אבישי כהן (צילום: חברת יפה נוף)
אבישי כהן (צילום: חברת יפה נוף)

נסגר תיק החקירה נגד אבישי כהן, לשעבר מנכ"ל יפה נוף וכיום מנכ"ל עיריית טירת כרמל

בנובמבר 2019 התפוצצה פרשת שחיתות ברשויות המקומיות שבוצעה על ידי לה"ב 433, ובין העצורים בפרשה היה גם כהן. כעת הוחלט בפרקליטות מחוז מרכז לסגור את תיק החקירה נגדו. פרקליטו, עו"ד אושרי בן ישי: "חקירה אשר החלה בקול תרועה רמה מסתיים באקורד סיום משמח"

פורסם בתאריך: 28.7.21 19:19

פרקליטות מרכז החליטה לסגור את התיק נגד אבישי כהן, מי ששימש מנכ"ל יפה נוף, במה שהוגדר "פרשת השחיתות ברשויות המקומיות".

בנובמבר 2019 התפוצצה פרשת חשד לשוחד ברשויות המקומיות שניהלה יחידת להב 433, ובין העצורים היה גם כהן. לאחר מספר הארכות מעצר הוא שוחרר למעצר בית. באוגוסט אשתקד נטען כי המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגדו.

ב"כלבו חיפה והקריות" פורסם אז כי ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הסתיימה חקירה שכללה כמה פרשיות בעניינם של המתווך אברהם קוגמן, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, שמואל סיסו ששימש בעבר ראש העיר קרית ים, דורון אביטן ששימש בעבר יועץ השר להגנת הסביבה, כהן ואחרים. החקירות עסקו בחשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במסגרת החקירה נבחנו כמה אירועים שבהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים לקוגמן – החשוד המרכזי בפרשה – בתמורה לקידום ענייניהם והשפעתו של קוגמן על עובדי ציבור ועל נבחרי ציבור ברשויות מקומיות ובחברות ממשלתיות לפעול לטובתם. לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות שנחקרו נגד פרץ, ולא נמצאה תשתית ראייתית נגד סיסו בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

עו"ד אושרי בן ישי

עו"ד אושרי בן ישי

 

לאורך כל הדרך טען כהן ופרקליטו, עו"ד אושרי בן ישי, לחפותו. כהן קיבל את ההודעה על סגירת התיק ובשבועות הקרובים יוחלט באיזה עילה הוא נסגר.

בפרקליטות מרכז אישרו את הדברים ואמרו לכלבו חיפה והקריות: "פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) סגרה את התיקים כנגד יעקב פרץ ראש עיריית קריית אתא, שמואל סיסו ראש עיריית קריית ים לשעבר, דורון אביטן יועץ השר (לשעבר) להגנת הסביבה, אבישי כהן מנכ"ל חברת יפה נוף ואחרים. החקירות עסקו בחשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. כנגד אברהם קוגמן, הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עבירות כלכליות".

עו"ד אושרי בן ישי, פרקליטו של כהן, מסר: "חקירה אשר החלה בקול תרועה רמה מסתיימת באקורד משמח. כבר מן היום הראשון עמד מרשי על כך כי אין ולא היה לו כל קשר לפרשה זו ומקומו אינו בחדר החקירות. לשמחתי הפרקליטות אימצה את גרסתו של מרשי והטענות שנטענו למן היום הראשון והחליטה על סגירת התיק כנגדו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר