תחנת הדלק "פל ים" ברחוב משה דיין (צילום: משרד האנרגיה)
תחנת הדלק "פל ים" ברחוב משה דיין (צילום: משרד האנרגיה)

החלטה תקדימית: תחנת הדלק "פל ים" ששיווקה דלק לא תקני נסגרה ל-90 יום

למרות שהתחנה פעלה תחת תנאי הפיקוח הדוקים, דגימת בנזין שנלקחה ממנה בשבוע שעבר נמצאה פעמיים לא תקנית. זאת לאחר כמה פעמים בעבר שבהן נמצא כי התחנה משווקת דלק שאינו עומד בתקן. הבוקר הורה בית המשפט על סגירתה

פורסם בתאריך: 15.8.21 13:31

בית משפט השלום בחיפה הורה היום (ראשון) לסגור את תחנת הדלק "פל ים" ברחוב משה דיין 22 בחיפה ל-90 יום. סגירת התחנה אושרה, לאחר שדגימת בנזין, שנלקחה בשבוע שעבר על ידי דוגם של המבדקה הכימית בבית העמק, נמצאה כלא תקנית. נציגי התחנה ביקשו אף הם לבחון את הדגימה שנאספה על ידי גורמי הפיקוח במשרד, וגם בבדיקה החוזרת שבוצעה במכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה נמצא, כי הדלק איננו עומד בתקן המחייב.

תחנת הדלק "פל ים" ברחוב משה דיין 22 כבר נמצאה מספר פעמים בעבר משווקת דלק שאינו עומד בתקן. אי לכך, פנה משרד האנרגיה לבית המשפט בבקשות למתן צו סגירה שיפוטי. בפעם הקודמת, קיבלה תחנת הדלק צו סגירה ארעי ל-72 שעות, ולאחר מכן אושרה פתיחתה מחדש, כאשר בית המשפט התנה את חזרתה של התחנה לפעילות בתנאי פיקוח הדוקים, ביניהם לקיחת שתי דגימות של הדלקים אחת לשבוע. למרות תנאי הפיקוח ההדוקים, נמצא בשבוע שעבר, כי התחנה שוב מכרה דלק לא תקין.

 

 

אגף הפיקוח במשרד האנרגיה דוגם את מלאי הדלקים השונים בתחנות הדלק ברחבי הארץ באופן קבוע, ופועל על מנת להבטיח כי הדלק שנמכר לצרכנים הוא איכותי ותקני. רשימת תחנות הדלק שאינן עומדות בתקן מפורסמת באתר המשרד.

מנתוני מינהל הדלק במשרד האנרגיה עולה, כי בחצי השנה האחרונה, זינק מספר התחנות, בהן נמצאו דלקים לא תקינים, ביותר מ-100 אחוז ביחס שנתי. במשרד מייחסים זאת לתופעה שהתגלתה לאחרונה, שבה הבנזין או הסולר נמהלים בתוסף לא תקני, על מנת להקטין את תשלום מס הבלו על הדלק. מינהל הדלק ומשרד האנרגיה פועלים ביחד עם רשויות אכיפה נוספות למגר את התופעה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירון

    סוף סוף, היו לי בעיות ברכב והמוסכניק שלי ציין " החלף תחנת דלק", זה נעשה והבעיה נפתרה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר