סנדוויץ' גבי סגור (צילום: חגית הורנשטיין)
סנדוויץ' גבי סגור (צילום: חגית הורנשטיין)

הוותיקים לא שורדים: גם סנדוויץ' גבי נסגר

סנדוויץ' גבי של כדורגלן העבר גבי בליטי נסגר אחרי 44 שנות פעילות. תומר בליטי, הבן של, שניהל את המקום ב-18 השנים האחרונות, מדגיש שהסיבה לסגירה היא לא הקורונה: "אני עובד הרבה שנים קשה מאוד מבחינה פיזית. הגיע הזמן לצאת לדרכים אחרות, ודווקא בתקופת הקורונה לפתוח דף חדש"

פורסם בתאריך: 8.6.20 18:09

אוהדי הכדורגל הוותיקים בוודאי זוכרים את היום שבו חצה גבי בליטי, חלוץ מכבי חיפה, את הקווים ונחת באיצטדיון קרית חיים אצל היריבה העירונית. בליטי היה רק בן 20 כשכבש שער ניצחון יקר, תרתי משמע, לזכות הירוקים במשחק מול הפועל תל אביב ב-1968. תוך כדי הבקעת השער נתקלה רגלו בזו של שוער תל אביב ונשברה. לאחר תקופת החלמה ארוכה הבין בליטי שיהיה עליו לחפש הזדמנות במועדון אחר. הוא כבר לא היה אותו חלוץ סוחף שגורם להגנות מולו לשקשק, וכך מצא עצמו בהפועל חיפה שהיתה משופעת כוכבים כמו איציק אנגלנדר, יוחנן וולך ובומה וינברג.

בשנת 1976, זמן קצר לאחר שפרש ממשחק, פתח בליטי את סנדוויץ' גבי ברחוב העצמאות בעיר התחתית. המקום ניקז אליו אוהדים של שתי הקבוצות, עיתונאי ספורט, עובדי נמל ועובדי המשרדים הסמוכים. לימים התרחב המקום מסנדוויצ'ייה למסעדה קטנה בשירות עצמי, כשאת עמדת המנגל תופס בנו הצעיר תומר (38). גם בנו הבכור בני (45), שהיה אף הוא כדורגלן בקבוצה הירוקה, עבד במקום לסירוגין.

מאז שהממשלה אישרה למסעדות להיפתח מחדש לאחר סגר הקורונה, סנדוויץ' גבי נותר סגור. המשפחה בדקה אופציות שונות, והיום (שני) בצהריים נתלה על חלון המסעדה שלט גדול "להשכרה". כך נסתם הגולל על עסק מזון נוסף שנסגר בחיפה.

"בסך הכל התעייפנו", אומר תומר בליטי, "זה לא קשור לקורונה ולא קשור לשום דבר. העיר התחתית עובדת ויכולתי להמשיך לסחוב. זה היה מקום העבודה שלי במשך כל חיי. התחלתי לבוא לכאן לעזור כבר בגיל 10, ובאופן רשמי התחלתי לעבוד לאחר השירות הצבאי. בני רק היה עובר פה, לא עבד באופן רצוף כמוני. אבא מזמן יצא לפנסיה, הוא כבר בן 72. הוא הגיע כל יום בשביל הכיף שלו, כי הוא חי את העיר התחתית, אבל מבחינת עבודה בפועל הוא כבר לא היה קשור. מי שניהל ותפעל את העסק זה אני. עכשיו אני נח אחרי הרבה שנים שבהן עבדתי ברציפות".

לאיזו תובנות הגעת בתקופת הקורונה?

"שלא צריך לרוץ על החיים".

אבל צריך להתפרנס.

"פרנסה זה מידי שמים. התפרנסנו מספיק מהעסק הזה, עבדנו קשה כל החיים, התעייפנו, וזהו. מספיק. זה נשמע לך מוזר?".

כן, כי זה עסק שהחזיק שלוש משפחות.

"הורי כבר בני 70 פלוס, ואני עובד הרבה שנים קשה מאוד מבחינה פיזית. הגיע הזמן לצאת לדרכים אחרות, ודווקא בתקופת הקורונה לפתוח דף חדש".

 

 

זו תקופה קשה מאוד מבחינה כלכלית.

"בעיר התחתית היו תקופות יותר קשות מהקורונה. עברנו הרבה עם כל השיפוצים של השוק התורכי והעבודות להקמת המטרונית. היו שנים שבהן הכל היה סגור ושרדנו, כך שעברנו תקופות הרבה יותר קשות מהקורונה. העיר התחתית עדיין עובדת, היא שוקקת חיים בלילה, וכל משרדי הממשלה עובדים בשעות היום. אם הייתי רוצה להמשיך הייתי יכול כי היו הרבה משלוחים והיתה הרבה עבודה, אבל אני אומר לך אמיתי – העבודה היתה קשה מאוד. אבל פרנסה היתה וחיינו מזה יפה, ברוך השם. כל אחד הגיע ליעד שלו".

אם הקורונה גרמה לך לעשות חושבים זה כבר טוב.

"כן. מסתבר שהייתי בסטרס במשך 18 שנה, והבנתי שהחיים לא אמורים להיות ככה. הקורונה נתנה לי להבין דברים שלא הצלחתי להבין בזמן שגרה. לא ראיתי הרבה את הילדים, הפסדתי הרבה דברים בגלל העבודה הקשה, אבל אני מרגיש שזה בדיוק הזמן לעשות שינוי. אותו הדבר קרה גם לג'קו. אנחנו אנשים שהקדשנו את כל החיים לעסק, וכך גם הם. הם עבדו יפה וגם הם התעייפו כי העבודה הזו שוחקת. זו גם עבודה פיזית וגם עם אנשים, וזה קשה. בסופו של דבר, אחרי 18 שנה הבן אדם מתעייף".

 

סנדוויץ' גבי עם שלט להשכרה

סנדוויץ' גבי עם שלט להשכרה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חנית ג'אגר

    אוף כמה חבל סנדוי'ץ גבי המיתולוגי עוד פרק בהיסטוריה נסגר

  2. רעבה

    נתגעגע! כל הכבוד ששמרתם על הרמה הגבוהה למרות השחיקה. בהצלחה!

  3. אפרים צורף השילוני מבנימינה

    בס"ד
    תומר היקר,
    כבן בנימינה לשעבר,
    חבל שלא זכיתי להכירכם ולטעום ממטעמיכם.
    בהצלחה בהמשך.
    אפרים צורף
    השילוני מבנימינה

  4. פנינה

    כל פעם שאמא שלי הייתה באה לבקר אותי בחיפה היינו באות לאכול רק אצלכם, הייתם מעולים וחבל לי שאתם נסגרים.
    מקווה שתצליחו בהמשך הדרך ⁦❤️⁩

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדליה היקרה אני מאחל לך ולמשפחתך בריאות בהמשך ממני דודו דיסקונט מוריה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר