צביקה ישראלי (צילום: פייסבוק)
צביקה ישראלי (צילום: פייסבוק)

החיפאי שתרם לכ-40 לוחמים הסעה באוטובוס מחיפה לתל אביב

צביקה ישראלי קרא פוסט בפייסבוק, שבו כתב לוחם שהוא מחפש אוטובוס במחיר שפוי שיסיע את חבריו ליחידה מהצפון לתל אביב, כדי שיוכלו לחגוג איתו יום הולדת. ישראלי, שמחלים מאירוע מוחי, לא יכול היה להישאר אדיש. "הבת שלי אמרה לי: 'אבא, איפה שאתה יכול לתת, תן, ותראה שתקבל פי כמה בחזרה'"     

פורסם בתאריך: 7.2.22 11:54

לוחמי ולוחמות גדוד "אריה הירדן" בסך הכל רצו לחגוג את יציאתם לחופשת רגילה, לאחר חצי שנה שוחקת בקו מבצעי. עידן הורן, אחד מחיילי היחידה, ארגן לעצמו מסיבת יום הולדת בתל אביב ורצה שגם חבריו ליחידה מהצפון יוכלו לחגוג איתו. הוא לקח יוזמה והעלה פוסט לפייסבוק, שבו ביקש לארגן אוטובוס במחיר שפוי, שיסיע כ-40-30 לוחמים מהצפון לבילוי של מוצאי שבת בעיר הגדולה, כך שלא יצטרכו לסכן את חייהם ולנהוג.

לא חלפו דקות ספורות מאז הפוסט עלה לאוויר, וצביקה ישראלי, תושב חיפה, הגיב שהוא מרים את הכפפה: "אין לכם עלות. אני תורם את האוטובוס בחינם. תגידו לי פרטים, והאוטובוס עליי ללא תמורה", כתב ישראלי.

ישראלי (65), סדרן בתחנת המוניות במרכז חורב עבר לפני כחודשיים אירוע מוחי ואושפז במרכז הרפואי כרמל, כשבתו, טופז, סועדת אותו ולא משה ממיטתו. הוא לא הצליח ללכת, וגם יכולת הדיבור ניטלה ממנו.

אוהב לשיר. צביקה ישראלי (צילום: פייסבוק)

אוהב לשיר. צביקה ישראלי (צילום: פייסבוק)

"שבועיים לא דיברתי בכלל, כלום", הוא משחזר, "לא האמנתי שאחזור אי פעם לדבר. זה היה נראה מצב קיצוני. לא הפסקתי לבכות. הייתי משותק לגמרי. אחרי שבועיים התחלתי ככה לגמגם. כל מילה שניסיתי לומר, זה לקח לי בערך שתי דקות. בתי, שאותה אני מגדל כבר 22 שנה לבדי, מאז שהייתה בת שנה, חזרה לפני כחצי שנה בתשובה. לאחר שהייתה צמודה אליי בבית החולים וראתה את ההתקדמות שלי להחלמה, היא אמרה לי 'אבא, קיבלת בחזרה את יכולת ההליכה והדיבור, זה סימן שאנשים אוהבים אותך. איפה שאתה יכול לתת, תן, ותראה שתקבל פי כמה בחזרה'. כנראה שלבת שלי יש קשר לאלוהים, לכי תדעי".

ואז ראית את הפוסט של החייל ונזכרת במשפט של בתך?

"ואז ראיתי את הפוסט הזה של החיילים, וזה ממש נכנס לי ללב. הם רצו מישהו שייתן להם אוטובוס במחיר שפוי, ואני החלטתי שהם לא צריכים לשלם כלום, כי הכל עליי. הבוס שלי, אלי שושן, שהוא הבעלים של תחנת המוניות, ראה את הפוסט ואת ההחלטה שלי לתרום את הכסף לאוטובוס, ואמר לי שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן שהכל ייפול עלי ושהוא יחלוק איתי את ההוצאה, חצי חצי. במוצאי שבת הגעתי למקום האיסוף, בקניון לב המפרץ בשעה 21:30, לבדוק שהכל בסדר, שהאוטובוס הגיע בזמן וכדי לשלם לנהג. הייתי חייב לבדוק בעצמי שאין תקלות. בדקתי שכל החיילים עולים, והכל בסדר. היו כ-30 צעירים, הרבה יותר בנות ובנים".

 

 

ופגשת את עידן הורן?

"לא ראיתי אותו בכלל, הוא היה בפעילות מבצעית ונסע משם ישר לתל אביב. ראיתי את החבורה שלו, אבל לא אותו. מאז שהפוסט עלה, דיברנו המון בטלפון, הוא לא הפסיק להודות לי. גם למחרת המסיבה הוא התקשר, וסיפר שהיה מושלם".

מה הסיכוי שהבת שלך תחזיר אותך בתשובה?

"אין סיכוי. אני אוהב את החיים, אני אוהב לשיר, איפה שיש מיקרופון אני שם. סטאלוס ואורן חן שלחו לי הודעה בוואטסאפ כששמעו מה קרה לי. הם נותנים לי לעלות לשיר איתם ביוונית לפעמים, במקומות שבהם הם מופיעים. אני מאוד אוהב את החיים, והבת שלי יודעת שאין סיכוי שאחזור בתשובה. אבל אני כן שומר. קניתי מתקן של מים לשבת, אני לא מדליק אש וחשמל בשבת, מכין את האוכל על פלטה, כמו שצריך. אני מכבד אותה בדברים האלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר