גרעין רבייה לנשרים ועופות דורסים. שמורת "חי בר כרמל" (צילום: שלומית שביט)
גרעין רבייה לנשרים ועופות דורסים. שמורת "חי בר כרמל" (צילום: שלומית שביט)

החשש משפעת העופות: החי בר בכרמל ייסגר ממחר למשך חודש

בשמורת הטבע מסבירים, כי על הסגירה הוחלט בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות והאיום על עופות הבר בישראל ובשל החשש מכניסת המחלה למתחם והסכנה המוחשית לפגיעה בעופות ובמאמצי השימור העצומים הנעשים בשמורה

פורסם בתאריך: 29.12.21 14:12

שמורת הטבע "חי בר כרמל" תיסגר לכניסת מבקרים החל ממחר (חמישי) ועד 31 בינואר במטרה לשמור על גרעין הרבייה של העופות הדורסים בשמורה ועל הנשרים שנמצאים בסכנת הכחדה חמורה.

ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי: "בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות והאיום על עופות הבר בישראל קיבלנו החלטה לסגור את שמורת הטבע 'חי בר כרמל' ולהאריך את סגירת שמורת הטבע החולה. שמורת הטבע 'חי בר כרמל' הוקמה במטרה לאושש מינים בסכנת הכחדה והשבתם לטבע. בשמורה פועל זה שנים גרעין רבייה לנשרים ועופות דורסים. בשל החשש מכניסת שפעת העופות למתחם החי בר והסכנה המוחשית לפגיעה בעופות ובמאמצי השימור העצומים הנעשים בשמורה, החלטתי על סגירת השמורה למבקרים. אני מקווה שנוכל לפתוח את השמורות למבקרים בהקדם".

 

 

אחראי גרעין רבייה בשמורת הטבע "חי בר כרמל", יגאל מילר: "אוכלוסיותיהם של רבים ממיני הדורסים החיים בישראל נפגעו מאוד מאז קום המדינה. הסיבות העיקריות לכך הן ציד והרעלות, אובדן בתי גידול, התחשמלות והפרעה של בני אדם לקינון. המטרה העיקרית של חי-בר כרמל היא ליצור גרעיני רבייה של יונקים אוכלי עשב ושל עופות דורסים ולהעניק להם תנאים נאותים לרבייה, קרובים ככל האפשר לאלה שבסביבתם הטבעית. מגרעיני רבייה אלה משיבים את בעלי החיים אל הטבע בישראל".

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים כי ככלל בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם ובמקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים יש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* או בוואטסאפ >>>

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר