאק
    מסרטנים את האוכלוסיה בבנזן ואת רווחי הענק מרצח תושבים בסרטן תורם עופר לבית ספר לכלכלה בלונדון לקבל שם אזרחות
    בזיון תסגרו את המנוולים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר