חבר מועצת העיר טירת כרמל, מיכאל כהן
חבר מועצת העיר טירת כרמל, מיכאל כהן

"המשיבים מסרבים להמציא לעותר מסמכים כאילו היו סודות הגרעין של ישראל"

חבר מועצת העיר טירת כרמל, מיכאל כהן, הגיש עתירה לבית המשפט נגד ראש העירייה אריה טל, מנכ"ל העירייה והיועץ המשפטי, בטענה שהם מסרבים למסור לידיו מסמכים שונים על פי חוק חופש המידע, וכן נגד משרד הפנים והממונה על המחוז. "המשיבים החליטו לטרלל את העותר ולגרור אותו להליך משפטי מיותר", לשון העתירה

פורסם בתאריך: 24.4.22 18:31

חבר מועצת העיר של טירת כרמל, מיכאל כהן, הגיש היום (ראשון) עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נגד ראש העירייה אריה טל, מנכ"ל העירייה אבישי כהן, היועץ המשפטי של העירייה עו"ד ערן ארבלי, העירייה, משרד הפנים והממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, פאיז חנא.

כהן מבקש מבית המשפט כי ייתן צו המורה למשיבים למסור לידיו מסמכים שונים על פי חוק חופש המידע, ביניהם פרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר, ועדת הביקורת, ועדת ההנחות, ועדת התחבורה, ועדת המכרזים, ועדת החינוך וועדת התכנון והבנייה בין השנים 2022-2019; כמו כן הוא מבקש כי יימסרו לידיו קובצי אקסל לשנים אלו, המפרטים את חוזי החשמל, חוזי המים וחוזי הארנונה שהעירייה משלמת לפיהם.

בעתירה, אותה הגיש כהן באמצעות עו"ד שמעון שמואלי, נכתב: "העותר הוא חבר מועצת העיר טירת כרמל, אשר עושה את שליחתו למען כל התושבים ללא שכר, בהתנדבות מלאה. מתוקף מעמדו, מוקנית לו זכות עיון רחבה במסמכי הרשות המקומית. המשיבים והממונה על המחוז מתעלמים מהזכות החוקית המוקנית לעותר לעיון בפנקסי העירייה ומסמכיה. כל רצונו של העותר לקבל לידיו לעיון ולבדיקה את המסמכים המפורטים בבקשתו. מדובר במסמכים בעלי אופי ציבורי מובהק, אשר חובה על המשיבים להמציאם לעותר מתוקף מעמדו כחבר מועצת העיר. למרות זאת, המשיבים והממונה על המחוז מנצלים את מעמדם ותפקידם ומסרבים להמציא לעותר את המסמכים הפשוטים שביקש, כאילו מדובר בסודות הגרעין של מדינת ישראל".

לטענת כהן, כבר ב-3 במארס הוא פנה אל המשיבים בבקשה לקבל לידיו את המסמכים, אולם הוא זכה להתעלמות. לכן, הוא החליט לפנות לממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא, להפעיל את סמכותו, אלא ש"למרות פניית העותר הן אל המשיבים והן אל הממונה על המחוז, עד לרגע זה לא הומצאו לעותר המסמכים המפורטים בבקשתו", נכתב בעתירה.

 

 

 

מכתב העתירה: "יש כלל ידוע בפוליטיקה שאומר 'תן לאופוזיציה להזיע!'. מה זה אומר? אין זה סוד כי ראשי הערים מתעללים בחברי המועצה מספסלי האופוזיציה שאינם לרוחם. ראשי הערים מנצלים את החולשות של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה… המשיבים החליטו לטרלל את העותר ולגרור אותו להליך משפטי מיותר, לשרוף את זמנו וכספו ואף לאבד זמן שיפוטי יקר. העותר פנה בפנייה מוקדמת כדין ורצה לסיים הליך זה מחוץ לכותלי בית המשפט, אלא שלמרות פנייתו של העותר, מצד המשיבים 'אין קול ואין עונה'. העותר לא חלם בחלומותיו הגרועים ביותר שייאלץ לדפוק על דלתות בית המשפט, כדי להתחנן על נפשו ולקבל את זכותו החוקית לעיין במסמכים של הרשות המקומית".

בנוגע לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, פאיז חנא, נכתב בעתירה: "המשיב 5 (חנא – ב"כ) התעלם מפניית העותר, לא הפעיל סמכותו שבחוק ולא קבע מועד למילוי הצו על ידי המשיבים. פועל יוצא, כי אי מילוי תפקידו של הממונה גרמה לכך שהעותר נמצא כעת דופק על דלתות בתי המשפט. מכאן שהממונה חרג מסמכותו עת התעלם מלהפעיל את סמכותו כיאה וכראוי".

מעיריית טירת כרמל נמסר: "אכן הוגשה עתירה. בשלב זה איננו מתייחסים לעניינים הנדונים בבית המשפט, ונמתין להחלטה לכשתתקבל".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "אם קיימת עתירה, תשובת משרד הפנים תינתן בבית המשפט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר