בית הספר אל-חיוואר (צילום: בועז כהן)
בית הספר אל-חיוואר (צילום: בועז כהן)

התנהלות העירייה מול הורי בי"ס אל-חיוואר תעלה במועצת העיר

בשאילתה שהגישו חברות מועצת השינוי, סגן ראש העיר סופי נקש ועו"ד שרית גולן-שטיינברג, הן מבקשות מראש העיר תשובות על התנהלות העירייה מול ועד ההורים לאור הפירסומים ב"כלבו חיפה והקריות". וההורים? עדיין מחכים לפתיחת האגף החדש

פורסם בתאריך: 9.12.21 08:22

חברות מועצת העיר סגן ראש העיר סופי נקש ועו"ד שרית גולן-שטיינברג, הגישו שאילתה לראש העיר בנושא בית הספר הממלכתי הערבי אל-חיוואר. השאילתה מגיעה לאור מעקב "כלבו חיפה והקריות" אחר דרישת ההורים לפתוח את המבנה הצמוד לבית הספר כדי להרחיבו לטובת הקטנת הצפיפות הקיימת בו, והתנהלות העירייה ומשרד החינוך מולם.

"לאחרונה פורסם כי ועד ההורים של בית ספר אל-חיוואר בואדי ניסנאס מתכוון להשבית את בית הספר במחאה על אי מילוי הבטחות העיריה לשפץ את בית הספר ולהוסיף לו אגף חדש", כתבו נקש וגולן. "בעקבות הפרסום הובטח בעל פה ביום 2.12.2021 לוועד ההורים שתוך חודש העיריה תקצה סכום של 7 מיליון שקלים לשיפוץ. ההבטחה ניתנה ע"י הדובר בשפה הערבית מר פאחר ביאדסי תוך שידול ההורים להימנע משביתה ולמשוך את העתירה שהגישו", כשהן מצרפות את הכתבה בנושא שפורסמה ב"כלבו חיפה והקריות".
"כאשר העלינו את הנושא בישיבות ועדת כספים ביום 5.12.2021 עלתה תמונה אחרת לגמרי ולפיה אין בכוונת העיריה להקצות תקציב כלשהו לבית הספר. ביום 6.12.2021 שלחה העיריה – דרך היועץ המשפטי עו"ד מוריס יעקובי – תשובה לעורכת הדין של ההורים לפיה "סעיף המימון החיצוני אושר" למרות שידוע שמשרד החינוך מסרב להשתתף במימון השיפוץ. כמו כן נאמר בתשובה ש-"תקציב הפיתוח הוגש" למרות שכידוע לא הוגש תקציב כזה לוועדת הכספים".

ב-2017 איימו הורי התלמידים להשבית את הלימודים בשל טענות על מצבו הפיזי והתברואתי הירוד של בית הספר. העירייה אמרה אז שהיא נמצאת בשלב של תכנון השיפוץ, שלאחריו יחל שיפוץ המבנה ובינוי כיתות נוספות. מתקציב הפיתוח של עיריית חיפה לשנת 2018 עלה שהעירייה הקצתה סכום 3.7 מיליון שקלים לבניית אגף – הוא המבנה הסמוך לבית הספר, כאשר 1.5 מיליון שקלים מהם יגיעו מ"ממשלה ומוסדות, ואילו רוב התקציב, בסך 2.2 מיליון שקלים, יגיע ממכירת נכסים. את העיכוב בשיפוץ, נימקו בעירייה בכך שהם ממתינים לאישורים הנדרשים מאחר והמבנה הוא מבנה לשימור, ומיד כשיתקבלו יוחל בשיפוץ. באפריל 2019 אישר גזבר העירייה דאז, ג'אקי ואקים, לראש מינהל החינוך אילנה טרוק לשפץ את המבנה, אך עד היום לא החלו בשיפוץ. ביוני האחרון הגישו ההורים עתירה נגד העירייה בה טענו, כי העירייה אינה משיבה לשאלות הנוגעות לעתידו של בית הספר ודרשו מענה לשאלה היכן עומד נושא הרחבת בית הספר.

 

שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש

שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש

 

ועד ההורים תכנן לקיים אסיפה בה הוא מודיע על כוונתם להחריף את המחאה מול העירייה ולהשבית את הלימודים. כוונה שבוטלה לאחר שביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין דובר העירייה למגזר הערבי, פאחר ביאדסי, עם יו"ר ועד הורי בית הספר, ריצ'ארד כראם וגורמים אחרים. כראם אמר לאחר הפגישה כי הובטח לו שהתקציב של כ-7 מיליון שקלים לשיפוץ המבנה יאושר עוד השנה, בלי שמשרד החינוך יידרש להשתתף בחלק מהסכום. אלא שלפניית "כלבו" לעירייה התברר שעדיין העירייה מתנה את התקציב בהשתתפות משרד החינוך.

נקש וגולן מבקשות בשאילתה שלהן תשובות מראש העיר על השאלות הבאות:
"האם העיריה מרמה את ועד ההורים של בית ספר אל-חיוואר; האם ראש העיר ו/או שליחיה מנסים להפעיל לחץ פסול על ועד ההורים כדי למשוך את העתירה שהגישו; מתי וכיצד הוסמך הדובר בשפה הערבית לשאת ולתת בניגוד לעמדת מינהל החינוך ומינהל הכספים; האם הדובר בשפה הערבית ממשיך לעסוק בפעילות פוליטית בשירות ראש העיר".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר