בקהילה הגאה עדיין מחכים לתעודות המשפחה (צילום: actualtime/depositphotos.com)
בקהילה הגאה עדיין מחכים לתעודות המשפחה (צילום: actualtime/depositphotos.com)

החלום ושברו: מה קרה להבטחה הגדולה להנפיק תעודות משפחה לזוגות להט"ב?

שנה חלפה מאז אישרה מועצת העיר את הצעת ההחלטה, לפיה העירייה תנפיק תעודות משפחה לידועים בציבור. שנה חלפה, מאום לא קרה, ובקהילה הגאה עדיין מחכים ליישום ההחלטה. יוסי שלום, מיוזמי ההצעה: "עצוב מאוד שראש העיר לא מכבדת את החלטות מועצת העיר, ובעצם מבזה את הדמוקרטיה"

פורסם בתאריך: 14.2.22 13:58

לפני כשנה רשמה מועצת העיר נקודת ציון היסטורית ותקדימית, כשהעבירה הצעה לסדר, לפיה העירייה תנפיק תעודות משפחה לידועים בציבור "ללא תלות במינם, מגדרם וזהות מגדרם, המקיימים חיי משפחה ומשק בית משותף". עבור הקהילה הגאה היה זה צעד משמעותי שמתהדר בטייטל של "דו קיום", וליותר פרוגרסיביים אף בטייטל "קיום משותף". אלא ששנה עברה, ודומה כי התקוות שתלו בהחלטה זו זוגות להט"בים נותרו כותרות ריקות מתוכן.

באגודה למען הלהט"ב, שבירכו אז על ההחלטה התקדימית שיצאה מעיר הכרמל, נשמעים היום הרבה פחות אופטימיים. ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרו באגודה: "מצופה מראש העירייה קליש-רותם וגורמי המקצוע בעירייה לקדם את רישום הזוגיות ללהט"ב בחיפה, ויפה שעה אחת קודם. העובדה שעברה כמעט שנה מאז אישור הצעת ההחלטה במועצת העיר מעוררת שאלות בנוגע לרצון העירייה לאפשר לאלפי זוגות גאים לממש את זכויותיהם. רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ כבר יישמו בפועל רישום זוגיות לזוגות להט"ב, ולא ייתכן שדווקא בחיפה, שבה מתגוררים אלפי זוגות להט"ב, לא יעשו כן".

את הצעת ההחלטה יזמו אז מי שהייתה אז חברת מועצה וכיום חברת כנסת, נעמה לזימי, יו"ר מרצ במועצה לשעבר דובי חיון, חברי המועצה שרית גולן-שטיינברג, יוסי שלום ותבור להט, ששימש מחזיק תיק הגאווה וכיום הוא חבר מועצה. העברת ההצעה לסדר היוותה את אחד הסממנים להתפרקותה העתידית של קואליציית קליש, שכן לזימי וגולן-שטיינברג היו אז חלק מהקואליציה שלה, בעוד חיון ושלום היו באופוזיציה. כיום, גולן-שטיינברג, שלום ולהט, השלושה שניסחו את ההצעה והיו שותפים לה, הם חברים באופוזיציית השינוי, שלה רוב במועצת העיר. השניים האחרונים הם גם חברי הקהילה הגאה.

 

 

שלום מגלגל את האשמה לפתחה של קליש-רותם. "עצוב מאוד שראש העיר לא מכבדת את החלטות מועצת העיר, ובעצם מבזה את הדמוקרטיה. אני מתכוון לפנות לייעוץ המשפטי של העירייה בנושא הזה לקבלת תשובה. נמאס לנו מהיחס המזלזל של ראש העיר, ובקרוב מועצת השינוי תעלה הצעה לסדר שתרכז ותתכלל את השירות לחברי המועצה ואת חובת הדיווח בנעשה".

"כלבו – חיפה והקריות" פנה ללהט בשאלה – מדוע, אם כך, לא נעשתה פנייה למשרד הפנים, כדי שההחלטה תיושם. להט: "לפנות למשרד הפנים כרגע זה לא יעזור כי יש עוד החלטות מועצה רבות שקליש אינה מיישמת. פנינו למשרד הפנים בעניין הזה מספר פעמים, ולפי הבנתנו, הם מכירים את הבעיה הקשה. כדי שדבר כזה ייצא לפועל בעיר, צריך שראש העיר תרצה בכך גם, ואצלנו ראש העיר לא רוצה. בתל אביב זה קורה, כי ראש העיר מעודד את זה, גם בערים אחרות זה קורה. לנו אין איך להתמודד עם זה".

לדברי להט, לא מן הנמנע, כי יביא שוב את ההצעה לסדר להצבעה למועצה: "אני אבדוק עם חבריי למועצת השינוי את האפשרות להעלות את זה מחדש".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר