מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר (צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: מפקדה של 120 חיילי מג"ב הועברה לחיפה לסייע למשטרה לאור מקרי הפשיעה

המשטרה: "מפקד המחוז הורה על תגבור העיר חיפה במפקדה משימתית המורכבת מלוחמי מג"ב שתפעל בעיר לצד שוטרי תחנת חיפה. שוטרי משטרת ישראל ימשיכו בפעילות נחושה למען ביטחונם של תושבי חיפה". מנהל ארגון מוסאוא, ג'עפר פרח: "משמר הגבול הוא אקמול למחלה חריפה"

פורסם בתאריך: 27.9.21 09:29

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הורה על העברתה לחיפה של מפקדה משימתית של משמר הגבול, כחלק מתגבור כוחות המשטרה במטרה לסייע במאבק באירועי הפשיעה בעיר לאור התרבותם בחודשיים האחרונים. גורמים במשטרה אומרים כי המפקדה המשימתית של מג"ב מוצבת על פי הצרכים המשתנים, כמו שקרה בעבר כשהוצבה באום אל-פחם ומקומות נוספים, וכעת נקבע כי תוצב בחיפה.

בשבועות האחרונים התרבו אירועי הפשיעה, ביניהם גם במגזר הערבי בעיר. בשבוע שעבר, בהפרשה של יממה, התרחשו שני אירועים פליליים בהם נרצח תושב העיר כבן 30 באירוע ירי ברחוב אלנבי, כאשר יום לפני כן נפצע בינוני גבר כבן 36 שאובחן עם פציעות חודרות, גם הוא ברחוב אלנבי.

בסוף חודש אוגוסט נרשמו כבר ארבעה אירועי ירי במהלך שבועיים. היה זה עם רציחתו של תושב העיר, בן 57, בביתו שברחוב שבתאי לוי. קדמו לאירוע זה אירוע ירי בשכונת חליסה שבה נפצע תושב העיר באורח קשה, וכן רציחת תושב העיר, בן 30, בדירה ברחוב נורדאו ואירוע ירי ברחוב סעדה פז.

 

 

במשטרה מאשרים את הדברים ואומרים כי סך כל חיילי מג"ב שיתווספו לפעילות בעיר יעמוד על 120 חייל. ממשטרת ישראל נמסר באופן רשמי כי "העיר חיפה תוגברה במפקדה משימתית המורכבת מלוחמי מג"ב הפועלת בעיר לצד שוטרי תחנת חיפה. שוטרי משטרת ישראל ימשיכו בפעילות נחושה למען בטחונים של תושבי חיפה".

מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, אומר כי נוכחותם של חיילי מג"ב כבר מורגשת בשכונות הערביות. פרח: "אוזלת ידה של משטרת העיר השלישית בגודלה בישראל זועקת לשמיים. אחרי יותר מעשרה נרצחים כולם יודעים שהרצח הבא זה רק שאלה של זמן. כבר לפני שנה התריעו תושבים, ואף הפגינו מול תחנת משטרת חיפה אך בלי תוצאות. התחנה שהיה לה במאי האחרון כוחות כל ערב לעצור עשרות מפגינים לא מסוגלת לקיים סיורים ומזעיקה כוחות משמר הגבול היא תחנה שצריך לפרק. גם העיריה שותקת על נשירת נערים שהופכים להיות חיילים בארגוני פשיעה, על אבטלה ועוני בשכונות ערביות. קבוצות כדורגל שמצילות נערים במצוקה מופקרות, התיאטרון הערבי היחיד נסגר ואפילו מעון יום ערבי אחד לא בנתה העיריה. משמר הגבול הוא אקמול למחלה חריפה".

 

ג'עפר פרח (צילום: אמיל אבו מילאד)

ג'עפר פרח (צילום: אמיל אבו מילאד)

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עזיז.

    ג'אפר פרח . צודק, צודק, צודק.!!!
    אני בן אנוש מגדיר עצמי בצד ימין של המפה הפוליטית בישראל…..אבל לדעתי וגם לדעת רבים כמוני כבודו ג'אפר צודק.
    כן ירבו כמוך איש יקר לעיר חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר