שבת שלום (צילום: pixabay.com)
שבת שלום (צילום: pixabay.com)

זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

יום שישי, ט' בחשוון, תשפ"ב. הדלקת נרות: 17:34, צאת השבת 18:44 - פרשת השבוע: "לך לך" - על הכוחות האינסופיים שיש בכל אחד מאיתנו

פורסם בתאריך: 15.10.21 15:30

האנשים עייפים. כן. פשוט כך.

סקר שנערך בקרב תושבי ארצנו על ההתמודדות עם המגפה, על הבעיות הכלכליות ועוד, הוביל לתשובה ברורה: לרוב העם כבר אין כוח להילחם על שום דבר. כולם הולכים כעדר אחרי ההוראות וכמעט אף אחד לא מבין אותן. מאיפה נביא כוח?

אברם כבר בגיל 75. הוא עייף מניסיונות, קשיים ומלחמות אישיות, ואז הוא מקבל את הקריאה "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך".

פשוט לזנוח את ההיסטוריה המפוארת בעיראק ולעלות לשום מקום – "אל הארץ אשר אראך". איך? למה?

תורת החסידות מפרשת באופן שונה ונפלא את המילים "אשר אראך". לא כמו הפירוש הפשוט "אל הארץ שאראה לך", אלא "אראה ואגלה אותך בעצמך". תעמוד בניסיון, תצא מההגבלות האישיות שלך ותגלה את הכוחות הנעלמים שיש בך.

התורה איננה היסטוריה. זה לא רק סיפור על אברהם, אלא על כל אחד ואחת מאיתנו. הנשמה ירדה לעולם נמוך ושפל עם קשיים וניסיונות, והמטרה היא להעלות את הגוף והנשמה למקום גבוה עוד יותר מהמקום שבו הייתה, שהרי הירידה היא לצורך עלייה. כאשר עומדים בניסיונות של העולם הזה, מתגלה הכוח הפנימי והעמוק של הנשמה.

לכל אחד ואחת מאיתנו כוחות אינסופיים. רובם מתגלים רק בשעת משבר או צרה, לא עלינו. אלפי סיפורים על יהודים שניצלו ממוות במחבוא של שנים, ילדים שגילו כוחות במעמקי הים, ועוד אין סוף אפיזודות אישיות לכל אחת ואחד מאיתנו.

 

 

אלא מה? צריך לגלות את הכוחות הללו, וזה נעשה על ידי "לך לך". כשיוצאים מהמצב הקודם ומחליטים להתקדם, גם אם לא רואים את העתיד, מובטחת ההצלחה, להגיע הרבה יותר רחוק מהתוכנית הראשונית.

ביום ראשון הקרוב יציינו בכל העולם את התאריך י"א במר חשוון, יום פטירתה של רחל אימנו. האימא הנאמנה שוויתרה ונקברה באם הדרך בבית לחם, במקום להיטמן עם בעלה, יעקב אבינו, במערת המכפלה. היא עשתה זאת כדי שבבוא היום, כאשר עם ישראל ייצא לגלות מירושלים, הוא יעבור דרך הקבר שלה, "רחל מבכה על בניה מיאנה להינחם", הוא יידע שיש אימא בשמיים שמתפללת ונותנת כוח, כהבטחת הנביא ירמיהו "וְיֵשׁ־תִּקְוָ֥ה לְאַחֲרִיתֵ֖ךְ נְאֻם ה' וְשָׁ֥בוּ בָנִ֖ים לִגְבוּלָֽם".

פעם ביקר פרופ' אבנר חי שאקי ז"ל אצל הרבי מליובאוויטש והתאונן על הקשיים שעומדים בדרכו. אמר לו הרבי: "דלג בבקשה מעל השולחן שלי". כשראה שהרבי רציני, לקח כמה פסיעות אחורה כדי שיצליח לדלג. עצר אותו הרבי ואמר: "לפעמים, כדי להתקדם צריך ללכת כמה פסיעות אחורה, אך בסוף מדלגים ומגיעים גבוה יותר".

השבוע, בעזרת ה', אני זוכה לטוס לרבי ואזכה גם להשתתף בכינוס השלוחים העולמי. תהיה לי הזכות שתשלחו לי שמות לברכה. נהוג להזכיר את השם הפרטי המלא ושם האם.

שבת שלום ומבורך!

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר