מדרגות הספורט
מדרגות הספורט

מדרגה אחת מעל כולם

והשבוע: מדרגות הספורט

פורסם בתאריך: 24.2.18 21:00

היסטוריה: קולנוע שביט ברחוב הספורט שליד מרכז הכרמל, שפעל משנות ה־60 ועד שנת 1990, היה אחד ממוקדי התרבות המרכזיים של שכונות הכרמל. בשנים שבהן פעל המבנה הוא כלל אולם קולנוע ותיאטרון עם יותר מ־800 מושבים, ובין השאר נערכה בו הופעת הבכורה של להקת כוורת. הבניין פורק מכל מתקניו בשנת 1990, וכעבור זמן קצר נפגע בשריפה. במורדות רחוב הספורט נמצא גרם של 144 מדרגות שנושא את שם הרחוב והוא מגיע עד לרחוב ביכורים. בסוף מעלה המדרגות מתחיל טיפוס תלול באורך של כ־180 מטר עד לשדרות מוריה. שמם של הרחוב ושל המדרגות ניתן להם כהוקרה לחינוך הגופני ולעיסוק בספורט בחיפה.

ווייז: נחנה את הרכב בנקודת החיבור של הרחובות הספורט ופייגין.

האימון: תוכנית האימון משלבת את מדרגות הספורט ואת הרחובות הספורט ופייגין. לצורך חימום נרוץ במעלה רחוב פייגין, בסופו נפנה שמאלה לשדרות מוריה, ובצומת של שדרות מוריה ורחוב הספורט נפנה שמאלה ונרד בחזרה לנקודת ההתחלה. אורך המסלול הוא 400 מטר, ואנו נקיף אותו שלוש פעמים. באימון המדרגות נפעיל מספר רב של שרירים. חמש הדקות הראשונות מיועדות לעלייה ולירידה במדרגות. חמש הדקות הבאות יוקדשו לשרירי הידיים, כאשר נאחז במשקוליות ונשלח את הידיים לפנים בתנועה של מכת אגרוף. אחר כך נעלה במדרגות בצעידה לאחור ונרד לפנים במשך חמש דקות, נעלה ונרד תוך הפניית הגוף הצדה והצלבת הרגליים במשך חמש דקות נוספות, ועוד חמש דקות נקדיש לעלייה ולירידה תוך דילוג על שתי מדרגות. בעשר הדקות הבאות נעלה במדרגות ואז נטפס ברחוב פייגין, נרד ברחוב הספורט ובמדרגות הספורט, וחוזר חלילה. חמש דקות נוספות נקדיש לעלייה במדרגות בצעידה לאחור ולירידה לפנים. עוד חמש דקות יוקדשו לעלייה ולירידה תוך הפניית הגוף הצדה והצלבת הרגליים, וחמש דקות נוספות נעלה ונרד תוך דילוג על שתי מדרגות. בעשר הדקות אחרונות נעלה במדרגות תוך דילוג על שתי מדרגות, נמשיך בעלייה ברחוב פייגין ובירידה ברחוב הספורט, ונסיים בירידה במדרגות תוך דילוג על שתי מדרגות.

 

דגשים: העלייה והירידה מחייבות ריכוז כדי למנוע פגיעה בגב ובברכיים. יש למנוע חבטות בעקב הגורמות לזעזוע של חוליות עמוד השדרה, ולכן הירידה במדרגות תיעשה על כרית כף הרגל. לחיזוק שרירי הבטן מומלץ להכניס את הבטן פנימה ולהחזיקה במצב זה. יש להדגיש כי למי שסובל מכאבים כרוניים בברכיים ספורט עליית המדרגות אינו מתאים.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – הכל במקום אחד” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר