הרכבלית (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
הרכבלית (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

סאגת הרכבלית: מנכ"ל "נתיבי ישראל" דורש מצוק לחתום על תעודת הגמר "ללא דיחוי"

במכתב ששלח מנכ"ל "נתיבי ישראל" ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נחשון צוק, הוא טוען, כי העירייה מעכבת את החתימה על תעודת הגמר מסיבות לא מקצועיות, ובכך מונעת את הפעלת הרכבלית שאמורה לשרת אלפי נוסעים ביום. כמו כן, הוא מצביע על ההפסדים הכספיים הכבדים שייגרמו לקופת המדינה בשל העיכוב

פורסם בתאריך: 29.3.22 01:42

סאגת הרכבלית מסרבת להסתיים. לאחר ש"כלבו – חיפה והקריות" חשף בשבוע שעבר, כי מהנדס העיר אריאל וטרמן חתם על תעודת הגמר לשש תחנות הרכבלית, אך יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, מיכאל אלפר, מסרב לחתום עליה, מגיע מכתבו הזועם של מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" ניסים פרץ ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נחשון צוק. פרץ דורש מצוק לחתום על תעודות הגמר ללא דיחוי.

בחודש שעבר שלח וטרמן מכתב לאילן דונסקי, מנהל הפרויקט מטעם חברת "קידן" עבור "נתיבי ישראל", שבו הוא מפרט את הליקויים שיש לתקן לצורך קבלת תעודת גמר. וטרמן, לפי גורמים ב"נתיבי ישראל", הבטיח לסמנכ"ל חטיבת תשתיות רכבתיות בחברה, צחי גורה, כי העירייה תנפיק תעודת גמר לפרויקט לאחר תיקוני ליקויי הבטיחות, ובאשר לתיקונים נוספים, שאינם בטיחותיים, הוא יאשר את דחיית הביצוע שלהם, לאחר קבלת התחייבות להשלמתם על פי לוח זמנים קבוע מראש. מי שנקבע על ידי וטרמן לשמש איש הקשר שיבחן את תיקון הליקויים יהיה מנהל אגף הדרכים בעירייה, יואב דנציגר.

אותם גורמים ב"נתיבי ישראל" טענו, כי העבודות לתיקון הליקויים הבטיחותיים כבר הושלמו לפני כשבועיים וביצוען קיבל את אישורו של דנציגר, לכן וטרמן חתם על תעודת הגמר. לדבריהם, מי שמסרב עד כה לחתום על התעודה הוא אלפר, ובכך נמנעת הפעלת הרכבלית.

אלפר הסביר ל"כלבו – חיפה והקריות" מדוע הוא מסרב לחתום: "אני מלווה תעודות גמר וחותם על תעודות גמר למבנים בעיר ולפרויקטים של בנייה מסוג תעשייה, מגורים וכו'. לא מכיר תעודות גמר שניתנות על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע אותן ההשלמות. תעודת גמר צריכה להביא לידי ביטוי את הגמר של הפרויקט. אני ממתין לחוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה, שאומרת שבסיטואציה כזו ניתן לתת תעודת גמר על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע. כשחוות דעת כזו תתקבל – נפעל לפיה".

כעת המאבק למתן תעודת גמר עולה שלב עם מכתבו של פרץ לצוק. כותב פרץ: "בהמשך למכתבו של מר צחי גורה, סמנכ"ל תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל, אשר הועבר אליך אמש, הודיעה חברת 'נתיבי ישראל', כי השלימה את הקמת הרכבל וכי המערכת מוכנה להפעלה. מדובר בפרויקט חדשני ופורץ דרך, אשר הפעלתו אמורה לשרת אלפי נוסעים ביום, ביניהם תושבי העיר חיפה וסטודנטים הלומדים בטכניון ובאוניברסיטה, ולהקל על עומסי התנועה במטרופולין העיר.
"על אף הודעת חברת 'נתיבי ישראל', כי השלימה את כל הפעולות הנדרשות וכי המערכת מוכנה להפעלה, טרם נחתמה על ידי הוועדה תעודת הגמר לפרויקט זה, ואשר כידוע לך, ללא הנפקתה, לא תתאפשר הפעלתו של פרויקט חשוב זה.

 

"חברת 'נתיבי ישראל', כזרוע הביצוע של משרד התחבורה, פעלה ללא לאות על מנת להביא פרויקט זה לקו הסיום, תוך השקעת תשומות אדירות ובהצלחה רבה, והיא נדרשת להביא למסירת הפרויקט למפעיל בהתאם להתחייבותה, ובכך להשלים את סיום הפרויקט. תעודות הגמר הנדרשות נחתמו על ידי מהנדס העיר, מר וטרמן, אשר אישר בחתימתו זו, הלכה למעשה, כי הושלמו מחויבויות קבלני ההקמה וכי חברת 'נתיבי ישראל' השלימה את כלל הפעולות הנדרשות".

במכתבו מצביע פרץ על ההפסדים הצפויים לקופת המדינה בשל העיכוב במתן תעודות הגמר: "סירובה של הוועדה לחתום על תעודת הגמר, סירוב שאין בצידו כל טעם או הנמקה מקצועית, מונע הפעלת הפרויקט כאמור, וכתוצאה מכך עשוי לגרום לנזק לחברה, כמו גם לקופה הציבורית, אשר תידרש לשאת בהפסד המשקי הנגרם מאי הפעלת הפרויקט, בהוצאות שהמדינה עשויה להידרש בתשלומן למפעיל הרכבל עקב עיכוב כאמור, בהארכות ועיכובים שייגרמו לקבלנים ולספקים וכיו"ב נזקים שאין המקום להרחיב עליהם כאן".

את מכתבו לצוק מסיים פרץ: "לאור השלמת כלל הפעולות הנדרשות מחברת 'נתיבי ישראל' ובהיעדר כל סיבה עניינית או מקצועית לסירוב כאמור, אבקשך לדאוג לחתימת הוועדה על תעודות הגמר וזאת ללא דיחוי".

נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר