יקירות נו"ש: פנינה זלטין וסימה מתתיהו-שבבו
יקירות נו"ש: פנינה זלטין וסימה מתתיהו-שבבו

נווה שאנן חוגגת 100. נבחרו יקירי השכונה לשנת 2022

צוות איתור מיוחד, שכלל שלושה חברי הנהלה של ועד השכונה, בחר שלושה מועמדים מתוך מאות ההמלצות שהתקבלו. והזוכים הם: פנינה זלטין, סימה מתתיהו-שבבו ודוד לוי. יו"ר הוועד יעקב שטרית: "אני שמח שניתנה לנו הזכות להוקיר ולהכיר את פועלם ותרומתם הציבורית, והכבוד הוא כולו שלנו"

פורסם בתאריך: 30.1.22 16:54

ועד נווה שאנן בחר את יקירי השכונה לשנת 2022. במסגרת חגיגות ה-100 לשכונה, החליט יו"ר הוועד, יעקב שטרית, לפתוח במסורת של בחירת יקירי השכונה, במסגרתה ייבחרו תושבים, שתרמו לקידומה ורווחתה של השכונה לאורך השנים. הוקם צוות איתור שכלל שלושה חברי הנהלה של הוועד, עליו היה לבחור שלושה מועמדים מבין מאות ההמלצות שהתקבלו באתר מיוחד שהוקם לצורך המיזם. את ההמלצות של צוות האיתור הביא שטרית לאישור הנהלת הוועד. על היוזמה פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות".

הראשונה שתזכה בתואר "יקירת השכונה" היא פנינה זלטין, בעברה חברת ועד השכונה. בנימוקים לבחירתה נכתב: "יצרה מפעלי תרבות שונים בשכונה וחינכה דורות של ילדים החל מגיל גן טרום חובה ועד בית הספר היסודי יזרעאליה". כמו כן מצוינות פעילויות תרבותיות וחינוכיות שיזמה, ביניהן טקס "לזכרם", שמתקיים בכל ערב יום הזיכרון בבית אבא חושי, אותו ביימה והפיקה בהשתתפות בני השכונה; טקס יום העצמאות לילדי השכונה – גני ילדים ובתי ספר יסודיים, והחוג לריקודי עם בבית אבא חושי. זלטין היא פעילה בוועדת התרבות של ועד נווה שאנן ובית אבא חושי.

יו"ר ועד נווה שאנן, יעקב שטרית (צילום: שטיינר צלמים)

יו"ר ועד נווה שאנן, יעקב שטרית (צילום: שטיינר צלמים)

השנייה לקבל את האות היא סימה מתתיהו-שבבו, תושבת השכונה מאז 1961. מתתיהו-שבבו, מחנכת מ-1056, התנדבה במספר ארגונים כמו נפגעי תאונות עבודה, שיטור אזרחי ומשפחות ברוכות ילדים. ב-2015 השתתפה במיזם של ארכיון העיר בנושא "חיפה שלי, זיכרונות העבר – נשמרים לעתיד". גם כיום, בגיל 87, היא חונכת בנות שירות.

השלישי שנבחר לקבל את התואר הוא דוד לוי, תושב השכונה יותר מ-40 שנה. לוי הוא עמית טכנולוג ראשי של חברת אינטל העולמית ומנהל קבוצת הטכנולוגיה בארגון הפיתוח של המחשבים האישיים. הוא אחראי על התיאום בין הגדרת יעדי המוצר, מאפייני תהליך היצור ויכולות התכנון. מילא תפקידי ניהול בכירים בחברה ובעל תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל מהטכניון.

 

 

מנימוקי ההמלצות על לוי: "מסוף שנות ה-90 הקים 'מערך כוח אדם טכנולוגי בטכניון' – תוכנית, אשר מטרתה לעזור לתלמידים קשיי יכולות ללמוד ולהתקבל לטכניון ולמסגרות האקדמיות. התוכנית פעלה והתפתחה בהצלחה מסחררת במשך שנים רבות, ובזכותה המון סטודנטים ובוגרים השתלבו באקדמיה ועובדים כיום בתעשיית ההייטק; הקים גני ילדים בנווה שאנן עבור זוגות צעירים אקדמאים, ובכך הפך את נווה שאנן למוקד משיכה ומבוקש עבור זוגות צעירים אקדמים, אשר השתקעו בשכונה עד עצם היום הזה. בעקבות מיזם זה התחיל למעשה אכלוס ציבור צעיר ואיכותי בשכונת נווה שאנן; לוי הוא יו"ר עמותת גרעינים תורניים וקליטת עלייה בנווה שאנן, אשר בזכותה השתקעו בשכונה כ-100 משפחות מחו"ל, והן מתגוררות בה עד עצם היום הזה; תרם וחיזק בשיעורים את הציבור בבית הספר יבנה; מהתורמים הגדולים והקבועים של בתי כנסיות, תלמודי תורה וגני ילדים בשכונת נווה שאנן ורמות רמז".

לדברי היו"ר הוועד שטרית, לאחר שיסתיים גל הקורונה הנוכחי יתקיים טקס, שבו יוענק הכבוד ליקירי השכונה בנוכחות אנשי ציבור ומוזמנים.

שטרית: "היקירים הם חלק נכבד המייצג את ההיסטוריה של הרובע, בזכות הנתינה האינסופית שלהם לקהילת התושבים. אני שמח שניתנה לנו הזכות להוקיר ולהכיר את פועלם ותרומתם הציבורית והכבוד הוא כולו שלנו".

עוד מוסיף שטרית: "טקס יקיר נווה שאנן יהיה יריית הפתיחה לחגיגות ה-100 של השכונה שייערכו לאורך כל השנה. כבר בימים אלו רואים איך נווה שאנן לובש חג בקישוטי תאורה ובהמשך במאות דגלים שיציינו את היות הרובע בן 100".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילך

    פנינה יקרה, תמיד אזכור אותך עם האקורדיון עוברת מגן לגן ובהמשך בבית הספר יזרעאליה, מנגנת ומרקידה אותנו, עם שירים מלאי ערכים, מלמדת אותנו תרבות ישראלית, נכון שהוטמעו עמוק בזהותי. תודה לך יקירה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר