ברוסקטה פיקנייה (צילום: יפית בשבקין)
ברוסקטה פיקנייה (צילום: יפית בשבקין)

קיץ איטלקי

מסעדת "איטליאנו דה לה קוסטה" בחוף הים בבת גלים התחדשה עם מנות מיוחדות לקיץ. השף אשרף סקר: "רעננו את התפריט עם כמה מנות חדשות עם חומרי גלם המתאימים לעונה החמה, ויש גם פיצה טבעונית, כדי שגם טבעונים יוכלו ליהנות אצלנו"

פורסם בתאריך: 11.5.22 12:14

במסעדת "איטליאנו דה לה קוסטה" בחוף הים בבת גלים רעננו את התפריט עם שלל מנות חדשות וקיציות ממטבחו של השף אשרף סקר, שהוא בעל רזומה של 20 שנים במטבחים שונים באיטליה.

סקר: "לקראת הקיץ והטמפרטורות שעולות, רעננו את התפריט בכמה מנות חדשות עם חומרי גלם המתאימים לעונה החמה, בעיקר מנות חדשות מהים וגם פיצה טבעונית, כדי שגם טבעונים יוכלו ליהנות אצלנו".

למה נסעת לאיטליה?

"לאחר שסיימתי לימודים בטכנאות שיניים, עבדתי קצת במקצוע וראיתי שזה לא מתאים לי. התחלתי לעבוד במטבחים, והתאהבתי. נסעתי לחו"ל ב-1991, ולמדתי חמש שנים טבחות בבית הספר 'עלמה' בפארמה. בשנתיים הראשונות לומדים תיאוריה, ובשלוש השנים הבאות למדתי שישה חודשים בבית הספר ושישה חודשים עבדנו במסעדות שונות ברחבי איטליה וצרפת, ואפילו עבדתי על ספינת תיירות איסלנדית. כשחזרתי לאיטליה, עבדתי בכמה מסעדות במרכז, ובפעם הראשונה כשביקרתי בעיר סיינה בטוסקנה, התאהבתי בה ושם נשארתי 10 שנים. עבדתי באזור קיאנטי, במסעדה ששייכת לשתי אחיות מבוגרות, ומהן למדתי את כל הסודות של המטבח האיטלקי האמיתי. הן היו למעשה בית הספר האמיתי שלי. מהן למדתי לעשות בולונז מסורתי אמיתי".

ניוקי (צילום: יפית בשבקין)

ניוקי (צילום: יפית בשבקין)

ולמה חזרת לישראל?

"חזרתי ב-2010, כשהייתי בן 36, כי רציתי להיות קרוב להוריי וגם כי הייתי רווק. לעבוד במטבח ולהקים משפחה זה משהו מאוד אתגרי, כי אין זמן. לאחר כמה חודשים בארץ, הכרתי את מי שתהיה אשתי, התחתנתי ונולדו לי שני בנים, ומאז אני פה. לא חושב בכלל על לעזוב שוב".

 

 

בין המנות בתפריט המשודרג: פתיחה איטלקית – פוקאצ'ה רוזמרין ובייגלה באפייה עצמית בליווי חמישה מטבלים נפלאים כמו של אימא איטלקייה: ממרח ארטישוק, סלסת עגבניות ואנשובי, קרם שום, איולי פרמז'ן עם פפרוני עגל, שמן זית איטלקי ובלסמי מצומצם (49 שקלים); סביצ'ה דג ים עם לבנה, עשבי תיבול, שמן בזיליקום, ג'ל אשכולית אדומה, בליווי צנימי בריוש (59 שקלים); ברוסקטה לברק ים מתובל בשמן זית לימון, איולי צלפים, בצל ועשבי תיבול (79 שקלים); ברוסקטה פיקנייה מעושנת בעצי פקאן, איולי קיסר, בצל כבוש ופטרוזיליה (79 שקלים); ריזוטו פירות ים – שרימפס, קלמרי, מולים, ביסק שרימפס, כרישה, שום, חמאה ופרמז'ן (89 שקלים); פיצה טבעונית – גבינת קשיו, חציל, זוקיני, בצל, שרי מיובש, זיתי קלמטה, פטריות ועלי אורגנו (63 שקלים); טורטליני סלמון במילוי סלמון ותפוחי אדמה, עם רוטב לימוני, אפונה, שום, צ'ילי וחמאה (69 שקלים).

"איטליאנו דה לה קוסטה", העלייה השנייה 96, בת גלים, שעות פעילות: א'-ה' ושבת 23:00-12:00, שישי 24:00-12:00. טלפון: 04-6601011

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר