הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)
הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)

באותה המטבע: עובד במועצה הדתית קיבל מפרעה של 1000 שקלים בעשרות אגורות (וידיאו)

לפני כמה חודשים הגישו ארבעה עובדים במועצה הדתית עתירה לבית המשפט נגד המועצה. את ההוצאות שהושתו עליהם, הם בחרו לשלם, לאות מחאה, במטבעות של עשרות אגורות. במועצה הדתית, מתברר, לא שכחו את זה, והחליטו להשיב להם באותה המטבע

פורסם בתאריך: 31.1.22 15:40

אין רגע דל במועצה הדתית בחיפה. משחקי הכוחות בין מספר משגיחי הכשרות ליו"ר המועצה, הרב משה דגן, לא רק שנמשכים ביתר שאת, אלא אף מספקים לא מעט קוריוזים.

תחילת הסאגה, באוקטובר האחרון, כאשר ארבעה משגיחי כשרות עתרו לבית המשפט המחוזי בדרישה להורות למועצה לבטל את תקנון משגיחי הכשרות שנחתם בין המועצה הדתית להסתדרות, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", והמשכה בהפגנה שארגנו מספר משגיחים מול בניין המועצה הפגנה, במחאה על ההסכם שנחתם בין המועצה להסתדרות וחייב אותם להשתמש באפליקציית הנוכחות "שירת הים".

פרק ראשון: המשגיח מאיר רפאל חי ביטון משלם למועצה הדתית הוצאות משפט במטבעות

במסגרת ההליכים בעתירה, הגישו ארבעה משגיחי כשרות ועובדי מועצה בקשה לבית המשפט להוסיף לעתירה מסמך באיחור. המועצה הדתית, מצידה, ביקשה מבית המשפט להשית עליהם עקב כך הוצאות משפט. בית המשפט קיבל את בקשת המועצה הדתית, וחייב את כל אחד מהעותרים לשלם הוצאות בסך 250 שקלים, ובסך הכל – 1000 שקלים. במחאה, שילמו העותרים את ההוצאות שנפסקו במטבעות של עשרות אגורות וחצאי שקלים.

בינתיים, השופטת תמר שרון-נתנאל פסקה כי דין העתירה להידחות על הסף, "מחמת חוסר תום לב וחוסר ניקיון כפיים, באשר העותרים לא גילו בעתירתם שכל אחד מהם חתם על ההנחיות שנוסחו על ידי המועצה, הכוללות הצהרות והתחייבויות לגבי תפקידיהם כמשגיחי כשרות וביניהן הצהרה בזו הלשון: 'ידוע לי כי במסגרת מעבר מערכת הכשרות הארצית למערכת שירת הים אדרש לחתום נוכחות בכל המקומות בהם אני מייצג את הרבנות באמצעי דיגיטלי'".

פרק שני: עובד המועצה הדתית מקבל מפרעה במטבעות

עוד קבעה השופטת, כי העותרים "לא גילו בעתירתם, כי כל אחד מהם חתם על כתב הסכמה ליישומון שירת הים באמצעות טלפון סלולארי". עילה נוספת לדחיית העתירה הייתה האיחור המשמעותי בהגשתה.

 

 

עתה מתברר, כי במועצה הדתית החליטו להשיב לעותרים באותה המטבע בדיוק. עובד המועצה, חנן חזן, שהיה אחד מארבעת העותרים קיבל מכתב מיו"ר המועצה הרב דגן, כי במשרדי המועצה מחכה לו מפרעה בסך 1000 שקלים על חשבון משכורתו. "המועצה מתכבדת להודיעך, כי במשכורת ינואר 2022", נכתב במכתב, "ישולם שכרך באופן משולב, כך שסך של 1000 שקלים ישולם לך במזומן, והיתרה תשולם באמצעות העברה לחשבון הבנק. אשר על כן, נא היערכותך להתייצבות במשרדי המועצה לצורך קבלת סך של 1000 שקלים".

חזן אכן התייצב במועצה, אלא שלתדהמתו גילה, שהמפרעה בסך 1000 השקלים – שכלל לא ביקש אותה – משולמת לו בעשרות אגורות וחצאי שקלים.

חזן: "30 שנה אני עובד במועצה הדתית ולא היה מקרה כזה. איך ראש מועצה שמתיימר להיות מנכ"ל הרבנות הראשית בישראל משפיל ככה עובדים?".

הרב דגן מסר בתגובה: "דוד המלך אמר בתהילים 'עִם נָבָר תִּתְבָּרָר וְעִם עִקֵּשׁ תִּתְפַּתָּל'. המועצה הדתית נגררה לעתירה מיותרת, וההוצאות שנפסקו לעותרים שולמו במטבעות של עשרות אגורות, שקלים וחצאי שקלים. לאחר ייעוץ משפטי שקיבלנו, המועצה הדתית החליטה לשלם מפרעה על חשבון משכורת העובד באותן המטבעות ששולמו ההוצאות המשפטיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר